Emilie er startet i DP, og det går ikke lige efter ønsket

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2011

2babygirls

Emilie2010 skriver:

græd fra kl 09 til 11.15 idag ... Vi gik tur fra kl 09 til 10, ( jeg var med dem ) Emilie græd og græd og græd.. vi prøvede både hvor Jeg kørte klapvognen og hvor dp moren kørte med den. Vi prøvede at jeg to hende op og gik med hende og vi prøvede at dp moren to hende op.. Intet hjalp ! dybt ulykkelig... Hun kastede sine arme ud mod mig og blev helt hysterisk i klapvognen l dp

Nå men, vi kom hjem til dp moren kl 10 ca og gik ind for at lege, emilie græd stadig

( eller ikke græd sådan HELT hysterisk, der var os lidt pyller græd ind i mellem )

dp morgen skiftede hende, osv.. men emilie sys stadig ikke det var sjovt

det er 2 gang hun er der.. regerede jeres også sådan ??

jeg skal med emilie imorgen også og indtil hun er Helt tryg

Tror det er meget forskelligt hvordan de små reagerer. En fra min mødregruppe henter hendes datter hver dag efter2-3 timer fordi hun græder stort set hele tiden. og hun har være i dp i 2 mdr nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2011

Mor1012

tudliq skriver:

hold op hvor synes jeg bare det er synd for dig.  

vi havde en aftale med DP om at hun skulle ringe hvis mit barn ikke kunne lide det mere - og det gjorde hun.

den frste uge hentede jeg efter 1-2 timer hahaha   og jeg sørgede for at være i nærheden så jeg kunne komme efter få min.

det gav mig tryghed - at jeg vidste at mit barn ikke græd .  selvf har hun været lidt pylret og haft store øjne osv.  men jeg vidste at DP ville tage hende op hvis hun blev ked og ringe til mig hvis det ikek hjalp.

og nu her efter 6 uger så kravler hun selv ind og vinker til mig om morgenen.

der er håb !  det bliver godt!  du skal stole på det. og du skal gå derfra .  jeg tror hun bliver forvirret / angst over den langtrukne afsked...   at hun kan mærke på dig at du "overlader" hende til DP - men stadig er der...     hvorfor har mor mig ikke når hun er lige der ?    det er min tanke...

og hvis du ikek føler at den DP du har plads i er den rigtige - så tag et lån i banken og bliv hjemme med dit barn til du får plads et sted du kan føle tillid til.

ja ok - måske lidt overdrevet.. men alligevel ikke...    

jeg personligt ville ikke kunne klare den oplevelse du beskriver ret mange gange...  

så vær glad, syng glade sange på vej derhen, find den boblende latter inden i dig frem og lad dit barn mærke energien og livsglæden. vink til hende og skynd dig rundt om hjørnet og spis en masse chokolade mens du kigger panisk på din telefon og venter på at løbe ind til dit barn det sekund DP ringer    det er det bedste råd jeg kan give...    

og tro mig - det bliver meget bedre meget hurtigt!

Hvor er du sød

nu er kl 07.50 og vi skal være der kl ca 09 . så vil jeg lige være hos dem i 20 min indtil emilie falder ned ( hvis hun er som igår ) og så vil jeg prøve gå.. bare 30 min evt

jeg er ikke tryg ved nogen dp jeg hader at sku aflevere hende, det så frygteligt

Knus

Anmeld

20. september 2011

Mor1012

carneval skriver:

Jeg føler SÅ meget med dig .

Min datter er lige startet i dp og jeg synes sgu det er hårdt . Heldigvis går det rigtig godt nu. Jeg gjorde som dig og var der sammen med hende til hun følte sig tryg og kendte dagplejerens hjem. Derefter tog jeg væk i ca en time og senere lidt længere tid. Det vigtigste for mig var, at jeg kunne stole 100 % på, at min dp ringede efter mig hvis min pige blev for ked. Det beviste hun heldigvis allerede den første dag, hvor hun ringede efter ca en halv time .

Jeg synes det er dejligt at høre at du gør så meget for at din datter skal få en god opstart og være tryg. Vi har selv en meget tryghedssøgende pige, og vi gør hvad vi kan for at opfylde dette behov. Som min sundhedsplejerske siger: "den tryghed I giver nu får I ti gange igen senere i hendes liv".

Du lyder som en god og omsorgsfuld mor, og jeg ønsker jer al mulig held og lykke med den fortsatte dagplejeopstart .

Hvor er du sød, tusinde tak for dit svar <3

nu er kl 07.50 og vi skal være der kl ca 09 . så vil jeg lige være hos dem i 20 min indtil emilie falder ned ( hvis hun er som igår ) og så vil jeg prøve gå.. bare 30 min evt

glad for at høre det går godt med din

Knus

Anmeld

20. september 2011

Mor1012

frederik7 skriver:

Må en dagplejer give et råd?

