Emilie er startet i DP, og det går ikke lige efter ønsket

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2011

Lisbeth85

Emilie2010 skriver:

Okay sys bare deet er sp svært at gå..

Sys du jeg skal gå derfra 1 time imorgen ? selvom hun evt er som hun er idag

Hun vil heller ikke sove her til aften som hun plejer at kan... hun er vågnet 3 gange nu på 15 min grædende

Jeg synes bestemt, at du skal prøve at være 'væk' i morgen i et stykke tid, for det kan være, at hun reagerer sådan, fordi du er tæt på, og hun måske hellere vil op til dig?

Det er en kæmpe omvæltning i hendes liv, så du vil kunne mærke nogle reaktioner i de kommende dage. Denne episode tager tid, og det skal de små endelig bare have

Selvom du er ked af det, når hun græder, så skal du aflevere hende til DP-mor på den mest positive måde og med en glad tone, så hun ikke tror, at DP-mor ikke er en tryg person.

Håber på det bedste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

K&S

Emilie2010 skriver:

Ja, det synes jeg helt sikkert, du skal prøve.

Du kan jo lave en aftale med DP´en, om at du ringer 15 min. efter at du er gået og hører hvordan det går? Og er hun stadig meget ked af, så kan du jo hente hende igen

Anmeld

19. september 2011

B&J

Emilie2010 skriver:

hun plejer at sove om aftenen... men nu har hun vågnet 3 gange op 15 min grædende

ja det ville jeg syntes ville være en super ide og tænk nu hvis det går godt kunne dp jo ringe og sige vi tager lige en halv time til eller en time.. det er jo vær at prøve..

men min dreng elsker hans dagpleje mor men hvis han kommer til andre gør han sige som din datter... han er tryk ved dem han kender og der tager det tid, og der var et bånd mellem ham og hans dagpleje mor fra første dag det var helt vildt..

og ja det er fordi der har været så mange nye ting og oplevelser osv der for vågner hun mange gange

jeg håber bare snart det går over for det er trælt for hende når hun næsten aldrig græder og hårdt for dig inde i hjertet

Anmeld

19. september 2011

K&S

Lisbeth85 skriver:

Jeg synes bestemt, at du skal prøve at være 'væk' i morgen i et stykke tid, for det kan være, at hun reagerer sådan, fordi du er tæt på, og hun måske hellere vil op til dig?

Det er en kæmpe omvæltning i hendes liv, så du vil kunne mærke nogle reaktioner i de kommende dage. Denne episode tager tid, og det skal de små endelig bare have

Selvom du er ked af det, når hun græder, så skal du aflevere hende til DP-mor på den mest positive måde og med en glad tone, så hun ikke tror, at DP-mor ikke er en tryg person.

Håber på det bedste

Meget vigtigt....!

Anmeld

19. september 2011

tudliq

hold op hvor synes jeg bare det er synd for dig.  

vi havde en aftale med DP om at hun skulle ringe hvis mit barn ikke kunne lide det mere - og det gjorde hun.

den frste uge hentede jeg efter 1-2 timer hahaha   og jeg sørgede for at være i nærheden så jeg kunne komme efter få min.

det gav mig tryghed - at jeg vidste at mit barn ikke græd .  selvf har hun været lidt pylret og haft store øjne osv.  men jeg vidste at DP ville tage hende op hvis hun blev ked og ringe til mig hvis det ikek hjalp.

og nu her efter 6 uger så kravler hun selv ind og vinker til mig om morgenen.

der er håb !  det bliver godt!  du skal stole på det. og du skal gå derfra .  jeg tror hun bliver forvirret / angst over den langtrukne afsked...   at hun kan mærke på dig at du "overlader" hende til DP - men stadig er der...     hvorfor har mor mig ikke når hun er lige der ?    det er min tanke...

og hvis du ikek føler at den DP du har plads i er den rigtige - så tag et lån i banken og bliv hjemme med dit barn til du får plads et sted du kan føle tillid til.

ja ok - måske lidt overdrevet.. men alligevel ikke...    

jeg personligt ville ikke kunne klare den oplevelse du beskriver ret mange gange...  

så vær glad, syng glade sange på vej derhen, find den boblende latter inden i dig frem og lad dit barn mærke energien og livsglæden. vink til hende og skynd dig rundt om hjørnet og spis en masse chokolade mens du kigger panisk på din telefon og venter på at løbe ind til dit barn det sekund DP ringer    det er det bedste råd jeg kan give...    

og tro mig - det bliver meget bedre meget hurtigt!

