Jeg sad i dag og snakkede med min svigerinde, som arbejder i vuggestue i Kbh. Min mand og jeg er nød til at afleverer vores søn i Vuggestue, når han er fyldt 7 mdr. da jeg er selvstændig. Men min mand har dog 6 ugers barsel når han bliver afleveret. Så kan han nøjes med nogle timer i starten. Men da jeg fortalte hende det, blev hun meget chokkeret, og sagde at det var alt for tideligt! jeg var lige ved at tude
Det gør så ondt på mig at afleverer ham, når han ikke er ældre, men har ikke råd til at holde længere barsel. Er jeg en DÅRLIG mor fordi han kommer i Vuggestue når han er 7 Måneder??
Nej du er ikke en dårlig mor. (Der i mod er de selvretfærdige mennesker der slår andre mennesker oven i hovedet med deres valg pisseirriterende!)
Du er en ansvarlig mor, som passer sit arbejde og sørger for at der er mad på bordet 
I mine ører er det den perfekte måde I starter jeres barn op i vs på. Vi gjorde det samme med Amanda. 5 dage før hun fyldte 8 mdr startede vi hende op i dp med nogle få timer dagligt og jeg tror at det er så fint på den måde. At de måske starter op lidt før, men til gengæld får den der blide og gode opstart med få timer i begyndelsen, præsis som du beskriver det.
Noget andet jeg har fundet ud af er, at ingen i helel verden har mere dårlig samvittighed og er mere følsom end en mor der skal aflevere sit barn til pasning. Hvor gammelt barnet så end havde været, så ville man have det sådan tror jeg. Så når så en eller anden madamme spiller klog overfor en og siger at ens barn slet ikke er klar osv, så går det bare lige ned i mellemgulvet til usikkerheden som koger rundt dernede i forvejen. Men det bliver lettere med tiden.
Aflever dit barn med god samvittighed og husk at du er den bedste ekspert mht dit barn og den som bedst kan vurdere om barnet er klar eller ej 
Anmeld