Lær og kravle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.817 visninger
25 svar
0 synes godt om
19. september 2011

Prinsessens'Mor<3

Hej piger, Maja er nu 7 mdr og kan ikke kravle, sp siger hun er bagud udviklet pga en lidt hård start med kolik.. Jeg tænker om der er noget jeg kan gøre for og fremme/træne eller lege med hende til og lære det? Når hun ligger på maven, har hun ikke fundet ud af og komme op på hænderne kun på armene/albuerne, og så prøver hun og trække benene lidt ind under maven men hun kommer ikke videre.. Kan jeg gøre noget eksempel løfte hende op eller noget??

hun kan næsten sidde selv, det kniber lidt, men prøver og træne hende ved og sætte hende med noget legetøj og en masse bløde tæpper og puder rundt om hende.. Og så lade hende sidde selv og "falde" en gang imellem..

Men nogle råd piger?

- Malene&Maja

Nu med ny blog: http://hverdagmedmerne.blogspot.com/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

K&S

MaleneS2011baby<3 skriver:

Hej piger, Maja er nu 7 mdr og kan ikke kravle, sp siger hun er bagud udviklet pga en lidt hård start med kolik.. Jeg tænker om der er noget jeg kan gøre for og fremme/træne eller lege med hende til og lære det? Når hun ligger på maven, har hun ikke fundet ud af og komme op på hænderne kun på armene/albuerne, og så prøver hun og trække benene lidt ind under maven men hun kommer ikke videre.. Kan jeg gøre noget eksempel løfte hende op eller noget??

hun kan næsten sidde selv, det kniber lidt, men prøver og træne hende ved og sætte hende med noget legetøj og en masse bløde tæpper og puder rundt om hende.. Og så lade hende sidde selv og "falde" en gang imellem..

Men nogle råd piger?

- Malene&Maja

Nu med ny blog: http://hverdagmedmerne.blogspot.com/

Anton døjede også med kolik, indtil han var ca. 4½ måned og han har også været en sen "kravler", fordi han SLET ikke ville ligge på maven - han kravlede først "helt rigtig", da han var blevet 10 måneder og 3 dage  og min SP har slet ikke sagt noget om sen udvikling - børn er jo forskellige

Jeg ville også SÅ gerne hjælpe ham, så jeg spurgte en af de andre mødre fra mødregruppen, som er fysioterapeut og arbejder med børns udvikling og hun sagde "jeg ville ikke gøre noget, det skal nok komme" - og det gjorde det jo også

Jeg købte dog et stort legetæppe, så han ikke gled, når han prøvede at komme op og rokke eller lignende  

Anton er 13½ måned nu og har indtil nu gået 8 skridt selv uden støtte og i går rejste han sig op midt på gulvet uden hjælp 

Anmeld

19. september 2011

Maja_4000

Caroline er lige begyndt at kravle for 2 uger siden .. Hun er 9 måneder nu

Vores sp siger at man ikke kan lære dem det .. Det kommer , når det kommer .. Selvfølgelig tager det længere tid hvis man bare sidder med dem hele dagen , eller sådan .. Men hvis de er på gulvet og kan mærke deres krop , finder de også ud af , hvordan den skal bruges (:

Vi har købt 2 sæt af de der gulvpuslespil .. Så var har nok cirka 5 m 2 puslespil i stuen Men vi har trægulv , og det havde hun meget svært ved at stå fast på .. :b

Anmeld

19. september 2011

merethe

Profilbillede for merethe

min datter er 8måneder og hun kravler heller ikke. I min mødregruppe der er der 5 børn, men der er kun en der kravler, de er alle imellem 6 og 8 måneder. tror altså ikke du skal være bekymret.

Anmeld

19. september 2011

Mikkel's mor <3

du kan prøve at bukke hendes ben op i kravlestilling.. møffer hun sig rundt på andre måder ?

Anmeld

19. september 2011

SHERO

Hmm.. troede faktisk man sagde mellem 8-11 mdr kravler de fleste, nogen er selvfølgelig hurtigere og nogen er langsommere men synes da slet slet ikke man er bagud fordi man ikke kravler når man er 7 mdr... Min søn begyndte først da han var 11 mdr sådan ca, han kom fint frem ved at mave sig så gad han da ikke kravle, desuden har vi et meget glat trægulv så det gjorde det lidt sværer at kravle...

Synes du skal tage det helt med ro, ingen grund til bekymring (men kan selvfølgelig godt forstå man blir det) Det kommer når barnet er klar til det...

Anmeld

19. september 2011

Prinsessens'Mor<3

K&S skriver:

Anton døjede også med kolik, indtil han var ca. 4½ måned og han har også været en sen "kravler", fordi han SLET ikke ville ligge på maven - han kravlede først "helt rigtig", da han var blevet 10 måneder og 3 dage  og min SP har slet ikke sagt noget om sen udvikling - børn er jo forskellige

Jeg ville også SÅ gerne hjælpe ham, så jeg spurgte en af de andre mødre fra mødregruppen, som er fysioterapeut og arbejder med børns udvikling og hun sagde "jeg ville ikke gøre noget, det skal nok komme" - og det gjorde det jo også

Jeg købte dog et stort legetæppe, så han ikke gled, når han prøvede at komme op og rokke eller lignende  

Anton er 13½ måned nu og har indtil nu gået 8 skridt selv uden støtte og i går rejste han sig op midt på gulvet uden hjælp 

præcis samme situation havde vi.. Jeg kan bare ikke se for at hun bare lige pludselig står på alle 4, hun vil ikke engang løfte sig op på hænderne og så er det kun små 5 minutter af gangen hun vil ligge på maven.. Så synes det er underligt at det vil komme af sig selv, for hvor skal hun løre det fra?

Anmeld

19. september 2011

Prinsessens'Mor<3

Maja_4000 skriver:

Caroline er lige begyndt at kravle for 2 uger siden .. Hun er 9 måneder nu

Vores sp siger at man ikke kan lære dem det .. Det kommer , når det kommer .. Selvfølgelig tager det længere tid hvis man bare sidder med dem hele dagen , eller sådan .. Men hvis de er på gulvet og kan mærke deres krop , finder de også ud af , hvordan den skal bruges (:

Vi har købt 2 sæt af de der gulvpuslespil .. Så var har nok cirka 5 m 2 puslespil i stuen Men vi har trægulv , og det havde hun meget svært ved at stå fast på .. :b

Vi har gulvtæppe og hun er på sit legetæppe på gulvtæppet, så hun glider ikke, men hun kan jo så heller ikke komme op endnu.. Synes bar tanken om de skal lære sig selv det er underlig.. Men det er vel også kun når hun ligge på maven det skal kunne komme? for hun kan eller gider ikke vende sig fra ryg til mave, hun når til siden og så ikke længere..

Anmeld

19. september 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Sent udviklet ? ehem ehem min han kravlede som 10 månder gammel. Han er 11 nu og kan næsten gå. Jeg synes ikke du skal være bekrymret de sundhedsplejesker har så meget at sige men lyt mest til din egen fornuft

Anmeld

19. september 2011

Prinsessens'Mor<3

merethe skriver:

min datter er 8måneder og hun kravler heller ikke. I min mødregruppe der er der 5 børn, men der er kun en der kravler, de er alle imellem 6 og 8 måneder. tror altså ikke du skal være bekymret.

dejligt og høre jeg ikke er den eneste, men okay min sp er også en gammel knag der køre lige efter bogen, så burde snart lære at hun ikke altid har ret..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.