Skift af pyjamas og sengetøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2011

Ciss

Har stemt andet, for det sker ikke samtidig.

Sengetøj skiftes ca en gang pr uge - oftere hvis der er grund til det.

Pyjamas skifter unger med 1-3 dages mellemrum. De spiser ofter morgenmad i pyjamas eller løber og leger inden jeg er klar med dagens tøj, så den kan hurtigt blive beskidt. Så da får de jo en ren om aftnen. Hvis den mod formodning ikke skulle være blevet snavset til før skiftes den senest efter tre nætter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2011

Ciss

Til jer som skifter oftere end hver 14. dag, hvorfor gør I det?

Jeg tænker selv, at det er unødvendigt med mindre barnet har fået allergi. Jeg tror at for meget rengøring, skiften tøj, sengetøj osv. kan øge risikoen for allergi. Min kæreste er fx. vokset op i et hjem, hvor der blev støvsuget hver dag, der var altid meget rent. Da han flyttede hjem til sin mor igen, som 16 årig, hvor der ikke bliver gjort så meget rent, fik han allergi næsten med det samme. Det tror jeg skyldes hans manglende tilvænning til lidt støv og skidt.

Jeg mener bestemt ikke, at børn skal kravle rundt i skidt eller sove i snavset sengetøj. Men jeg tror ikke er for meget rengøring og tøjvask nødvendigvis er godt. Tænker at stofferne i vaskemidler osv. måske er værre at få nyt af på kroppen hver dag frem for at nattøj og sengetøj ikke er nyvasket hver dag..?

Hvad mener I og hvorfor?

Sengetøj hos os skiftes ca en gang i ugen.

Det er dels pga min mand som har mild støvallergi og dermed begynder at få problemer, hvis det ligger på for længe.

Dels pga at jeg synes, at når vi har sovet i det en uges tid kan det hurtigt begynde at lugte, hvis man f eks har svedt en nat.

Og så kan jeg godt lide fornæmmelsen af at lægge sig i rent sengetøj...

(må bare tilføje, at jeg kun bruger parfumefri vaskemidler osv, og forsøger at vælge miljø - og allergivenlige produkter. )

Anmeld

4. oktober 2011

anja89

Jeg har svaret 1 gang om ugen..

Men vi skifter sengetøj 1 gang om ugen og nattøj bliver kun brugt 1-2 dage og så skiftes der

Anmeld

4. oktober 2011

chael

Anonym skriver:

Min veninde og jeg kom til at tale om hvor ofte man skal skifte sengetøj og nattøj - både sit eget og vores børn.

Vi har begge børn på ca. 3½ men er MEGET uenige, så nu ville jeg gerne høre hvor ofte I skifter det.

Mine unger får rent nattøj på hver dag, nogen gange kan de godt sove i det 2 gange, men så heller ikke mere.

Sengetøjet bliver skiftet hver 7-10. dag ca.

*Camilla 40+6

Anmeld

4. oktober 2011

sne190810

Når det trænger. Og det er sgi meget forskelligt ..

.. Dog ved jeg at jeg ikke skifter sengetøj en gang om ugen. Det er nok mere en gang om måneden  

Lufter dynerne tit på min altan, men skifter det ikke. Det er godt nok meget vasketøj, hvis jeg skulle skifte det hver uge/14.dag plus skifte natdragt HVER dag.

Selvfølgelig hvis det er behovet for nyt og rent er der (tis, snot, mad, etc.). Men altså ..

Måske man lige skulle skænke miljøet en tanke i farten 

Anmeld

4. oktober 2011

<3

Sengetøj skal skiftes hver uge - præventivt for allergi og nattøj hver dag, ligesom almindeligt tøj. Om natten bliver der svedt alle affaldsstofferne ud så det bør skiftes mener jeg

Anmeld

4. oktober 2011

Palaja

michelledam skriver:

Vi skifter sengetøj hver uge. Og nattøjet har vi maks på i to dage.

Samme her

Anmeld

4. oktober 2011

Isabella_mor

årh alt det vasketøj.. jeg sover nøgen... altså jo med underbukser på som så bliver skiftet hver dag når jeg er i bad.. 

og kæresten sover også med underbukser kun, og de bliver skiftet hver dag. og nogengange flere gange om dagen.. 

Villads sover med natdragt og den bliver skiftet hver anden dag. og nogle gange hver dag. det er lidt forskelligt.. 

sengetøj bliver skiftet ca en gang om måneden.. og lagen hver 14 dag.. villads' sengetøj bliver skiftet ca hver 3 uge.. 

hver uge.!! Dét orker jeg simpelthen ikke. Altså hvordan kan sengetøj blive beskidt af at man sover i det..?? hvertfald som spæd/barn..                                                                            Det er hysteri at skifte det hver uge syntes jeg... og så er det sgu heller ikke godt for miljøet at skulle vaske sengetøj hver uge syntes jeg...  men det er selvfølgelig også kun min mening... 

Anmeld

4. oktober 2011

Zilke's Mor <3

pyjamas hver dag, sengetøj 1 gang om ugen

Anmeld

4. oktober 2011

Georgia

michelledam skriver:

Vi skifter sengetøj hver uge. Og nattøjet har vi maks på i to dage.

Samme her, og føj - kunne ikke forestille mig andet  Sover kun selv i en t-short EN gang!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.