Vores søn skal have lagt dræn i ørene..! Råd??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.255 visninger
26 svar
0 synes godt om
20. september 2011

Turtles

Hej alle i fantastiske mennesker her på Baby. dk.
PÅ mandag skal vores søn have dræn i begge øre, og jeg har fået forklaret hvordan det kommer til at foregår osv. Jeg er selvfølgelig nervøs, men ved at det er bedst for ham i det lange løb, især da hans udvikling er gået lidt i stå med at snakke/tale.
Han er 1år og 7mdr.

Her kommer grunden til at jeg starter denne tråd..!
Har i nogle gode råd til bagefter??
Noget som er godt at give ham og spise eller lign?

Ha en ellers dejlig aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2011

Miss T

Turtles skriver:

Hej alle i fantastiske mennesker her på Baby. dk.
PÅ mandag skal vores søn have dræn i begge øre, og jeg har fået forklaret hvordan det kommer til at foregår osv. Jeg er selvfølgelig nervøs, men ved at det er bedst for ham i det lange løb, især da hans udvikling er gået lidt i stå med at snakke/tale.
Han er 1år og 7mdr.

Her kommer grunden til at jeg starter denne tråd..!
Har i nogle gode råd til bagefter??
Noget som er godt at give ham og spise eller lign?

Ha en ellers dejlig aften

Det skal nok blive godt for ham. Vores ældste datters udvikling gik også i stå fordi hun fik 6 infektioner i rap over en 6 måneders periode.

På opvågningen fik hun masse af yoghurt og vand - og en is.. Det er lige, hvad de har lyst til.

Indgrebet er hurtigt overstået og han vågner hurtigt igen, og ikke mindst er frisk hurtigt igen efter en times tid.

I bliver glade for det, selvom man altid er nervøs. Det skal du ikke være det er et lille indgreb. Det er der er sværest er selvfølgelig at han skal have masken på indtil han sover, men den må man lige tage med.  Vores har fået lagt dræn to gange.

Han kan selvfølgelig godt være lidt groggy resten af dagen, så kærlighed, tegnefilm, snoller og yoghurt så er den hjemme.

Anmeld

20. september 2011

SHERO

Min søn fik det for et halvt års tid siden, han tog det RIGTIG pænt. Selvfølgelig græd han da han fik maske på, og kastede lidt op da han vågnede med der gik ikke mere end 5-10 min så var han i tip top form igen. Og fik en is som beløning.. fyyy.. :-D

Jeg vil råde dig til at høre om du skal dryppe hans øre hvis de begynder at løbe meget. Elias fik kun dræn fordi han havde lidt røde øre, ingen mellemørebetændelse eller lign. og den første 1-1½ uge stod det bare ud i store mængder med guligt puds. Så flere steder på nettet man skulle dryppe dem med et eller andet for at undgå de stoppede til, men det har jeg ikke fået noget af vide om. Så god idé lige at spørge, så man om ikke andet kommer i tvivl senere...

Ellers har der faktisk ikke været noget at tænke på efterfølgende, ikke her i hvert fald...
Håber det hjælper på hans tale udvikling.. Og er sikker på det kommer til at gå rigtig fint...

Anmeld

20. september 2011

Turtles

Miss T skriver:

Det skal nok blive godt for ham. Vores ældste datters udvikling gik også i stå fordi hun fik 6 infektioner i rap over en 6 måneders periode.

På opvågningen fik hun masse af yoghurt og vand - og en is.. Det er lige, hvad de har lyst til.

Indgrebet er hurtigt overstået og han vågner hurtigt igen, og ikke mindst er frisk hurtigt igen efter en times tid.

I bliver glade for det, selvom man altid er nervøs. Det skal du ikke være det er et lille indgreb. Det er der er sværest er selvfølgelig at han skal have masken på indtil han sover, men den må man lige tage med.  Vores har fået lagt dræn to gange.

Han kan selvfølgelig godt være lidt groggy resten af dagen, så kærlighed, tegnefilm, snoller og yoghurt så er den hjemme.

Tak

Der skal handles masser af guf, is yoghurt osv. så det er klart til ham.. Lige hvad han måtte ønske sig hehe.. (pyldre mor, som forkæler lidt når det skal være)

Anmeld

20. september 2011

Turtles

Tullen85 skriver:

Min søn fik det for et halvt års tid siden, han tog det RIGTIG pænt. Selvfølgelig græd han da han fik maske på, og kastede lidt op da han vågnede med der gik ikke mere end 5-10 min så var han i tip top form igen. Og fik en is som beløning.. fyyy.. :-D

Jeg vil råde dig til at høre om du skal dryppe hans øre hvis de begynder at løbe meget. Elias fik kun dræn fordi han havde lidt røde øre, ingen mellemørebetændelse eller lign. og den første 1-1½ uge stod det bare ud i store mængder med guligt puds. Så flere steder på nettet man skulle dryppe dem med et eller andet for at undgå de stoppede til, men det har jeg ikke fået noget af vide om. Så god idé lige at spørge, så man om ikke andet kommer i tvivl senere...

Ellers har der faktisk ikke været noget at tænke på efterfølgende, ikke her i hvert fald...
Håber det hjælper på hans tale udvikling.. Og er sikker på det kommer til at gå rigtig fint...

Vi har allerede fået en recept på dråber som han skal have op til 5 dagen efter
Underligt at i ikke fik dette??

Ja det er jo lidt vigtigt at han kommer igang med sin udvikling igen, og begynder at tale.

Tak

Anmeld

20. september 2011

Miss T

Turtles skriver:

Tak

Der skal handles masser af guf, is yoghurt osv. så det er klart til ham.. Lige hvad han måtte ønske sig hehe.. (pyldre mor, som forkæler lidt når det skal være)

Ja lige præcis. Jeg kan huske, at jeg sad med hende under dynen resten af dagen og så tegnefilm, og spiste is

Anmeld

20. september 2011

Miss T

Turtles skriver:

Vi har allerede fået en recept på dråber som han skal have op til 5 dagen efter
Underligt at i ikke fik dette??

Ja det er jo lidt vigtigt at han kommer igang med sin udvikling igen, og begynder at tale.

Tak

Vi fik ikke nogen recept. Vigtigt lige at konferere med lægerne inden

Anmeld

20. september 2011

Turtles

Miss T skriver:

Ja lige præcis. Jeg kan huske, at jeg sad med hende under dynen resten af dagen og så tegnefilm, og spiste is

Tror også vores dag kommer til at se sådan ud hehe.

Var hun mere træt i løbet af dagen en normalt??

Anmeld

20. september 2011

Turtles

Miss T skriver:

Vi fik ikke nogen recept. Vigtigt lige at konferere med lægerne inden

Ja det er da ret vigtig? For ifølge vores læge SKAL vi huske og dryppe ham, da det holder infektioner væk.?

Anmeld

20. september 2011

MinNoah

Vores søn fik dræn i da han var 12 mdr,  jeg ville ønske at nogen havde forberedt os på hvor voldsom reaktionen kan være umiddelbart efter narkosen.

Indgrebet tager meget kort tid.

Efterfølgende da han begyndte at vågne op skreg han og kastede sig rundt (og jeg skulle forsøge at holde hans hoved/nakke da han stadig var lidt bedøvet jo) og han skreg og skreg og skreg og var helt ustyrlig, jeg begyndte at tude og tænkte bare hvad sker der?! Men efter 10-15 min stilnede det af, og han fik en is og noget frugt. Og efter 1 time ca var han nogenlunde sig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.