Hvornår er mænd for gamle til at blive fædre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår er mænd for gamle til at blive fædre?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.082 visninger
28 svar
0 synes godt om
26. januar 2009

Liva

Hej...

Ja, som spørgsmålet lyder: hvornår mener i mænd er for gamle til at blive fædre... Kvinder har jo en biologisk grænse for at blive mødre, som mænd ikke har selvom chancerne som oftest forringes...

Jeg spørger fordi min egen mand i dag er 44, og vi skal umiddelbart ikke have flere børn. Samtidig vil jeg dog ikke afvise tanken om endnu et barn om nogle år. Kan ikke helt sige farvel til tanken...

I må meget gerne begrunde svaret, synes selv det er svært - kender en gammel far og han klarer det fint og barnet har det godt, men synes måske alligevel ikke det er helt ok, at mænd i 50'erne og ældre får børn...

Kh Liva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2009

trunte89

Jeg har svaret sidst i 40'erne.
Synes måske, at når det når op omkring de 47/48/49 er det ved at være for 'gammelt', men selvfølgelig kan han være super 'frisk' og hoppe rundt som en 20-årig. Svært at sige.
Men umidlbart ville jeg sige at grænsen - for mig - ligger deromkring.

Synes måske også, at der er forskel på, om han i den alder bliver far for 1. gang eller har flere børn.

- Trine

Anmeld

26. januar 2009

novembermor

Jeg har svaret først i 40'erne på baggrund af min egen historie.
Min far var 40 da jeg blev født. Han har altid været den der klatrede i træer med os børn og fjollede rundt ... han har været en helt fantastisk far, der bestemt ikke har været hæmmet af sin alder, hvis man kan sige det sådan.
Desværre mistede jeg ham kort efter at jeg var fyldt 20. Det var enormt hårdt og ville da have ønsket at jeg var kommet til verden noget før, så jeg kunne have haft noget mere tid sammen med ham.
Han var også enormt ked af at han ikke ville nå at se sine børnebørn.
Uhh savner helt min far nu

Anmeld

26. januar 2009

lonemus

Jeg har svaret andet. Det har jeg gjort fordi, at min grænse går allerede ved de 35 år, for både mænd og kvinder.
Jeg har bare altid haft den grænse.....efter de 35 er man i mine øjne blevet for gammel. Jeg tænker på man vil være gammel, når barnet bliver teenager osv., hvilket jeg ikke vil byde mine børn.
Men nu er det kun min holdning, den skal ikke læses som en fornærmelse for nogen. Men du spurgte og her går min grænse. Min mand har det på samme måde!

Knus Lone

Anmeld

26. januar 2009

linemus

novembermor skriver:

Jeg har svaret først i 40'erne på baggrund af min egen historie.
Min far var 40 da jeg blev født. Han har altid været den der klatrede i træer med os børn og fjollede rundt ... han har været en helt fantastisk far, der bestemt ikke har været hæmmet af sin alder, hvis man kan sige det sådan.
Desværre mistede jeg ham kort efter at jeg var fyldt 20. Det var enormt hårdt og ville da have ønsket at jeg var kommet til verden noget før, så jeg kunne have haft noget mere tid sammen med ham.
Han var også enormt ked af at han ikke ville nå at se sine børnebørn.
Uhh savner helt min far nu

Lige nøjagtig hvad jeg ville have skrevet

- Line

Anmeld

26. januar 2009

A.

den er svær..min søn far er 42 og han er frisk ligesom en som er 20 år gammelt..det afhænger meget af hvordan man har det fysisk og psykisk..så det er meget frskelligt

Anmeld

26. januar 2009

Louise mortil4

jeg har svaret først i 40erne, ligger lidt mellem 38 og 42 år, inden man er for gammel. Der er ikke rigtig andre begrundelaser end at det er fordi jeg bare sys man er for gammel der, som kvinde ville jeg også selv sige stop når jeg fyldte 33 år.

Anmeld

26. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Min kæreste bliver 37 til sommer og vi har endnu ingen børn men sætter gang i projektet indenfor de næste 3-4 mrd - jeg synes absolut sagtens vi kan nå at få et par stykker eller 3 inden hans udløbsdato

Min helt personlige holdning: Det giver mig som blivende mor en ekstra tryghed at få børn med en voksen og moden mand som har noget reel livserfaring og ved hvad han vil, i stedet for en halvvoksen dreng som ikke for alvor har gjort sig realistiske forestillinger om hvad det vil sige at få børn. (Blev gravid med en sådan jævnaldrende for 3 år siden som førte til en spontan abort - held i uheld - hårdt sagt).

Jeg er selv relativt ung ( alt for gammel til De Unge Mødre men et par år yngre end landsgennemsnittet for førstegangsfødende), men af samme grund synes jeg det er betryggende at have en mand som netop kan være dét: Mand!

Jeg synes absolut det kommer an på manden og hvor moden han er. Min egen far var bare 25 da han fik mig og han sagde faktisk selv sidst jeg så ham at han var GLAD for at han ikke skulle rende rundt som 40-årig med småbørn... (Dertil kunne jeg så lige have tilføjet at hvis han havde ventet til han selv blev voksen med at få børn kunne han nok have tacklet opgaven liiiidt bedre )

Anmeld

26. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg syntes at folk skal t.ænke sig meget om, hvornår de får børn. Jeg sytnes det er forkert, at man skal leve hele livet inden, man får de børn man vil have. Og forældre idag bliver ældre og ældre

Hvis man først får børn, når man er oppe i 40'erne, 50'erne eller endnu ældre så er muligheden, for at ens børn er 'rigtig voksne', når man går bort, ikke eksiterende. Jeg syntes det er synd!

Jeg selvfølgelig er der situationer, hvor man ikke har mødt den eneste ene, eller ikke har kunnet blive gravid eller andet, så man bliver sent mor/far, men jeg syntes ABSOLUT ikke det er noget at stile efter...

Et mega skrækeksempel er ham fra Dansk folkeparti, som har en 38 år yngre kone og var 72, da hun blev mor til hans 8. barn. FØJ siger jeg bare!!!!!!!!...

Anmeld

26. januar 2009

Miamaja

jeg har ikke rigtig nogen alders graense... saa laenge man kan sorge for sine born synes jeg det er helt iorden for mig.

Larry king og paul mcartney var begge 60 da de fik born for sidste gang, og har begge nogle skonne unger, som de begge har sagt at de havde mere tid og overskud til end dem de fik som unge.

jeg kan for eksempel sagtens se mig selv blive mor igen som 50 aarig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.