Til jer som skifter oftere end hver 14. dag, hvorfor gør I det?
Jeg tænker selv, at det er unødvendigt med mindre barnet har fået allergi. Jeg tror at for meget rengøring, skiften tøj, sengetøj osv. kan øge risikoen for allergi. Min kæreste er fx. vokset op i et hjem, hvor der blev støvsuget hver dag, der var altid meget rent. Da han flyttede hjem til sin mor igen, som 16 årig, hvor der ikke bliver gjort så meget rent, fik han allergi næsten med det samme. Det tror jeg skyldes hans manglende tilvænning til lidt støv og skidt.
Jeg mener bestemt ikke, at børn skal kravle rundt i skidt eller sove i snavset sengetøj. Men jeg tror ikke er for meget rengøring og tøjvask nødvendigvis er godt. Tænker at stofferne i vaskemidler osv. måske er værre at få nyt af på kroppen hver dag frem for at nattøj og sengetøj ikke er nyvasket hver dag..?
Hvad mener I og hvorfor?
Sengetøj hos os skiftes ca en gang i ugen.
Det er dels pga min mand som har mild støvallergi og dermed begynder at få problemer, hvis det ligger på for længe.
Dels pga at jeg synes, at når vi har sovet i det en uges tid kan det hurtigt begynde at lugte, hvis man f eks har svedt en nat.
Og så kan jeg godt lide fornæmmelsen af at lægge sig i rent sengetøj...
(må bare tilføje, at jeg kun bruger parfumefri vaskemidler osv, og forsøger at vælge miljø - og allergivenlige produkter. )
Anmeld