Hvornår er mænd for gamle til at blive fædre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2009

jolu

Jeg er 37 og min mand er 42 og vi er absolut ikke gamle forældre....snarere tværtimod......synes slet ikke det kan gøres op vha. en dåbsattest, men udelukkende af sind.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2009

Liva

Hej

Tak for svar... Interessant at nogle mener at alderen er en fordel og andre at det er en ulempe. Omkring dette spørgsmål rykker grænserne sig vel også hele tiden (for nogle). Mine forældre var begge 31 da de fik mig og da jeg gik i skole var jeg en af dem der havde 'gamle' forældre.

Jeg tror nu heller ikke vi skal have flere end de 2 vi har nu, lige nu har vi i hvert fald hverken plads eller overskud til det... Men de er jo så skønne begge 2 så det er svært helt at vinke farvel til tanken...

Kh Liva

Anmeld

27. januar 2009

Nadi

Det kommer an på manden, men der er en grænse

Jeg synes at man skal kigge på manden som person ikke som et tal, men jeg synes faren har et ansvar overfor sit barn at han ikke er for gammel til at være aktiv og interessere sig for sit barn.

Sådan ser jeg iøvrigt også på det fra morens side, det kommer an på hvordan man er som person, men syntes det måske liiige er i overkanten når dem på 61 bliver forældre for første gang!! Så der er også helt klart en grænse, men hvor den går skal jeg ikke kunne sige.

-Nadia

Anmeld

27. januar 2009

Mormilla

Det går helt an på hvordan han har det!!! Hvis han er frisk, så kan jeg ikke se noget problem. Men hvis han er syg som gør at han ikke kan gi barnet alt hvad den har brug for, synes jeg ikke at han skal...

Anmeld

27. januar 2009

H+S Skjolgborg.

Jeg ville sige 40-45 år.For både mænd og kvinder.men især mænd..

Anmeld

28. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
henriette larsen skriver:

Jeg ville sige 40-45 år.For både mænd og kvinder.men især mænd..

Undskyld jeg spørger, men hvorfor især mænd? I min verden hedder grænsen noget i retning af 45-48 for mænd men lavere for kvinder da de fysisk får sværere ved at føde et sundt og rask barn...

Anmeld

28. januar 2009

Miamaja

Rosa skriver:

Undskyld jeg spørger, men hvorfor især mænd? I min verden hedder grænsen noget i retning af 45-48 for mænd men lavere for kvinder da de fysisk får sværere ved at føde et sundt og rask barn...

min mands eks har lige fodt en SMUK og perfekt dreng i en alder af 45 aar. og han er helt rask. der er selvfolgelig storre mulighed for skavanker hvis man faar born senere men det kan heldigvis hurtigt opdages og sker relativt sjaeldent

Anmeld

28. januar 2009

SaNiNa

den er sær... jeg har altid sagt at når kæresten bliver 30 så har vi de børn vi skal have...

Men lige nu er jeg/vi osse rigeligt i et... men vender lige tilbage om 3 år så er det nok letter for mig at svare...

men vil lige 35-38 så syntes jeg man skal stoppe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.