For fanden det er hårdt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.342 visninger
24 svar
0 synes godt om
22. september 2011

nielsen80

Advarelse - Dette bliver et klynkeindlæg, undskylder på forhånd!!

Er så bange for, at testen viser negativ endnu engang - kan slet ikke holde tanken ud længere. Prøver at være positiv, men er så bange. Kan ikke forstå hvorfor det ikke bare lykkes for os.

Min kæreste og jeg har aftalt at teste imorgen, da vi begge gerne vil have en weekend til at komme os over resultatet - testdag er egentlig først lørdag, men det er clearet med klinikken. Og nu er jeg bare blevet så nervøs, vil bare så gerne se de to streger! Er så bange for det aldrig sker for os, at vi aldrig bliver forældre og får lov til at opleve det mirakel, det er at blive gravid. Og hvad gør vi så - det er det vi altid har villet, det er det der er meningen med vores liv......Har haft mens smerter de sidste 2 dage, de er dog lidt aftagenede, men kan jo ikke regne med min krop på grund af alle de hormoner.Jeg havde aldrig troet, at jeg efter et år i behandling stadig ville stå uden en eneste positiv test. Ville bare så gerne det var vores tur nu.

Undskyld det negative indlæg, skulle bare lige ud med det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2011

Chewy

nielsen80 skriver:

Advarelse - Dette bliver et klynkeindlæg, undskylder på forhånd!!

Er så bange for, at testen viser negativ endnu engang - kan slet ikke holde tanken ud længere. Prøver at være positiv, men er så bange. Kan ikke forstå hvorfor det ikke bare lykkes for os.

Min kæreste og jeg har aftalt at teste imorgen, da vi begge gerne vil have en weekend til at komme os over resultatet - testdag er egentlig først lørdag, men det er clearet med klinikken. Og nu er jeg bare blevet så nervøs, vil bare så gerne se de to streger! Er så bange for det aldrig sker for os, at vi aldrig bliver forældre og får lov til at opleve det mirakel, det er at blive gravid. Og hvad gør vi så - det er det vi altid har villet, det er det der er meningen med vores liv......Har haft mens smerter de sidste 2 dage, de er dog lidt aftagenede, men kan jo ikke regne med min krop på grund af alle de hormoner.Jeg havde aldrig troet, at jeg efter et år i behandling stadig ville stå uden en eneste positiv test. Ville bare så gerne det var vores tur nu.

Undskyld det negative indlæg, skulle bare lige ud med det!

Årgh, du får lige en

Jeg kan sagtens følge din tankegang. Det ene øjeblik er man positiv og forventningsfuld og det andet øjeblik er man negativ og overbevist om, at det aldrig vil lykkedes. Kan selv huske det. Har PCO og var også 1 år om at blive gravid. Men ved du hvad, lige pludselig så er den dér! Jeg havde nærmest givet op, og vupti så var jeg gravid. Vi skulle starte i behandling dagen efter og tog så en test for at kunne sige med 100% sikkerhed at jeg ikke var gravid.... men pludselig stod jeg med to streger i stedet og har i dag en dejlig søn på 5½ mdr

Så selvom det er svært, skal du bevare håbet. Det skal nok komme!  Faktisk blev jeg gravid i en periode, hvor vi havde sagt vi ville holde sommerferie og ikke tænke på det, så jeg er overbevist om, at det gode humør også spiller ind...

til dig

Anmeld

22. september 2011

Filuka

Føler med dig - angsten er en ulidelig djævel der altid lurer i baghovedet, det er svært at bevare optimismen. Krydser alt hvad jeg kan for at den er der for jer denne gang - og så var det hele det værd alligevel

Anmeld

22. september 2011

modesty

Min kæreste har super sædkvalitet, mine æg er rigtig gode, de blev befrugtet rigtig fint, min livmoder så rigtig god ud, jeg er slank, alle blodprøver var super. Alt var perfekt, bortset fra at mine æggeledere var lukkede og vi derfor skulle IVF behandles. Alt pegede på at vi ville blive gravide i 1. eller 2. forsøg. Og alligevel tog det fire forsøg før den var der. Som lægen sagde "Det er et lotteri. Man ved bare aldrig lige hvornår og hvorfor".

Det er så sindssygt hårdt når det står på - men det skal nok lykkes!

