Anonym skriver:
Det er lige hvad jeg har og altid har haft problemer med!
Min tidl. kæreste brød tilliden og jeg tilgav ham aldrig og endte med at gå fra ham 2 ÅR senere da jeg stadig ikke kunne komme undenover det brud.
Nu har min nuværende kæreste brudt tilliden og jeg har SÅÅÅ svært ved at se hvordan vi nogensinde skal komme videre, om jeg har lyst til at vi skal komme videre osv. Jeg føler en del af mig er væk/splittet fordi han har gjort mig så ked af det!
Tillidsbrudene har ikke været utroskab og jeg tænker derfor at det er latterligt at jeg ikke kan komme over det
Det du må lære er, at forstå dig selv til bunds.
Du er loyalitetsmenneske..bryder man loyaliteten over for dig (du kalder det tillid, men det er det samme) så taber du alt for vedkommende..så enkelt er det. Typisk er det, at der kan gå lang tid før virkningen træder i kraft, men når du pludseligt vender ryggen til og går, så er det definitivt slut. Er det ikke rigtigt??
Og det kan ALDRIG repareres. Fordi du umiddelbart ikke viser noget, siger noget, men bare lever videre, og så pludseligt går, så er der ingen der fatter en dyt af det...mindst af alt din partner.
Det handler ikke om at tilgive, for du tilgiver langt mere end de fleste. Du er large, kan tolerere i det uendelige, så længe et menneske ikke er illoyalt over for dig, dvs gør noget hvor tilliden brydes. Du elsker trofast og loyalt indtil der en dag sker "noget", der knækker tilliden til din partner, at han er illoyal overfor dig.
Som jeg skrev, så kan der godt gå længe før der sker noget, men i virkeligheden, så er skaden allerede sket, det eneste der mangler er, at du ser det i øjnene, pakker dine ting og...går.
Men spørger man dig, efter et stykke tid, så ved du godt selv præcist hvornår det skete, den dag hvor du så på ham og du følte dit hjerte knække, båndet til ham briste, og alt var slut pga en eneste ting.
Det du så skal lære er, at advare hvis du fornemmer at nu er han ekstremt tæt på at bryde loyaliteten, for hvad der betyder alt for dig, betyder nemlig ikke så meget for andre.
Og nej..du skal ikke lære at tilgive..det gør du nemlig let..i det uendelige, dette er blot din grænse, den yderste bastion, og den grænse skal ikke overskrides. Vi har alle ret til at have en grænse.
Men som sagt..du skal bruge noget tid på at finde ud af med dig selv HVOR den grænse går, sådan at du kan genkende den, så du kan advare din partner, hvis den nærmer sig.
Ret mig hvis jeg tager fejl..men det tror jeg nu ikke, at jeg gør.

Kærligst
Sussie