Hvilket dyr til min datter???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.568 visninger
31 svar
0 synes godt om
26. september 2011

Sara.

Hej :-)

Min store pige bliver 4 år d.13 oktober.

Derfor har min mand og jeg snakket lidt om at give hende et dyr i fødselsdagsgave (hun eeeeeeeeelsker dyr!!)

Men men men.. Vi bor til leje og må max ha et dyr på dværg kanin str (dog ikke krybdyr, vi har haft 2 firben, som mandens mor fik da vi flyttede)

Men vi kan ikke finde ud af om et hamster, et marsvin eller en dværg kanin er det bedste valg?

Hvad ville du vælge? og hvorfor?

er der nogle ulemper ved nogle af dyrene?

Min mand siger de kun lugter hvis man ikke gør nok rent ved dem, mener i også det?

Mvh Sara

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

Dinna88

dyr har jo deres egen lugt/duft der vil være, men gør i rent ved dyret, så lugter det ikke  

Jeg synes I skal vælge en kanin! Jeg synes marsvin er knapt så sjove i forhold til kaniner, og så synes jeg en hamster er lidt for lille. Men I kunne jo også vælge en rotte? (Der skal godt nok være to) Rotter kan gøres lige så tamme som hunde kan, og man kan dressere dem

Anmeld

26. september 2011

morethanperfect

lærkes_mor skriver:

Derfor har min mand og jeg snakket lidt om at give hende et dyr i fødselsdagsgave (hun eeeeeeeeelsker dyr!!)

Men men men.. Vi bor til leje og må max ha et dyr på dværg kanin str (dog ikke krybdyr, vi har haft 2 firben, som mandens mor fik da vi flyttede)

Men vi kan ikke finde ud af om et hamster, et marsvin eller en dværg kanin er det bedste valg?

Min mand siger de kun lugter hvis man ikke gør nok rent ved dem, mener i også det?

Mvh Sara

Jeg ville vælge en kanin .. De andre er virkelig kedelige .

Og tror også hurtigt hun vil miste interresen for dem .. Har haft det hele og det var klart kaninen der faldt i bedst jord hos mig

Anmeld

26. september 2011

norenberg

min datter er 5 år og har en hamster og den var sjov og interessant den første uge nu gider hun den ikke, tror simpelthen de er for små til dyr...samme erfaring gjorde min bror med hans datter som er 4 år...så syntes ikke børn skal have dyr før de selv ønsker det og selv kan passe dem....

Anmeld

26. september 2011

afrobabies

lærkes_mor skriver:

Mvh Sara

Jeg vil nok foreslå kanin eller marsvin, da det er nemmere at holde om dem, og som regel mere rolige end hamstre, og kan kan tage dem ud på gulvet og lege med dem

Anmeld

26. september 2011

Maja_4000

Kanin ! Det havde jeg , da jeg var lille , og jeg eeelskede den !

Anmeld

26. september 2011

Sara.

Dinna88 skriver:

dyr har jo deres egen lugt/duft der vil være, men gør i rent ved dyret, så lugter det ikke  

Jeg synes I skal vælge en kanin! Jeg synes marsvin er knapt så sjove i forhold til kaniner, og så synes jeg en hamster er lidt for lille. Men I kunne jo også vælge en rotte? (Der skal godt nok være to) Rotter kan gøres lige så tamme som hunde kan, og man kan dressere dem

Tak for dit svar :-)

Ja har også tænkt om et hamster er for småt... Vi har også Nor på 1½ som (med vores hjælp) skal ha lov at ae... og har tænkt om et hamster i den forbindelse er for lille..

En rotte har jeg slet ikke tænkt på... den må jeg lige vende med manden....

Anmeld

26. september 2011

Sara.

morethanperfect skriver:

Jeg ville vælge en kanin .. De andre er virkelig kedelige .

Og tror også hurtigt hun vil miste interresen for dem .. Har haft det hele og det var klart kaninen der faldt i bedst jord hos mig

Tak for dit svar :-)

Ja kan godt være kaninen er det bedste...

Tænker også at et hamster er vågen om natten?

Anmeld

26. september 2011

Sara.

norenberg skriver:

min datter er 5 år og har en hamster og den var sjov og interessant den første uge nu gider hun den ikke, tror simpelthen de er for små til dyr...samme erfaring gjorde min bror med hans datter som er 4 år...så syntes ikke børn skal have dyr før de selv ønsker det og selv kan passe dem....

Lærke har sagt hun gerne vil ha dyr, men da hun kun bliver 4 forventer vi selvfølgelig ikke at hun selv kan passe det...

Vi har haft to firben i lidt over et år (måtte af med dem da vi skulle flytte) og dem var hun meget interesseret i... gav dem mad, spurgte til dem osv...

Men ja, det er en stor beslutning.

Står jeres dyr bare nu så? Man kan vel ikke give dem nogle steder, hvis man skal af med dem?

Anmeld

26. september 2011

Sara.

afrobabies skriver:

Jeg vil nok foreslå kanin eller marsvin, da det er nemmere at holde om dem, og som regel mere rolige end hamstre, og kan kan tage dem ud på gulvet og lege med dem

:-)

Ja tror du har ret i det....

Hamster bliver det ikke :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.