Anmeld

22. september 2011

nielsen80

Chewy skriver:

Årgh, du får lige en

Jeg kan sagtens følge din tankegang. Det ene øjeblik er man positiv og forventningsfuld og det andet øjeblik er man negativ og overbevist om, at det aldrig vil lykkedes. Kan selv huske det. Har PCO og var også 1 år om at blive gravid. Men ved du hvad, lige pludselig så er den dér! Jeg havde nærmest givet op, og vupti så var jeg gravid. Vi skulle starte i behandling dagen efter og tog så en test for at kunne sige med 100% sikkerhed at jeg ikke var gravid.... men pludselig stod jeg med to streger i stedet og har i dag en dejlig søn på 5½ mdr

Så selvom det er svært, skal du bevare håbet. Det skal nok komme!  Faktisk blev jeg gravid i en periode, hvor vi havde sagt vi ville holde sommerferie og ikke tænke på det, så jeg er overbevist om, at det gode humør også spiller ind...

til dig

Tak for det!

Det er bare en hård dag i dag - nok fordi det hele kulminerer imorgen med den test.

Anmeld

22. september 2011

nielsen80

Filuka skriver:

Føler med dig - angsten er en ulidelig djævel der altid lurer i baghovedet, det er svært at bevare optimismen. Krydser alt hvad jeg kan for at den er der for jer denne gang - og så var det hele det værd alligevel

Tak for det - det er helt sikkert det hele værd den dag den er der...håber bare sådan på den dag kommer, og den dag er imorgen.

Anmeld

22. september 2011

nielsen80

modesty skriver:

Min kæreste har super sædkvalitet, mine æg er rigtig gode, de blev befrugtet rigtig fint, min livmoder så rigtig god ud, jeg er slank, alle blodprøver var super. Alt var perfekt, bortset fra at mine æggeledere var lukkede og vi derfor skulle IVF behandles. Alt pegede på at vi ville blive gravide i 1. eller 2. forsøg. Og alligevel tog det fire forsøg før den var der. Som lægen sagde "Det er et lotteri. Man ved bare aldrig lige hvornår og hvorfor".

Det er så sindssygt hårdt når det står på - men det skal nok lykkes!

Tusind tak for dit svar. Fertiltet er en mærkelig størrelse, og man skal ofte lede længe efter svar.....Og rigtig mange gange tillykke med graviditeten, det må være helt fantastisk! Umiddelbart var min kæreste og jeg uforklarlige barnløse med flotte blodprøver, slank og super slimhinde, desværre har ivf forsøgene afsløret at mine æg nok ikke er af den bedste kvalitet - eller det vil sige, der er gode, men der er langt imellem dem. FSH viser dog at der stadig er mange af dem, men det kan man selvfølgelig ikke bruge til noget, hvis kvaliteten er ringe

Jeg håber bare sådan, at det her forsøg viser en positiv test..... bare sådan jeg ved det kan lade sig gøre for mig overhovedet at blive gravid.

Anmeld

22. september 2011

Nessie

Man må godt klynke i den her gruppe

Det er absolut ikke nemt at være i behandling. Når vi havde været oppe og få lagt æg op, sagde lægen altid, at nu var det op til biologien, de og vi kunne intet gøre for at fremme graviditeten på det tidspunkt.

Og det skal NOK lykkes på et tidspunkt, og jeg håber virkelig at det tidspunkt er nu, så I kan ånde lettet op, og få en fantastisk weekend

Anmeld

22. september 2011

nielsen80

Nessie skriver:

Man må godt klynke i den her gruppe

Det er absolut ikke nemt at være i behandling. Når vi havde været oppe og få lagt æg op, sagde lægen altid, at nu var det op til biologien, de og vi kunne intet gøre for at fremme graviditeten på det tidspunkt.

Og det skal NOK lykkes på et tidspunkt, og jeg håber virkelig at det tidspunkt er nu, så I kan ånde lettet op, og få en fantastisk weekend

Håber virkelig, at vi får den dejligste weekend. Og du har ret, der er intet man kan gøre efter æggene er lagt op, måske er det derfor det kan være så hårdt, ens største drøm er fuldstændig ude af ens kontrol.

Har bare en dårlig dag - nok fordi testdag er så tæt på nu, at man pludselig bliver meget bange.

Hvordan går det med jer? Overvejer I stadig at starte i inseminering?

Anmeld

22. september 2011

kvinde84

Held og lykke med i morgen Jeg har testdag samme dag som dig, men jeg tror nu jeg venter til på lørdag huff  Jeg har også lidt paranoia tanker, omkring det hele. Jeg kan ikke holde ud, at skulle fortælle min kæreste, hvis den er negativ  MEN men men, den bliver positiv, indtil 'proven otherwise'! Det gør ventetiden mere udholdelig, og det oger vel om chancen at være positiv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.