Lær og kravle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2011

Maja_4000

MaleneS2011baby<3 skriver:

Vi har gulvtæppe og hun er på sit legetæppe på gulvtæppet, så hun glider ikke, men hun kan jo så heller ikke komme op endnu.. Synes bar tanken om de skal lære sig selv det er underlig.. Men det er vel også kun når hun ligge på maven det skal kunne komme? for hun kan eller gider ikke vende sig fra ryg til mave, hun når til siden og så ikke længere..

Altså vi lagde bare Caroline på maven , og når hun blev træt af det , vendte hun sig op på ryggen Vi rullede hende tit .. Især fra ryg til mave , for det kunne hun ikke .. Og til sidst fangede hun den .. Og så lå hun nærmest aldrig på ryggen mere :b 

Tror bare du skal give hende tid .. Du kan jo motivere med legetøj , din mobil , eller hvad der lige er interessant for hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

Prinsessens'Mor<3

Mikkel's mor <3 skriver:

du kan prøve at bukke hendes ben op i kravlestilling.. møffer hun sig rundt på andre måder ?

det har jeg prøvet, hun strider bare imod og strækker dem  altså hun gør lidt det med og trække benene lidt ind under maven når hun ligger på maven, men hun kommer ingen vejne, og så når hun ligger på ryggen for hun på en eller anden mystisk måde drejet sig rundt så hvis vi har lagt hende på ryggen med hovedt mod vinduet, så næste gang vi kigger  ligger hun modsat vej på ryggen..

Anmeld

19. september 2011

Tona

Hej piger, Maja er nu 7 mdr og kan ikke kravle, sp siger hun er bagud udviklet pga en lidt hård start med kolik.. Jeg tænker om der er noget jeg kan gøre for og fremme/træne eller lege med hende til og lære det? Når hun ligger på maven, har hun ikke fundet ud af og komme op på hænderne kun på armene/albuerne, og så prøver hun og trække benene lidt ind under maven men hun kommer ikke videre.. Kan jeg gøre noget eksempel løfte hende op eller noget??

hun kan næsten sidde selv, det kniber lidt, men prøver og træne hende ved og sætte hende med noget legetøj og en masse bløde tæpper og puder rundt om hende.. Og så lade hende sidde selv og "falde" en gang imellem..

Men nogle råd piger?

- Malene&Maja

Nu med ny blog: http://hverdagmedmerne.blogspot.com/

Min mening: de der sp'er har meget med at have travlt. Sandheden er at man ikke kan/skal presse børn til at gå videre til næste udviklingstrin før de er klar. Der er slet ingen grund til at forvente at et barn på 7 mdr skal kunne kravle, så jeg forstår slet ikke at hun har sagt det til dig. Min datter på 8 mdr kravler heller ikke, men jeg tager det roligt. Til gengæld er hun god til det finmotoriske.

Det er godt at de er en del nede på gulvet og leger for dermed træner de uden at opdage det, men man skal ikke som sådan skubbe på for at de går videre før de er klar. Det lyder som om du gør det hele rigtigt.

Nogle børn kan kravle når de er 7 mdr og nogle kan først kravle når de er 15 mdr (jeg kravlede fx først selv så sent) og det er helt okay

Anmeld

19. september 2011

Prinsessens'Mor<3

Tullen85 skriver:

Hmm.. troede faktisk man sagde mellem 8-11 mdr kravler de fleste, nogen er selvfølgelig hurtigere og nogen er langsommere men synes da slet slet ikke man er bagud fordi man ikke kravler når man er 7 mdr... Min søn begyndte først da han var 11 mdr sådan ca, han kom fint frem ved at mave sig så gad han da ikke kravle, desuden har vi et meget glat trægulv så det gjorde det lidt sværer at kravle...

Synes du skal tage det helt med ro, ingen grund til bekymring (men kan selvfølgelig godt forstå man blir det) Det kommer når barnet er klar til det...

lyder godt, min sp er også underlig.. men jeg må vente og se tiden an og glæde mig til det kommer så..

Anmeld

19. september 2011

Prinsessens'Mor<3

Aisha skriver:

Sent udviklet ? ehem ehem min han kravlede som 10 månder gammel. Han er 11 nu og kan næsten gå. Jeg synes ikke du skal være bekrymret de sundhedsplejesker har så meget at sige men lyt mest til din egen fornuft

tak  vidste faktisk ikke at det gik så hurtigt fra og kravle til gå..

Anmeld

19. september 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

tak  vidste faktisk ikke at det gik så hurtigt fra og kravle til gå..

hehe, heller ikke mig. Men han holder stadig fast i ting. Sofa osv. 

Anmeld

19. september 2011

Prinsessens'Mor<3

Maja_4000 skriver:

Altså vi lagde bare Caroline på maven , og når hun blev træt af det , vendte hun sig op på ryggen Vi rullede hende tit .. Især fra ryg til mave , for det kunne hun ikke .. Og til sidst fangede hun den .. Og så lå hun nærmest aldrig på ryggen mere :b 

Tror bare du skal give hende tid .. Du kan jo motivere med legetøj , din mobil , eller hvad der lige er interessant for hende

det må jeg gøre, sjovt nok er mors og fars mobil eller fjernbetjeningen mere spændene end alt det fine legetøj..

Men må prøve det med og rulle hende, kan være det for hende lært og komme hele vejen..

Anmeld

19. september 2011

Prinsessens'Mor<3

Amandas-mor skriver:

Min mening: de der sp'er har meget med at have travlt. Sandheden er at man ikke kan/skal presse børn til at gå videre til næste udviklingstrin før de er klar. Der er slet ingen grund til at forvente at et barn på 7 mdr skal kunne kravle, så jeg forstår slet ikke at hun har sagt det til dig. Min datter på 8 mdr kravler heller ikke, men jeg tager det roligt. Til gengæld er hun god til det finmotoriske.

Det er godt at de er en del nede på gulvet og leger for dermed træner de uden at opdage det, men man skal ikke som sådan skubbe på for at de går videre før de er klar. Det lyder som om du gør det hele rigtigt.

Nogle børn kan kravle når de er 7 mdr og nogle kan først kravle når de er 15 mdr (jeg kravlede fx først selv så sent) og det er helt okay

tak for svar, det er dejligt og høre at vi ikke er bagud..  vil lade hende tage det i hendes rækkefølge og bare glæde mig til de små skridt mod det..

Anmeld

19. september 2011

Prinsessens'Mor<3

Aisha skriver:

hehe, heller ikke mig. Men han holder stadig fast i ting. Sofa osv. 

åh så er han vel over alt??

Anmeld

19. september 2011

Maja_4000

det må jeg gøre, sjovt nok er mors og fars mobil eller fjernbetjeningen mere spændene end alt det fine legetøj..

Men må prøve det med og rulle hende, kan være det for hende lært og komme hele vejen..

Caroline kan kravle OVER mig , hvis min telefon ligger på den anden side .. Hvis det er legetøj , kan hun ikke komme hele vejen  Haha

Ja .. De kan jo se meget mere , når de ligger på maven .. I stedet for at ligge og glo op i loftet (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.