Autostol Römer - har man brug for "basen"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2011

Giraffen

Frøken J. skriver:

Altså alle får det til at lyde så dødensfarligt uden base. Det er det ikke - Har lige læst en test i et bilmagasin. Self. er det bedst med, men uden er også okay. Vi har købt en Römer autostol uden base, men det er så også fordi, at vi ikke har egen bil, og derfor skal skifte meget med hvilken bil vi har den med i, alt efter hvem der kører os. Så er det aaalt for bøvlet med en base..

ok det er rart at vide altså jeg er sikker på at i et land som DK ville det være lovpligtigt med base hvis ikke det var sikkert nok uden

så er ikke interesseret i at betale 100-150% mere for en autostol pga sikkerheden - fordi jeg også har tiltro til den er sikker nok i sig selv

Det var mere hvad det praktisk betyder i det daglige, når man spænder fast

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2011

Frøken J.

Giraffen skriver:

ok det er rart at vide altså jeg er sikker på at i et land som DK ville det være lovpligtigt med base hvis ikke det var sikkert nok uden

så er ikke interesseret i at betale 100-150% mere for en autostol pga sikkerheden - fordi jeg også har tiltro til den er sikker nok i sig selv

Det var mere hvad det praktisk betyder i det daglige, når man spænder fast

Altså vi fik vist nede i Ønskebørn hvordan man spænder den fast med sele, og det var virkelig nemt

Anmeld

20. september 2011

Giraffen

Georgia skriver:

Ja men hellere 2000 ekstra og så en DOBBELT så sikker stol.
Vil aldrig fremover købe en stol uden base

Jeg gentager lige et svar her

altså jeg er sikker på at i et land som DK ville det være lovpligtigt med base hvis ikke det var sikkert nok uden

det er altså mere hvad der praktisk er forskellen i det daglige når man spænder barnet fast jeg er interesseret i

Anmeld

20. september 2011

Giraffen

Frøken J. skriver:

Altså vi fik vist nede i Ønskebørn hvordan man spænder den fast med sele, og det var virkelig nemt

super så er der hvertfald indtil videre enighed inden i at det måske ikke er nødvendigt

Det er slet heller ikke hver dag baby skal ud at køre så i første omgang kan man så overveje base til næste størrelse når de (måske) skal i bil frem og tilbage hver dag

Anmeld

20. september 2011

Georgia

Giraffen skriver:

Jeg gentager lige et svar her

altså jeg er sikker på at i et land som DK ville det være lovpligtigt med base hvis ikke det var sikkert nok uden

det er altså mere hvad der praktisk er forskellen i det daglige når man spænder barnet fast jeg er interesseret i

Nu læser jeg jo tilfældigvis ikke alle svar før jeg skriver.....

Men det er jo op til jer, om i ikke vil ofre flere penge på mere sikkerhed nu når man har muligheden for en base i jeres bil.
Det kan jeg godt nok ikke forstå

Men der er vi jo heldigvis forskellige.

Anmeld

20. september 2011

Jakob'sMor

Giraffen skriver:

Det er altså om man bruger den ene eller anden type sele når man spænder fast eller hvad?

hehe har virkelig ikke forstand på det, ku være jeg sku ned i babysam og stille alle mine spørgsmål istedet, så er der håndfakter med

Hvis du bruger isofix base skal du ikke bruge bilens sele, kun den sele i stolen til at spænde barnet fast

Isofix basen sidder jo fast mellem sædet og ryglænet men ja babysam er stedet af gå med spørgsmål - jeg synes de er dygtige i babysam

Anmeld

20. september 2011

Giraffen

Jakob'sMor skriver:

Hvis du bruger isofix base skal du ikke bruge bilens sele, kun den sele i stolen til at spænde barnet fast

Isofix basen sidder jo fast mellem sædet og ryglænet men ja babysam er stedet af gå med spørgsmål - jeg synes de er dygtige i babysam

ok ja så gir det mening

Tror nu alligevel ikke vi skal bruge den så tit det første år til at vi vil ha base med til den, men måske til den næste, den skal de jo både bruge længere tid + nok lidt oftere med institution osv

Anmeld

20. september 2011

Giraffen

Georgia skriver:

Nu læser jeg jo tilfældigvis ikke alle svar før jeg skriver.....

Men det er jo op til jer, om i ikke vil ofre flere penge på mere sikkerhed nu når man har muligheden for en base i jeres bil.
Det kan jeg godt nok ikke forstå

Men der er vi jo heldigvis forskellige.

altså de fleste ser ud til at vælge det fordi det gør fastspændingen lettere.

Jeg går 100% ind for sikkerhed, men eftersom det er til det første år, hvor baby måske skal med ud at køre 1-2 gange om måneden så ser jeg bare ingen grund til at bruge så mange penge på en base.

Min pointe er bare at hvis ikke en autostol i sig selv var sikker nok så ville den slet ikke være godkendt i et land som DK

Anmeld

20. september 2011

Gitte

Jeg har aldrig været utryg ved montering af stolen med selen, og det er faktisk meget nemt. Og nu er det jo heller ikke isofix i alle biler. Mvh Gitte

Anmeld

20. september 2011

GUSO

Hej.. Jeg købte stol +selebase i Tyskland til ca 1400 for begge dele.. Jeg ville ikke undvære det er bare så meget nemmere.. Hvis u vælger at købe i DK mener jeg basen koster ca 700 for sele modellen.. MVH Camilla.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.