Hvornår afleverede i jeres små?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2011

Zibi_84

Gittemor09 skriver:

nej, du er da ikke en dårlig mor... tro mig, det vil gavne ham, og han vil elske det... han vil ikke med dig hjem igen...

min datter kom i dagpleje da hun var 7 mdr. også (er alenemor, så det havde vi begge brug for) og det er den bedste beslutning jeg har taget... hun var naturlig træt, hun ville ikke med hjem, og var og er stadig glad for at komme afsted.... 

så nej,du er ingen dårlig mor 

Ihh tusind tak for svaret! Dejligt at høre om solstrålehistorier fra andre med børn på samme alder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

Zibi_84

Amandas-mor skriver:

Nej du er ikke en dårlig mor. (Der i mod er de selvretfærdige mennesker der slår andre mennesker oven i hovedet med deres valg pisseirriterende!)

Du er en ansvarlig mor, som passer sit arbejde og sørger for at der er mad på bordet

I mine ører er det den perfekte måde I starter jeres barn op i vs på. Vi gjorde det samme med Amanda. 5 dage før hun fyldte 8 mdr startede vi hende op i dp med nogle få timer dagligt og jeg tror at det er så fint på den måde. At de måske starter op lidt før, men til gengæld får den der blide og gode opstart med få timer i begyndelsen, præsis som du beskriver det.

Noget andet jeg har fundet ud af er, at ingen i helel verden har mere dårlig samvittighed og er mere følsom end en mor der skal aflevere sit barn til pasning. Hvor gammelt barnet så end havde været, så ville man have det sådan tror jeg. Så når så en eller anden madamme spiller klog overfor en og siger at ens barn slet ikke er klar osv, så går det bare lige ned i mellemgulvet til usikkerheden som koger rundt dernede i forvejen. Men det bliver lettere med tiden.

Aflever dit barn med god samvittighed og husk at du er den bedste ekspert mht dit barn og den som bedst kan vurdere om barnet er klar eller ej

Dejligt at læse dit svar! Giver dig helt ret, og specialt i at det er kun os selv som rigtig ved hvad der er bedst for vores barn! Her hvor jeg bor i Køge, er det mere almindeligt at afleverer sit barn fra 6 mdr. end det er at komme med et barn på 1 år. begge aldre er vel gode på hver sin måde.

Anmeld

19. september 2011

Zibi_84

- skriver:

Hvorfor i vuggestue når far har barsel? 

1-2 uger er rigeligt til indkøring. 

Så kan han da nå at blive 8 mdr...

Ja, det er tidligt, men sker rimelig ofte efterhånden...

Vi har fået vuggestueplads fra 1 Feb. for en månedstid siden. Men min mand har først lige fået godkendt hans barsel for 2 dage siden! Der vidste vi ikke at han kunne få barsel der. Derfor vil vi/han starte ud med at afleverer ham de første 14 dage i nogle timer..Meen selvom vi betaler for pladsen, har jeg da overvejet at vente til han er 7½-8mdr. Ved ikke hvor længe min søn bliver om at vende sig til stedet? 

Anmeld

19. september 2011

Zibi_84

tudliq skriver:

ugg det kommer an på barnet...   min pige var næsten 4 uger om indkøring...    

hun har så heller aldrig grædt når hun er blevet afleveret - og har aldrig grædt ret meget derhenne...  

men hun fik 4 uger før hun selv synes hun gerne ville være der til 2-3 tiden...

men nej -ikke en dårlig mor.  

det er rigtigt hårdt at skulle aflevere så lille et barn - men du giver jo netop dit barn tid til frivilligt at ønske at være der - og blive hentet når han ikke kan mere den dag  ..   så det skal nok gå fantastisk

men fuld forståelse for din bekymring  det er enormt hårdt at skulle skilles fra sit barn  - indtil man vænner sig til det...

så savner man dem bare

uha ja! Det bliver nemlig rigtig hårdt! Tak for dit søde svar Tænker nemlig også at afleverer ham nogle timer ad gangen, og se om han kan klare det.

