Anonym skriver:
Er jeg den eneste forælder herinde der til tider kan tænke "ejjj hvorfor reagerede jeg også sådan?"..
Sagen er den at min dreng på 2 år i den grad prøver grænser af hele tiden! Han er på HELE dagen, vi starter om morgenen hvor noget hurtigt kan gå galt hvis jeg fx sætter havregryn på bordet når han ville ha gjort det... Resten af dagen løber han efter mig hele tiden (næsten) - går jeg på toilet går han med, står og roder i alle skabe og skuffer imens, sidder jeg og er ved min computer vil han trykke på alle knapperne, ser jeg tv - vil han se Postmand Per, Støvsuger jeg skal han gå rundt efter mig... Efter aftensmaden vil han have æbler, så får han det, nej så vil han hellere ha en bolle, eller en kiks... Ja han finder på noget hele tiden.
Og ja jeg NYDER det da langt de fleste dage at have en nysgerrig dreng der gerne deltager i alle huslige pligter
Men nogle gange er jeg ved at blive sindssyg...!
Er jeg den eneste der har det sådan?! (er jeg nok ikke)
Men nogle gange synes jeg weekenderne kan være temmelig trælse...
Jeg slår ALDRIG mit barn, og råber heller ikke - MEN nøj hvor kan jeg blive irriteret!! Synes jeg skælder ud hele dagen, siger nej, kæmper kampe med skrigende unge der fx ikke vil have ren ble på, her til aften ville han ikke sove - han skreg hysterisk og råbte rigtig kommanderende "Mor! "mor!" og når jeg kom griner han bare... Tilsidst blev jeg så irriteret at jeg hårdt rev døren op ind til ham da jeg skulle derind for 10000 gang, og sagde hårdt at NU er det nok nu vil jeg have han skal ligge sig ned!!! " Så gik jeg ud - siden da har han ikke grædt og nu har jeg så dårlig samvittighed over jeg lukkede døren så hårdt op
Han får rigeligt af opmærksomhed i løbet af dagen, kys, kram og vi leger meget med ham - nogle gange tænker jeg han er al for forvændt, og kræver opmærksomhed konstant
Han er en dejlig dreng, uden tvivl! Men vi har begge temperament (min søn og jeg) og han kan køre mig helt derud hvor jeg bare har lyst til at skrige af raseri/frustration. (Selvfølgelig behersker jeg mig hver gang selvom jeg brænder op indeni!!
) Og enkelte gange (som i aften) ender det med jeg gør noget "dumt" som fx det med at "flå døren op".
øv den dårlige samvttighed
vil give Sussie ret
den med time out den virker, har dog ikke prøvet den på tinke endnu (hun er 20mdr) men marcus-emil (5år) virker den på hver gang, og vælg et kedeligt sted hvor de stadig kan se familien
det sjove er at når de først fatter time out'en så skal de nok sørge for ikke at komme derhen igen,
hvilket jeg jo synes er hylende morsomt efter som at der jo ikke sker noget,
andet end at de sidder et kedeligt sted
(det antal minutter som de er år, 2år =2 min)
men det er måske det, at de ikke må være med mere, der gør så "ondt" 
men tro mig du er ikke alene, ihh jeg har også kommet til at åbne/lukke døre hurtigt
mit temperment løber også af med mig engang imellem og lille pigen har arvet det så det ser kønt ud en gang i mellem
jeg tør godt indrømme at jeg har slået hånden på væggen en enkel gang i raseri, bare for at komme af med det (uden pigen så det)