Hvornår er mænd for gamle til at blive fædre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2009

Balderson

Zafir skriver:

Jeg syntes at folk skal t.ænke sig meget om, hvornår de får børn. Jeg sytnes det er forkert, at man skal leve hele livet inden, man får de børn man vil have. Og forældre idag bliver ældre og ældre

Hvis man først får børn, når man er oppe i 40'erne, 50'erne eller endnu ældre så er muligheden, for at ens børn er 'rigtig voksne', når man går bort, ikke eksiterende. Jeg syntes det er synd!

Jeg selvfølgelig er der situationer, hvor man ikke har mødt den eneste ene, eller ikke har kunnet blive gravid eller andet, så man bliver sent mor/far, men jeg syntes ABSOLUT ikke det er noget at stile efter...

Et mega skrækeksempel er ham fra Dansk folkeparti, som har en 38 år yngre kone og var 72, da hun blev mor til hans 8. barn. FØJ siger jeg bare!!!!!!!!...

Det er nu kun 35 år der er imellem ham og hans unge kone og han har kun 7 børn, men hvem tæller....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2009

Pia.

Tja... havde du spurgt mig for 10 år siden havde mit svar klart været inden de 40 - men nu ældre jeg selv bliver nu anderledes ser jeg på det med alder...

En mand på 40 kan jo sagtens blive far - en mand på 50 der imod, syntes jeg er for gammel....

Når det gælder kvinder ser jeg helt anderledes på det, der vil jeg altså mene at man ikke skal være for gammel - men syntes også kvinder har en tendens til at blive hurtigere "gamle" i forhold til mænd... - min egen personligen grænse for barn nummer 4 ville blive inden jeg fylder 35 år ....

Knus Pia

Anmeld

26. januar 2009

BinaMor

min mand er 13 år ældre ned mig. 35 år og han er far til 4 piger (kun 1 med mig) og vi er ikke færdige. folk tror han er sidst i 20 erne.. han dyrker sport og har egen kung fu klub..

så jeg siger sidst i 40 erne men afhængig af mandens fysisk og mentalitet

Anmeld

26. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Balderson skriver:

Det er nu kun 35 år der er imellem ham og hans unge kone og han har kun 7 børn, men hvem tæller....

Okay. - Det interview jeg så i Aftenshowet, hvor de begge var, sagde de 38 og at hendes barn var 8. barn... Men syv eller 8 og 38 eller 35... Det er klamt anyways. og endnu klammere at hun blev betaget af ham allerede som 5 årig og blev kæreste med ham som 18 årig

vadrk...

(undskyld - det var et sidespor)

Anmeld

26. januar 2009

Katjaro

Jeg synes det er svært.... og har skrevet: Der er en grænse men afhænger af manden

Jeg er selv 39 og venter mit andet barn.

Nogle mener også at det er for sent - men sådan gik mit liv.

Jeg ved at jeg syntes at det var for sent da en af mine forældres venner efter sølvbrylluppet blev skilt og fik en ny og yngre kone. Og et barn.

Der var 30 år i mellem den ældste og det yngste barn. Han var selv omkring 55-60 år. Det syntes jeg var for gammel, men måske i sær fordi han havde børn der allerede var voksne.

Generelt vil jeg mene at selvfølgelig kan mænd også være over 40 når de får børn, men at jeg nok vil mene at runder vi de 45 og nærmer os 50 så har vi ramt min grænse

Hilsen Katja 24+5

Anmeld

26. januar 2009

Kvindemin

Balderson skriver:

Min mand bliver ikke far når han er ældre end 35 + -

Anmeld

26. januar 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Rosa skriver:

Min kæreste bliver 37 til sommer og vi har endnu ingen børn men sætter gang i projektet indenfor de næste 3-4 mrd - jeg synes absolut sagtens vi kan nå at få et par stykker eller 3 inden hans udløbsdato

Min helt personlige holdning: Det giver mig som blivende mor en ekstra tryghed at få børn med en voksen og moden mand som har noget reel livserfaring og ved hvad han vil, i stedet for en halvvoksen dreng som ikke for alvor har gjort sig realistiske forestillinger om hvad det vil sige at få børn. (Blev gravid med en sådan jævnaldrende for 3 år siden som førte til en spontan abort - held i uheld - hårdt sagt).

Jeg er selv relativt ung ( alt for gammel til De Unge Mødre men et par år yngre end landsgennemsnittet for førstegangsfødende), men af samme grund synes jeg det er betryggende at have en mand som netop kan være dét: Mand!

Jeg synes absolut det kommer an på manden og hvor moden han er. Min egen far var bare 25 da han fik mig og han sagde faktisk selv sidst jeg så ham at han var GLAD for at han ikke skulle rende rundt som 40-årig med småbørn... (Dertil kunne jeg så lige have tilføjet at hvis han havde ventet til han selv blev voksen med at få børn kunne han nok have tacklet opgaven liiiidt bedre )

Jeg kunne ikke være mere enig. Godt skrevet Rosa!
Lige mine tanker, - og sådan som min situation er.

Line.

Anmeld

26. januar 2009

Honningblomst

Jeg har ingen grænse....selvom børn fødes med ældre forældre, så er deres liv da helt sikkert noget værd...og en ældre far som evt går på pension har jo så endnu mere tid med barnet når det er barn og samværet er vigtigt og det er da en kæmpe fordel.
Så hvis man kan og vil, så skal man da....og heldigt at kvinden naturligt stopper på et tidpunkt og det gør jo at barnet i hvert fald har en forældre der ikke er så gammel...
Knus Eva..

Anmeld

26. januar 2009

Honningblomst

Jeg har ingen gr&aelig;nse....selvom b&oslash;rn f&oslash;des med &aelig;ldre for&aelig;ldre, s&aring; er deres liv da helt sikkert noget v&aelig;rd...og en &aelig;ldre far som evt g&aring;r p&aring; pension har jo s&aring; endnu mere tid med barnet n&aring;r det er barn og samv&aelig;ret er vigtigt og det er da en k&aelig;mpe fordel.<br /> S&aring; hvis man kan og vil, s&aring; skal man da....og heldigt at kvinden naturligt stopper p&aring; et tidpunkt og det g&oslash;r jo at barnet i hvert fald har en for&aelig;ldre der ikke er s&aring; gammel...<br /> Knus Eva..

Anmeld

26. januar 2009

Pia.

Eva skriver:

Jeg har ingen gr&aelig;nse....selvom b&oslash;rn f&oslash;des med &aelig;ldre for&aelig;ldre, s&aring; er deres liv da helt sikkert noget v&aelig;rd...og en &aelig;ldre far som evt g&aring;r p&aring; pension har jo s&aring; endnu mere tid med barnet n&aring;r det er barn og samv&aelig;ret er vigtigt og det er da en k&aelig;mpe fordel.<br /> S&aring; hvis man kan og vil, s&aring; skal man da....og heldigt at kvinden naturligt stopper p&aring; et tidpunkt og det g&oslash;r jo at barnet i hvert fald har en for&aelig;ldre der ikke er s&aring; gammel...<br /> Knus Eva..

Hvad skete der lige med det indlæg ? er det en kode *SSS*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.