Anmeld

19. september 2011

carneval

Jeg føler SÅ meget med dig .

Min datter er lige startet i dp og jeg synes sgu det er hårdt . Heldigvis går det rigtig godt nu. Jeg gjorde som dig og var der sammen med hende til hun følte sig tryg og kendte dagplejerens hjem. Derefter tog jeg væk i ca en time og senere lidt længere tid. Det vigtigste for mig var, at jeg kunne stole 100 % på, at min dp ringede efter mig hvis min pige blev for ked. Det beviste hun heldigvis allerede den første dag, hvor hun ringede efter ca en halv time .

Jeg synes det er dejligt at høre at du gør så meget for at din datter skal få en god opstart og være tryg. Vi har selv en meget tryghedssøgende pige, og vi gør hvad vi kan for at opfylde dette behov. Som min sundhedsplejerske siger: "den tryghed I giver nu får I ti gange igen senere i hendes liv".

Du lyder som en god og omsorgsfuld mor, og jeg ønsker jer al mulig held og lykke med den fortsatte dagplejeopstart .

Anmeld

19. september 2011

frederik7

Må en dagplejer give et råd?

Ja du skal gå lidt i morgen. Dit barn reagerer naturligvis, hun ved jo bare hvor hun helst vil være - en helt naturlig reaktion. Jeg plejer at have mor eller far i huset 1. dag, 2. dag går de 1 time, 3. dag 2 timer, 4. dag spiser barnet med og 5.dag sover barnet her. Der er meget stor forskel på, hvor svært det erfor barnet, men sålænge du er tilstede vil dit barn kun dig og ikke dagplejeren. Det er meget vigtigt at du giver dit barn indtryk af, at det er helt iorden at hun skal være i dagpleje, da børn meget klart fornemmer forældrenes følelser. Du skal heller ikke snakke for længe, men gå rimelig hurtigt. For lange afleveringer giver uro for barnet. Skynd dig at gå når du kan se at der er optræk til gråd, og ring så til din dagplejer i løbet af formiddagen. Jeg har lige nu et nyt barn, som har været 6 uger om at falde til ro, men nu har jeg en lille solstråle - det er bare så dejligt.

Kh. fra en dagplejer der har været 22 år i faget

Anmeld

19. september 2011

carneval

frederik7:  

Du lyder som en god dagplejer .

Anmeld

19. september 2011

AnneBJ

frederik7 skriver:

Må en dagplejer give et råd?

Ja du skal gå lidt i morgen. Dit barn reagerer naturligvis, hun ved jo bare hvor hun helst vil være - en helt naturlig reaktion. Jeg plejer at have mor eller far i huset 1. dag, 2. dag går de 1 time, 3. dag 2 timer, 4. dag spiser barnet med og 5.dag sover barnet her. Der er meget stor forskel på, hvor svært det erfor barnet, men sålænge du er tilstede vil dit barn kun dig og ikke dagplejeren. Det er meget vigtigt at du giver dit barn indtryk af, at det er helt iorden at hun skal være i dagpleje, da børn meget klart fornemmer forældrenes følelser. Du skal heller ikke snakke for længe, men gå rimelig hurtigt. For lange afleveringer giver uro for barnet. Skynd dig at gå når du kan se at der er optræk til gråd, og ring så til din dagplejer i løbet af formiddagen. Jeg har lige nu et nyt barn, som har været 6 uger om at falde til ro, men nu har jeg en lille solstråle - det er bare så dejligt.

Kh. fra en dagplejer der har været 22 år i faget

Anmeld

19. september 2011

AnneBJ

carneval skriver:

frederik7:  

Du lyder som en god dagplejer .

Jeg tænkte præcis det samme! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.