MaleneS2011baby<3 skriver:
Hej piger, Maja er nu 7 mdr og kan ikke kravle, sp siger hun er bagud udviklet pga en lidt hård start med kolik.. Jeg tænker om der er noget jeg kan gøre for og fremme/træne eller lege med hende til og lære det? Når hun ligger på maven, har hun ikke fundet ud af og komme op på hænderne kun på armene/albuerne, og så prøver hun og trække benene lidt ind under maven men hun kommer ikke videre.. Kan jeg gøre noget eksempel løfte hende op eller noget??
hun kan næsten sidde selv, det kniber lidt, men prøver og træne hende ved og sætte hende med noget legetøj og en masse bløde tæpper og puder rundt om hende.. Og så lade hende sidde selv og "falde" en gang imellem..
Men nogle råd piger?

- Malene&Maja
Nu med ny blog: http://hverdagmedmerne.blogspot.com/
Min mening: de der sp'er har meget med at have travlt. Sandheden er at man ikke kan/skal presse børn til at gå videre til næste udviklingstrin før de er klar. Der er slet ingen grund til at forvente at et barn på 7 mdr skal kunne kravle, så jeg forstår slet ikke at hun har sagt det til dig. Min datter på 8 mdr kravler heller ikke, men jeg tager det roligt. Til gengæld er hun god til det finmotoriske.
Det er godt at de er en del nede på gulvet og leger for dermed træner de uden at opdage det, men man skal ikke som sådan skubbe på for at de går videre før de er klar. Det lyder som om du gør det hele rigtigt.
Nogle børn kan kravle når de er 7 mdr og nogle kan først kravle når de er 15 mdr (jeg kravlede fx først selv så sent) og det er helt okay 
Anmeld