Omsorgsgiver skriver:
Jamen jeg mener bare at man har pligt til at oplyse arbejdsgiveren ved jobsamtalen hvis man har en kronisk sygdom. Hvor jeg har det fra kan jeg faktisk ikke huske. Men altså tænker da at det kun er nødvendigt at oplyse hvis det evt. kan påvirke ens arbejde.
Det kan også være at jeg tager fejl...
fandt lige at hvis din sygdom kan gå ud over dit job skal man sige det
, En lønmodtager skal inden ansættelsen af egen drift eller på spørgsmål derom fra arbejdsgiveren oplyse, om lønmodtageren er bekendt med at lide af en sygdom eller har symptomer på en sygdom, som vil have væsentlig betydning for lønmodtagerens arbejdsdygtighed ved det pågældende arbejde.
Men måske denne her pige ikke vidste hvor meget det ville påvirke hendes job
Mange ville nok også sige jeg burde fortælle jeg har været sygemeldt med stress, invaliderende stress,. især i den stilling jeg har nu, hvor vi er stresset mange dage.
Men den stress som gjorde mit så syg at hele læsset væltede, har intet med mit job at gøre. Det var personligt, jeg fandt min stress faktor og han er væk og jeg er ikke stresset mere har ikke været det siden 08 hvor jeg blev raskmeldt. Jeg ved at det ikke vil påvirke mit job. Også fordi man bliver bedre til at lytte til sin krop og sit sind synes jeg
Anmeld