Dårlig behandling af lægenvagten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2011

Benjamins'mor

Babymor2010 skriver:

Vi har haft en del tandpine her, men vi har haft brugt gel til at smøre gummerne 

Nej, nu du siger det, så har jeg heller ikke haft oplevet det, når jeg har ringet om mig selv - men det er heller ikke særlig tit jeg har prøvet det 

God bedring med ham 

Er det heller ikke her, men har bare aldrig før oplevet dem snakke sådan. 

Ja, men Benjamin har aldrig rigtigt haft smerter før.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2011

miinimeal

benjamins'mor skriver:

Præcis.

Han har det bedre, altså han græder ikke mere, men han tager sig meget til ørerne, og det har han aldrig gjort før. 

jeg ville få tjekket hans øre og så få hævet hans seng i hovede enden

giv evt lidt sukkervand det hjælper på albert

Anmeld

25. september 2011

Benjamins'mor

alberts mor<3 skriver:

jeg ville få tjekket hans øre og så få hævet hans seng i hovede enden

giv evt lidt sukkervand det hjælper på albert

Har hævet sengen i hovedenden, men han vil ikke ligge ned.

Har prøvet med sukkervand og kamille the.

Anmeld

25. september 2011

pussekat

benjamins'mor skriver:

Ja, overskriften siger jo det meste.

Min søn vågnede 00.30 ca. Han græd og han græd. Det skal lige siges han er forkølet. Men han kunne ikke hoste. Så jeg prøvede at ringe til vagtlægen, da jeg vidste de jo var de eneste der kunne give mig svar. Hun siger så at han har sikkert ondt i ørerne. Så spørger hun om jeg har flydende panodil, og jeg siger bare høfligt, nej for det troede jeg ikke man måtte. Og så ændre tonen sig helt, og hun siger: ''Det er da helt NORMALT at man har flydende panodil og saltvandsdråber i huset når man har små BØRN!'' Bliver helt paf, for min sundhedsplejerske har sagt til mig at jeg ikke må give ham flydende panodil, og derfor meget normalt at jeg ikke har købt det.

Kan de godt tillade sig at snakke nedladende til folk der rent faktisk ringer for at få hjælp?

Hilsen, en noget forbavset mor til Benjamin.

hejsa

ja lægenvagter er når lort for at sige det som det er her selv host hele uge og nu gør det ondet når jeg kom ned og lige som om lunde er ved at kom ud men læge sige til mig tage nok piller og gå i seng  ja tak det gør ondet når jeg lige ned

og halllooooooooooo man se da på børn eller er det mig som er dum men det er nok mig for nok af de som er det skulle man ikke tro være læge

Anmeld

25. september 2011

Benjamins'mor

pussekat skriver:

hejsa

ja lægenvagter er når lort for at sige det som det er her selv host hele uge og nu gør det ondet når jeg kom ned og lige som om lunde er ved at kom ud men læge sige til mig tage nok piller og gå i seng  ja tak det gør ondet når jeg lige ned

og halllooooooooooo man se da på børn eller er det mig som er dum men det er nok mig for nok af de som er det skulle man ikke tro være læge

Ja, burde da mene de kiggede på små børn.

Anmeld

25. september 2011

miinimeal

benjamins'mor skriver:

Har hævet sengen i hovedenden, men han vil ikke ligge ned.

Har prøvet med sukkervand og kamille the.

så er der næsten ikke andet end at sidde med ham, eller ringe til vagtlægen, og er  100 på du kommer til at snakke med en anden

Anmeld

25. september 2011

KWL

Jeg forstår ikke jeres skræk for panodil. Det handler jo "bare" om at doser rigtig så der ikke sker en over dosis.

Da jeg fødte Min ældste datter blev hun taget med sugekop og fik flydende panodil de første tre dage af hendes liv. De synes ikke hun skulle have ondt i hovedet og det havde de erfaring med at disse fødsler kunne give.

Da min mindste var indlagt med asmatisk bronkitis fik hun også flydende panodil hver 4-5 time for at hun kunne hoste uden at det gjorde ondt. Hvis det gør ondt at hoste så hoster børn ikke og så kan der sætte sig noget til lungebetændelse eller lign. Hun var knap et år da hun var indlagt.

Jeg ville aldrig byde mine børn at gå og have ondt. Jeg tager da også selv en pille hvis jeg har ondt. Dermed ikke sagt at jeg bare fylder i dem, der skal være en grund.

Men vagtlægens nedladende tone er ikke ok. Og jeg vil bare sige at jeg synes du skal bede dem om at stoppe en anden gang. Det er ikke okay når man ringer fordi man er urolig.

Kristine

Anmeld

25. september 2011

Benjamins'mor

alberts mor<3 skriver:

så er der næsten ikke andet end at sidde med ham, eller ringe til vagtlægen, og er  100 på du kommer til at snakke med en anden

Ja, håber jeg da også hvis det er.

Anmeld

25. september 2011

Benjamins'mor

KWL skriver:

Jeg forstår ikke jeres skræk for panodil. Det handler jo "bare" om at doser rigtig så der ikke sker en over dosis.

Da jeg fødte Min ældste datter blev hun taget med sugekop og fik flydende panodil de første tre dage af hendes liv. De synes ikke hun skulle have ondt i hovedet og det havde de erfaring med at disse fødsler kunne give.

Da min mindste var indlagt med asmatisk bronkitis fik hun også flydende panodil hver 4-5 time for at hun kunne hoste uden at det gjorde ondt. Hvis det gør ondt at hoste så hoster børn ikke og så kan der sætte sig noget til lungebetændelse eller lign. Hun var knap et år da hun var indlagt.

Jeg ville aldrig byde mine børn at gå og have ondt. Jeg tager da også selv en pille hvis jeg har ondt. Dermed ikke sagt at jeg bare fylder i dem, der skal være en grund.

Men vagtlægens nedladende tone er ikke ok. Og jeg vil bare sige at jeg synes du skal bede dem om at stoppe en anden gang. Det er ikke okay når man ringer fordi man er urolig.

Kristine

Jeg har heller ikke skræk for panodil, min SP havde bare sagt jeg ikke måtte give det. Så derfor har jeg ikke haft det i huset. 

Anmeld

25. september 2011

KWL

benjamins'mor skriver:

Jeg har heller ikke skræk for panodil, min SP havde bare sagt jeg ikke måtte give det. Så derfor har jeg ikke haft det i huset. 

Det forståer jeg bare ikke. Hvorfor havde hun sagt det??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.