Turners syndrom.. etisk dillemma..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2011

SjeBets

K&S skriver:

Du har pligt til at fortælle om forhold, der vil kunne indvirke på dit arbejde, som fx. ekstra fri til lægebesøg eller som vil kunne betyde mere fravær i form af sygdom!

jamen nogle gange ved man ikke hvad der kan påvirke et job og hvad der ikke kan, min arbejdsgiver ville nok mene at min stress sygemelding og min indlæggelse på psyk afdelingen, er viden han skulle have, der er jeg så uenig, da jeg ikke mener det vil påvirke mit job. Og det gør det heller ikke, men så godt kender jeg mig selv nu.

og hvis den her pige ikke vidste at den her sygdom ville påvirke hendes job, så skal hun da heller ikke fortælle,. men nu har hun fortalt det, måske fordi at det har vist sig at være et større problem end hun lige troede ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2011

SussieThyssen

Omsorgsgiver skriver:

Jamen jeg mener bare at man har pligt til at oplyse arbejdsgiveren ved jobsamtalen hvis man har en kronisk sygdom. Hvor jeg har det fra kan jeg faktisk ikke huske. Men altså tænker da at det kun er nødvendigt at oplyse hvis det evt. kan påvirke ens arbejde.

Det kan også være at jeg tager fejl...

Nej det har du ikke.

Som tidligere jobkonsulent og nu selv ledig, får man at vide at man IKKE skal omtale kroniske sygdomme og lidelser i ansøgninger og CV m.v.

At jeg så rent personligt mener det er uetisk ikke at sige noget om det til fx jobsamtalen, er noget andet, men det er ikke noget du har pligt til.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.