mme - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2011

HeidiØ

isabellamor skriver:

det kan være du skal prøve med ammebrikker og så køb det der hedder brystvortecreme fra danatekt, den virker det kan jeg skrive under på

og hvis det er at du syntes kan du sagtens tage nogle panodiler til at afhjælpe lidt, men hvor meget de virker det ved jeg ikke helt.. 

og så køb en enkelt pakke med MME til nødstilfælde, hvis det er du føler at han ikke bliver odenlig mæt så kan du give ham det,

måden vi gav det på under ammeopstart var med de store sprøjter 

og så en lillefinger ind i munden og så sprøjtede lidt ind ad gangen, så kan du sagtens nøjes med at lave 20 ml ad gangen, og det er måske bare som et godt suplement. men jeg malkede også ud rigtig meget i starten, og så fik han det i en sprøjte først og senere en flaske.

så jeg lagde ham til først, og lod ham ligge og så bed jeg smerten i mig, og nogengange gik smerten over af sig selv, og andre gange var det så ubehagelidt at jeg tog ham af brystet og gav ham så min egen mælk i flasken så mine bryster producerede nok mælk så han fik det han skulle have... 

men prøv dig frem, for det kan ikke skade ham på nogen måde, og mad det skal han jo have..

1000 tak for dine råd! Jeg vil lige prøve nogle af dem af..
Tålmodighed, Heidi . . det er et råd jeg selv skal fikse!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2011

HeidiØ

Lullaby* skriver:

Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan du har det. Jeg fik også revnede brystvorter og det var virkelig smertefuldt. Fik anbefalet stærk E-vitamin på kapsel (kan købes i matas) det er som sagt kapsler som du prikker hul på og smøre på brystvorterne og lader lufttøre.. det synes jeg var det der virkede aller bedst af alle de ting jeg prøvede..

Vi har siden vi begyndte på mme, brugt Grøn allomin. Den er skånsom for den lille mave og den bruger vi stadig.

Du må ikke bebrejde dig selv, det er ingen skam at give mme. Bare vær obs på stadig at give bryst hvis du fortsat ønsker at amme.

Jeg blev syg da vores datter var 2 ½ mdr. og min mælkeproduktion faldt rigtig hurtigt, jeg kunne slet ikke få det op at køre med ammningen bagefter..jeg tudede og tudede, for jeg ønskede jo på ingen måde at stoppe med at amme.. Så jeg kan godt forstå de følelser og tanker du sidder med.

Du får lige et Det skal nok gå alt sammen.

Ja, det er jo bare vildt så smertefuldt det kan være!.. jeg prøver at supplere med mme, og ellers bider jeg smerten i mig lidt endnu. Min SP kommer på mandag..

Og tak for rådene - det hjælper også meget på psyken at vide man ikke er den eneste der har siddet i denne båd.

Anmeld

24. september 2011

HeidiØ

Amandas-mor skriver:

Øv altså hva...kan bare så godt huske hvordan det var. Prøvede akurat det samme med Amanda. Så her er lige en  til dig.

Hvis du vil supplere op, dvs stadig amme i et eller andet omfang, så er den mest alm. metode nok at du først ammer og derefter giver flaske indtil barnet er mæt. Dvs ikke nogen bestemt mængde mme, men bare indtil barnet er mæt og afviser flasken  Der er nogle sp'er som siger at der skal en eller anden bestemt mængde til, men det passer ikke. Både sundhedsstyrelsen og producenterne af mme siger at du skal give indtil barnet er mæt hvor meget eller lidt det så end er

Vi gav Amanda Nan, og hun har lidt meget af forstoppelse. Efterfølgende har jeg hørt at Allomin skulle være bedre, så det vil jeg prøve næste gang

Tak, det vil jeg prøve i aften - give lidt bryst og så se om han vil ta flasken. Jeg bruger suttebrikker lige nu, det minder da lidt om en flaske, så håber han kan/vil! Min SP kommer mandag, hun har nok også nogle råd - men det er rigtig det med mængden, børn har vel forskellige behov.

og tak for kram, huha det har man brug for lige pt..

Anmeld

24. september 2011

MorEllen

HeidiØ skriver:

Tak! Ja, jeg bruger udelukkende suttebrikker, har jeg gjort siden dag 3 - og det tog smerterne de første par dage, men nu er de fuldstændig hullede igen! Totalt nederlag for mig.

Nåh, ok. Øv øv. Det er så træls! Jeg gik til min lege til sidst, da sårene ikke ville hele op, og der fik jeg en salve der hjalp meget. Men jeg suplerede også med mme -så sårene fik ro til at hele. Det satte ned min mælkeproduktion en del, så jeg måtte blive ved med at suplere, men det gik helt fint Det aller fleste steder er der jo tilgang til vand osv

Anmeld

24. september 2011

MaleneJensen

Har du prøvet en ammebrik? det der mange som har haft glæde af når de har haft sår på brystvorten..

Anmeld

24. september 2011

Davidsen87

HeJ Rigtig øv for dig! Har du prøvet med en sutte brik? Det ville jeg prøve først. Jeg havde "kun" ondt de først 14 dage, derefter gik det over.

Anmeld

24. september 2011

HeidiØ

Morellen skriver:

Nåh, ok. Øv øv. Det er så træls! Jeg gik til min lege til sidst, da sårene ikke ville hele op, og der fik jeg en salve der hjalp meget. Men jeg suplerede også med mme -så sårene fik ro til at hele. Det satte ned min mælkeproduktion en del, så jeg måtte blive ved med at suplere, men det gik helt fint Det aller fleste steder er der jo tilgang til vand osv

Ja, jeg må se om de ikke heler, ellers må jeg også høre min læge ad..

Kan slet heller ikke styre mælken, lige før sprøjtede det bare ud, lagde en flaske under det ku løbe ned i og nu er der allerede 20 ml brystmælk

Anmeld

24. september 2011

HeidiØ

MaleneJensen skriver:

Har du prøvet en ammebrik? det der mange som har haft glæde af når de har haft sår på brystvorten..

Ja, jeg bruger ammebrik hver gang og det gør suuuper ondt stadig...

Anmeld

24. september 2011

HeidiØ

Davidsen87 skriver:

HeJ Rigtig øv for dig! Har du prøvet med en sutte brik? Det ville jeg prøve først. Jeg havde "kun" ondt de først 14 dage, derefter gik det over.

Det er super øv, ja. Bruger ammebrik hver gang - det gør stadig ondt. Især på venstre pt.. der er stort stort sår..

Anmeld

24. september 2011

Isabella_mor

HeidiØ skriver:

1000 tak for dine råd! Jeg vil lige prøve nogle af dem af..
Tålmodighed, Heidi . . det er et råd jeg selv skal fikse!!!

Velbekomme, jeg er sikker på at du nok finde den løsning der passer bedst til jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.