Ja du skal gå lidt i morgen. Dit barn reagerer naturligvis, hun ved jo bare hvor hun helst vil være - en helt naturlig reaktion. Jeg plejer at have mor eller far i huset 1. dag, 2. dag går de 1 time, 3. dag 2 timer, 4. dag spiser barnet med og 5.dag sover barnet her. Der er meget stor forskel på, hvor svært det erfor barnet, men sålænge du er tilstede vil dit barn kun dig og ikke dagplejeren. Det er meget vigtigt at du giver dit barn indtryk af, at det er helt iorden at hun skal være i dagpleje, da børn meget klart fornemmer forældrenes følelser. Du skal heller ikke snakke for længe, men gå rimelig hurtigt. For lange afleveringer giver uro for barnet. Skynd dig at gå når du kan se at der er optræk til gråd, og ring så til din dagplejer i løbet af formiddagen. Jeg har lige nu et nyt barn, som har været 6 uger om at falde til ro, men nu har jeg en lille solstråle - det er bare så dejligt.

Kh. fra en dagplejer der har været 22 år i faget

Jaaa selvfølgelig må en dp give råd

Okay, jeg ville bare slet ikke ku gå efter 1 dag. det var 2 gang vi var der igår, og det var jo heeelt galt

Anmeld

20. september 2011

tudliq

jeg forstår dig fuldstændigt.   jeg sad i regnvejr og frøs mens mit barn var i dp - fordi jeg simpelthen ikke kunne finde roen til at gå helt hjem...  (3 km væk og vi har bil hahahaha )  

men det er virkeligt supervigtgigt at du viser din prinsesse at det er en fatastisk ting sådan er være i DP.  

de små er så søde, de gør alt hvad de kan for at være ligesom os - så hvis vi er utrygge og tænker at det er noget slemt slemt noget - så vil barnet også føle sådan.

og man vil jo kun sit barn det allerbedste - det er jo derfor man er så bekymret. men bekymringen gør faktisk barnet ked af det  

uhh stakkels dig, jeg håber det går rigtigt godt i dag  

og håber at DP ringer til dig hvis hun bliver for ked...    det gav i hvertfald mig enorm tryghed at vide at jeg kunne stole på at mit barn ikke var ulykkeligt - for så ville min telefon ringe

åhhh føler med dig gør jeg...

stort knus herfra - og hav en fantastisk dag  

Anmeld

20. september 2011

Koen.

Nu har lærke gået i DP i 3 uger og det er først i denne uge hun er stoppet med at græde når jeg går ovs.. hun var os lidt pyller i starten og

Anmeld

20. september 2011

Koen.

Nu har lærke gået i DP i 3 uger og det er først i denne uge hun er stoppet med at græde når jeg går ovs.. hun var os lidt pyller i starten og det er helt normalt

Anmeld

20. september 2011

Mor Til Julie<3

Emilie2010 skriver:

græd fra kl 09 til 11.15 idag ... Vi gik tur fra kl 09 til 10, ( jeg var med dem ) Emilie græd og græd og græd.. vi prøvede både hvor Jeg kørte klapvognen og hvor dp moren kørte med den. Vi prøvede at jeg to hende op og gik med hende og vi prøvede at dp moren to hende op.. Intet hjalp ! dybt ulykkelig... Hun kastede sine arme ud mod mig og blev helt hysterisk i klapvognen l dp

Nå men, vi kom hjem til dp moren kl 10 ca og gik ind for at lege, emilie græd stadig

( eller ikke græd sådan HELT hysterisk, der var os lidt pyller græd ind i mellem )

dp morgen skiftede hende, osv.. men emilie sys stadig ikke det var sjovt

det er 2 gang hun er der.. regerede jeres også sådan ??

jeg skal med emilie imorgen også og indtil hun er Helt tryg

Da min datter startede i dagpleje var jeg med hende deførste dag i 3 timer ... Dagen efter aflevede jeg hende om morgen og hentede hende igen til middage sådan gjorde jeg hele den første uge og hun var lige ked af det end til jeg gik og der efter var der intet med hende ...

Også efter den første uge var hun der faktisk fra kl halv 8 om morgen til kl halv 4 hverdag ...

Anmeld

20. september 2011

B&J

håber det kommer til at gå meget bedre idag

Anmeld

20. september 2011

Anneiris

Babymor2010 skriver:

Min datter reagerede lige modsat da hun startede i vuggestue for 3 uger siden. Hun havde ikke tid til hverken mor eller far, men ville lege 

Det samme med min datter

Der har intet været. Jo i et par dage. Det var bare to sek, indtil hun så morgenmaden på bordet ( Hun er et madøre er hun )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.