mme - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2011

HeidiØ

Morellen skriver:

Forstår godt hvordan du har det! Jeg havde det på samme måde, det var store sår på mine brystvorter. Jeg begynte at bruge ammebrikker (kan købes i matas, superbest, apotek osv), og det tog meget af smerten! Det var helt fantastisk   Så det vil jeg lige anbefale på det varmeste Ellers ville jeg kontaktet sp for at få en god vejledning i hvornår og hvor meget mme den bette skal ha Held og lykke med det hele

Tak! Ja, jeg bruger udelukkende suttebrikker, har jeg gjort siden dag 3 - og det tog smerterne de første par dage, men nu er de fuldstændig hullede igen! Totalt nederlag for mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2011

mortilnoahogmelina

HeidiØ skriver:

Jeg føler det lidt som en skam, det gør mig rgtig ked af det.

Jeg har været på suttebrikker rigtig længe, og de er bare stadig helt revnede.. i starten tog de mange smerter, men her en uge efter er det blevet det samme igen.

JEg kan udemærket godt forstå dig , jeg havde selv sammen problem og måtte os over og give mme en gang imellem da han var 14 dage . Jeg prøvede så at bruge noget cream fra matas som hedder noget lignende bentanol kan os bruges til rød numse jeg sørgede for at vaske brystvorterne når han skulle spise og det hjælp virkelig . Det forsvandt helt på bare en uge .

Anmeld

24. september 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Okay, tak for svar - ja vi må prøve os frem!

Hvis du gerne vil fortsætte amningen, vil jeg anbefale dig at købe purelan, kan købes hus ønskebørn, det lindre og heler. Og skal ikke vaskes væk for amningen. Lad også brysterne lufttørre. Brugte jeg i starten, og ammebrikker fra Pigeon er de bedste.

Næsten alle oplever sår og revnede brystvorder. Det tager tid før de er hærdede.

Jeg bruger stadig ammebrikker, og supplere med en flaske om aftenen så brysterne kan få pause, det hjælper lidt på psyken, det er hårdt at have ondt hele tiden. Men prøv dig frem så du ikke fortryder dit valg.

De rigtige ammebrikker og salven hjælper meget.

Anmeld

24. september 2011

HeidiØ

sommerbarn<3 skriver:

Hvis du gerne vil fortsætte amningen, vil jeg anbefale dig at købe purelan, kan købes hus ønskebørn, det lindre og heler. Og skal ikke vaskes væk for amningen. Lad også brysterne lufttørre. Brugte jeg i starten, og ammebrikker fra Pigeon er de bedste.

Næsten alle oplever sår og revnede brystvorder. Det tager tid før de er hærdede.

Jeg bruger stadig ammebrikker, og supplere med en flaske om aftenen så brysterne kan få pause, det hjælper lidt på psyken, det er hårdt at have ondt hele tiden. Men prøv dig frem så du ikke fortryder dit valg.

De rigtige ammebrikker og salven hjælper meget.

Jeg tænker også det er om aftenen jeg vil prøve at supplere med flasken, det er somregel der han blir lidt besværlig, men egentlig er det også for min egen skyld.

Jeg ved godt det er lidt hurtigt at gi op, men det er bare virkelig hårdt - pigeon indlæg, uld og div. salver + lufttørring bruger jeg også!

Anmeld

24. september 2011

HeidiØ

Pernille08 skriver:

JEg kan udemærket godt forstå dig , jeg havde selv sammen problem og måtte os over og give mme en gang imellem da han var 14 dage . Jeg prøvede så at bruge noget cream fra matas som hedder noget lignende bentanol kan os bruges til rød numse jeg sørgede for at vaske brystvorterne når han skulle spise og det hjælp virkelig . Det forsvandt helt på bare en uge .

Årh det er jeg glad for at høre, jeg vil jo helst amme fuldt ud, så jeg håber virkelig det samme vil ske her

Anmeld

24. september 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
HeidiØ skriver:

Jeg tænker også det er om aftenen jeg vil prøve at supplere med flasken, det er somregel der han blir lidt besværlig, men egentlig er det også for min egen skyld.

Jeg ved godt det er lidt hurtigt at gi op, men det er bare virkelig hårdt - pigeon indlæg, uld og div. salver + lufttørring bruger jeg også!

Mener pigeon suttebrikkerne (13 mm), str. small 11 mm er meget lille. 

Men prøv lige præcis purelan den er specielt god, og ikke forskellige cremer. Altså hvis du har lyst.

