Update: "Ultimatumdag"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2011

Pige2009

K&S skriver:

Når han kommer med den udmelding, så synes jeg, at du skal passe på JER og sige, at det ikke er acceptabelt for hverken Laura eller dig.

Men på den anden side - jeg kan ikke sætte mig ind i situationen og de følelser, du må have lige nu - jeg har ikke selv prøvet det

Jeg føler ikke det store for ham, men tænker mest på Laura og det hun har brug for. Alle input er yderst velkomne i så svær en situation...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

Hvem?

Baagøe skriver:

https://www.baby.dk/debat/135944pi4/boern-13-aar/ultimatumdag.aspx#GoToMessage

Så kom dagen, hvor Lauras far og jeg skulle tale om, hvad der fremover skulle ske med samværet mellem ham og Laura. Jeg har stillet ham stolen for døren og sagt, at han må være der 100% fremover for Laura - dvs. samvær fast hver uge eller også må han vælge hende fra.

Hans respons var, at han ikke kunne garantere, at være der bare én gang om ugen i 1-2 timer, men han ville gøre et forsøg. Han var også indstillet på, at vælge hende helt fra, hvis jeg ikke accepterede hans svar!

Hvordan kan man vælge sit eget barn fra efter 2 år og deltagelse i fødsel, sygehusbesøg, DP osv.?!

Aner lige nu ikke, hvad jeg skal stille op og om jeg skal acceptere hans modsvar...

Jeg tænker sådan lidt, at hvis det er sådan han har det, så får han det sådan, satme nej om han sku ha lov til se se guldklumpen, når det kun er "af tvang", nej nej min fine ven, sådan spiller klaveret ikke, enten så er man der 100% ellers os er man der slet ikke, det andet kan man ikke bruge til noget, og det kan dine børn da slet heller ikke!

Anmeld

26. september 2011

eElak

26. september 2011

Pige2009

Bondefruen skriver:

Jeg tænker sådan lidt, at hvis det er sådan han har det, så får han det sådan, satme nej om han sku ha lov til se se guldklumpen, når det kun er "af tvang", nej nej min fine ven, sådan spiller klaveret ikke, enten så er man der 100% ellers os er man der slet ikke, det andet kan man ikke bruge til noget, og det kan dine børn da slet heller ikke!

Jeg er virkelig splittet Aner ikke mine levende råd lige nu, men jeg er super glad for input...

Anmeld

26. september 2011

Hvem?

Baagøe skriver:

Jeg er virkelig splittet Aner ikke mine levende råd lige nu, men jeg er super glad for input...

Det kan jeg virkelig også godt forstå, men tror meget at det var sådan jeg ville have det, hvis det var mig, det vil knuse mit hjerte, at aflevere dem hver gang (mere end det ville gøre i forvejen), hvis jeg vidste at han ikke havde hjertet og hjernen med i det....

Anmeld

26. september 2011

Pige2009

Bondefruen skriver:

Det kan jeg virkelig også godt forstå, men tror meget at det var sådan jeg ville have det, hvis det var mig, det vil knuse mit hjerte, at aflevere dem hver gang (mere end det ville gøre i forvejen), hvis jeg vidste at han ikke havde hjertet og hjernen med i det....

Pga. hans familiære situation, ser han kun Laura hos os eller i hans firma, så der er ikke tale om, at jeg afleverer hende...

Anmeld

26. september 2011

Hvem?

Baagøe skriver:

Pga. hans familiære situation, ser han kun Laura hos os eller i hans firma, så der er ikke tale om, at jeg afleverer hende...

Ah, ja det gjorde det da lidt "nemmere", men bestemt ikke nemt.

Anmeld

27. september 2011

SHERO

Åhh nej da... Det er jeg virkelig ked af at høre. Jeg kan ikke komme med gode råd, for kan alt for godt sætte mig ind i den splittet følelse du har. Men så længe du har lauras bedste for øje så må du ikke føle skyld, det er ham der har pålagt dig valget og det på ingen måder fair, det er et helt fair ultimatum du har sat ham, og det er ham der har takket nej.

Så længe laura har dig som mor skal hun nok komme hel igennem livet, med eller uden ham. Men hvor er det da tarveligt af ham at fravælge hende nu hvor hun er bevidst om hvem han er...

Håber du finder den løsning du og laura er bedst tjent med...

Anmeld

27. september 2011

Pige2009

Bondefruen skriver:

Ah, ja det gjorde det da lidt "nemmere", men bestemt ikke nemt.

Han henter engang imellem

Anmeld

27. september 2011

millemai

Jeg har ikke læst alle svar igennem - men kommer lige med input påtrods

Han virker meget egoistisk og følelsesmæssigt manipulerende.  Det virker som om han forsøger at vende situationen, så du skal tage beslutningen for ham. Men det er hævet over enhver tvivl at med sådan en udmelding er det ikke dig der vælger - men ham der har valgt!

Børn har brug for en form for forudseelighed. Og det er ikke godt nok, at man MÅSKE ser far "når det lige passer ham" i "måske 1-2 timer".

Jeg synes og håber at du forbliver stærk. Jeg ser dit træk mere som, at handle ud fra Lauras interesser (og ikke som et ultimatum) - situationen vil blot blive mere og mere uholdbar som tiden går og hun bliver større. Kan han på et tidspunkt tage ansvar og være til stede, så ville jeg byde ham velkommen. Men indtil at han kunne afsætte minimum 1-2 timer en fast ugedag til sit eget barn - så har han taget et valg.

mange tanker til dig og Laura

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.