Autostol Römer - har man brug for "basen"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Giraffen skriver:

ok tak for uddybelsen  

vi vil da helt sikkert tage det med i overvejelserne og være ekstra opmærksomme på monteringen, men jeg er stadig af den overbevisning at vi i et land som DK ville gøre det lovpligtigt med base hvis uden base ikke var sikkert nok

Men jeg er hvertfald blevet mere oplyst og klogere, så tak for det

er ret overrasket over at ingen endnu har fortalt dig det, men du kan altså leje isofix basen i babysam

Således behøver man IKKE købe selve basen så kan man nøjes med at leje den på mdr basis

Mener faktisk kun det var 99,- pr mdr i leje  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2011

Lenats31

Man lejer vidst både stol og base

Anmeld

9. oktober 2011

Lenats31

Hej Piger

Puuuha Autostole, sikke en jungle!

Nå, har fundet en Römer Baby Safe Plus:

http://netbutik.fdm.dk/romer-baby-safe-plus-shr.html

Hvis man nu skal ha den installeret på et helt almindeligt bagsæde, har man så brug for de der baser?

http://netbutik.fdm.dk/romer-3-punkt-sele-base.html

nu er denne base ikke så dyr men kan se nogle af baserne koster 2.000 kr 

// Line der ikke har en klap forstand på Autostole

Hejsa,

der er osse denne mulighed: Akta Graco Duologic 2. Den koster vel 3200 kr ca. men den har du altså osse til 18 kg og den holder osse lidt længere på barnets højde i 5 punktsselen (ca 110 cm).

Og den har flere funktioner i baby-stadiet end de gængse fra 0-13 kg har. ud over at kunne anvendes til 18 kg. Og man slipper for besværet med at skulle lede efter en større når barnet vokser ud af babystolen. Denne her justerer man bare lidt på også kan den skam bruges til 18 kg.

Anmeld

9. oktober 2011

An&Jo

jeg havde IKKE base, og syntes overhovedet ikke det var besværligt at sætte stolen fast med selen hver gang.. hvis man lige læser brugsforvirringen og ser hvordan selen skal sættes, eller får en fra babysam til at vise et, så er man sikker på at stolen bliver fastspændt korrekt, og så er det altså ligeså sikkert som med en base..

min mormor er i politiet, og hun siger at de baser kun er lavet for at der kan tjenes flere penge, for indtil videre er det altså ligeså sikekrt med en almindelig sele som det er med basen..

Anmeld

9. oktober 2011

Kruse90

Jeg villle aldrig undlade basen.
Stolen er meget mere sikker med basen. ^Hvis der ikke er en base kan stolen ved uheld smække baby op i bagsædet. (ser drabelidt ud) Vi fik det demonstreret her i går i babysam.
Vi vil også have en Römer og vores base er til sele da vi ikke har isofix i vores bil. Og den koster kun 699 Det syntes jeg ikke er dyrt

Håber i finder den bedste løsning for jer

Kram

Anmeld

10. oktober 2011

Lenats31

Kruse90 skriver:

Jeg villle aldrig undlade basen.
Stolen er meget mere sikker med basen. ^Hvis der ikke er en base kan stolen ved uheld smække baby op i bagsædet. (ser drabelidt ud) Vi fik det demonstreret her i går i babysam.
Vi vil også have en Römer og vores base er til sele da vi ikke har isofix i vores bil. Og den koster kun 699 Det syntes jeg ikke er dyrt

Håber i finder den bedste løsning for jer

Kram

Det er nemt med en base. det er klik ind og klik ud og lidt efterspændning af sikkerhedsselen et par gange om ugen.

Hvis man ser på test resultaterne fra Adac, så er der faktisk ingen forskel på sikkerheden i frontalkollision. Der er lidt i sidekollisionen. Hvis stolen smækker baby op i bagsædet så er der enten noget galt med monteringen eller anvendelsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.