Jeg brød mig iøvrigt ikke om uldindlægene. Min bryster blev røde og ømme af dem.

Anmeld

24. september 2011

HeidiØ

sommerbarn<3 skriver:

Mener pigeon suttebrikkerne (13 mm), str. small 11 mm er meget lille. 

Men prøv lige præcis purelan den er specielt god, og ikke forskellige cremer. Altså hvis du har lyst.

Jeg brød mig iøvrigt ikke om uldindlægene. Min bryster blev røde og ømme af dem.

Ja, det er ærgeligt der ikke bare finde én opskrift for starten her. Jeg sys uldindlæggene er lækre og godevarme!

Purelan vil jeg prøve! .. ej hvor jeg håber det hjælper!

Anmeld

24. september 2011

Isabella_mor

Okay, den kender jeg godt - ih er så ked af hvis jeg skal opgive amning helt, det gør godt nok ondt i hjertet, men frygter amningen hver eneste gang

det kan være du skal prøve med ammebrikker og så køb det der hedder brystvortecreme fra danatekt, den virker det kan jeg skrive under på

og hvis det er at du syntes kan du sagtens tage nogle panodiler til at afhjælpe lidt, men hvor meget de virker det ved jeg ikke helt.. 

og så køb en enkelt pakke med MME til nødstilfælde, hvis det er du føler at han ikke bliver odenlig mæt så kan du give ham det,

måden vi gav det på under ammeopstart var med de store sprøjter 

og så en lillefinger ind i munden og så sprøjtede lidt ind ad gangen, så kan du sagtens nøjes med at lave 20 ml ad gangen, og det er måske bare som et godt suplement. men jeg malkede også ud rigtig meget i starten, og så fik han det i en sprøjte først og senere en flaske.

så jeg lagde ham til først, og lod ham ligge og så bed jeg smerten i mig, og nogengange gik smerten over af sig selv, og andre gange var det så ubehagelidt at jeg tog ham af brystet og gav ham så min egen mælk i flasken så mine bryster producerede nok mælk så han fik det han skulle have... 

men prøv dig frem, for det kan ikke skade ham på nogen måde, og mad det skal han jo have..

Anmeld

24. september 2011

Lullaby*

Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan du har det. Jeg fik også revnede brystvorter og det var virkelig smertefuldt. Fik anbefalet stærk E-vitamin på kapsel (kan købes i matas) det er som sagt kapsler som du prikker hul på og smøre på brystvorterne og lader lufttøre.. det synes jeg var det der virkede aller bedst af alle de ting jeg prøvede..

Vi har siden vi begyndte på mme, brugt Grøn allomin. Den er skånsom for den lille mave og den bruger vi stadig.

Du må ikke bebrejde dig selv, det er ingen skam at give mme. Bare vær obs på stadig at give bryst hvis du fortsat ønsker at amme.

Jeg blev syg da vores datter var 2 ½ mdr. og min mælkeproduktion faldt rigtig hurtigt, jeg kunne slet ikke få det op at køre med ammningen bagefter..jeg tudede og tudede, for jeg ønskede jo på ingen måde at stoppe med at amme.. Så jeg kan godt forstå de følelser og tanker du sidder med.

Du får lige et Det skal nok gå alt sammen.

Anmeld

24. september 2011

Tona

HeidiØ skriver:

Hej alle!

Nu kan jeg næsten ikke holde det ud mere i mine brystvorter, og er derfor virkelig sikker på jeg vil supplere med mme. Men jeg aner INTET om det?!

Hvis jeg sender farmand ned efter noget, hvad skal han købe? Og hvordan ved man hvor meget det lille pus skal ha?

Er helt desperat for det gør bare SÅ ondt

Øv altså hva...kan bare så godt huske hvordan det var. Prøvede akurat det samme med Amanda. Så her er lige en  til dig.

Hvis du vil supplere op, dvs stadig amme i et eller andet omfang, så er den mest alm. metode nok at du først ammer og derefter giver flaske indtil barnet er mæt. Dvs ikke nogen bestemt mængde mme, men bare indtil barnet er mæt og afviser flasken  Der er nogle sp'er som siger at der skal en eller anden bestemt mængde til, men det passer ikke. Både sundhedsstyrelsen og producenterne af mme siger at du skal give indtil barnet er mæt hvor meget eller lidt det så end er

Vi gav Amanda Nan, og hun har lidt meget af forstoppelse. Efterfølgende har jeg hørt at Allomin skulle være bedre, så det vil jeg prøve næste gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.