MaleneS2011baby<3 skriver:
Hej piger, Maja er nu 7 mdr og kan ikke kravle, sp siger hun er bagud udviklet pga en lidt hård start med kolik.. Jeg tænker om der er noget jeg kan gøre for og fremme/træne eller lege med hende til og lære det? Når hun ligger på maven, har hun ikke fundet ud af og komme op på hænderne kun på armene/albuerne, og så prøver hun og trække benene lidt ind under maven men hun kommer ikke videre.. Kan jeg gøre noget eksempel løfte hende op eller noget??
hun kan næsten sidde selv, det kniber lidt, men prøver og træne hende ved og sætte hende med noget legetøj og en masse bløde tæpper og puder rundt om hende.. Og så lade hende sidde selv og "falde" en gang imellem..
Men nogle råd piger?

- Malene&Maja
Nu med ny blog: http://hverdagmedmerne.blogspot.com/
Anton døjede også med kolik, indtil han var ca. 4½ måned og han har også været en sen "kravler", fordi han SLET ikke ville ligge på maven - han kravlede først "helt rigtig", da han var blevet 10 måneder og 3 dage
og min SP har slet ikke sagt noget om sen udvikling - børn er jo forskellige 
Jeg ville også SÅ gerne hjælpe ham, så jeg spurgte en af de andre mødre fra mødregruppen, som er fysioterapeut og arbejder med børns udvikling og hun sagde "jeg ville ikke gøre noget, det skal nok komme" - og det gjorde det jo også 
Jeg købte dog et stort legetæppe, så han ikke gled, når han prøvede at komme op og rokke eller lignende
Anton er 13½ måned nu og har indtil nu gået 8 skridt selv uden støtte og i går rejste han sig op midt på gulvet uden hjælp 
Anmeld