Anmeld

19. september 2011

Zibi_84

LauraLW skriver:

Det er lidt tidligt, men dermed ikke sagt at det er for tidligt - det er ved at være mere almindeligt at børn starter fra 6 mdr og op, fremfor ved 10 mdrs alderen.

Grunden til at det virker tidligt for mange pædagoger, er at når børnene er 6 mdr så får de som regel stadig flaske eller bryst, de er mere afhængige af at blive båret rundt - altså det er et spørgsmål om ressourcer og det er vuggestuerne ikke altid klar/gearet til. - Det SKAL de dog blive, men måske er det derfra reaktionen kommer.

:-)

Det har du helt sikkert ret i! Det virkede som om at det er den ånd der er mange steder... men jeg vil bare ikke undlade at få børn, bare fordi jeg er selvstændig. Men ja jeg høre også om flere og flere der bliver afleveret deromkring

Anmeld

19. september 2011

Zibi_84

Camulla skriver:

Jeg synes det er lidt tidligt, men når omstændighederne er derefter, er det jo sådan det er og det gør dig overhovedet ikke til en dårlig mor!

Min søn var lidt over 11 måneder da han startede, men jeg gik også i skole og var så heldig, at jeg først skulle starte op igen der, så det valgte jeg jo ikke selv. Men det kunne lige så godt have været anderledes jo...

Det skal nok gå, der er mange der ikke er ældre når de starter  

Tak for svaret! Ville også ØNSKE at jeg kunne blive hjemme til han er 11 mdr. Men som selvstændig har vi ikke råd til at strække den længere, og vil selvfølgelig gerne kunne tjene til de nødvendige ting når man har børn  Men ja der er sikkert andre i samme aldersgruppe.

Anmeld

19. september 2011

Zibi_84

marhemor skriver:

Vores datter startede også i dagpleje da hun var 7 mdr., og jeg havde nøjagtig de samme følelser som du har. I dag er jeg super glad for at hun startede så tidligt, for dengang havde hun "kun" de basale behov der skulle opfyldes, og det klarede dagplejemoderen (næsten) lige så fint som jeg, så det var nemt for os at hun startede, og det var især sundt for moderen

Det har hjulpet os for nu hvor hun er knapt 11 mdr, så ved hun godt at mor kommer igen, selvom hun bliver afleveret om morgenen. Selvfølgelig er der dage hvor hun græder når jeg afleverer hende, men det vil der jo altid være, uanset alder!

Jeg kan kun anbefale at få børnene passet fra den alder, selvom det er møghårdt at indse at andre skal tage sig af ens børn...

Føler mig pludselig ikke alene  Men jeg er også sikker på at han får glæde af at blive afleveret tidligt...Det er nok bare svært at (som du siger) indse at en anden skal tage sig af sit barn, som man stadig synes er ens lille baby

Anmeld

19. september 2011

Zibi_84

Amandas-mor skriver:

Der er nogen, der ikke forstår at TS tager 6 uger til indkøring. Jeg vil bare lige sige at det forstår jeg godt. Vi gjorde det samme og jeg syntes det gav en tryg og god start på dp. Ikke alle børn er lige hurtige til det og det er bedre at have god tid så det ikke bliver stresset hvis det nu viser sig at ens barn er lidt langsom til det  Jeg syntes TS gør det eneste rigtige.

Virkelig dejligt at høre Børn er jo så forskellige.

Anmeld

19. september 2011

Zibi_84

benjamins'mor skriver:

Du er bestemt IKKE en dårlig mor! Min søn startede i dagpleje da han var 6 mdr. Han er der som regel fra 06.15 - 15.15. 

Jeg kunne godt have holdt 6 mdrs længere barsel, men er kun 17 så følte virkeligt for at komme igang med en uddannelse. 

ja det kan jeg godt forstå! Og han er sikkert en rigtig glad dreng når han har været der hele dagen

Anmeld

19. september 2011

Benjamins'mor

Zibi_84 skriver:

ja det kan jeg godt forstå! Og han er sikkert en rigtig glad dreng når han har været der hele dagen

Det kan du tro han er! 

Jeg ville sige det var noget andet hvis han var ked af det hver dag han kom hjem, og ikke ville sige farvel til dagplejeren. Så var det jo en helt anden sag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.