Hård mave :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2011

Tona

Maja88 skriver:

synes det er en trist udvikling at SP anbefaler aff middel til de små...

både lactulose og movicol gør tarmen slap og er fuld af sukker. så de skal vendes af det..

Vi har haft meget glæde af Lactulose. Vi har ikke givet det fast, men kun når maven slog knuder har vi givet 1 dosis morgen, 1 dosis aften og så 1 dosis igen næste morgen. Det har altid været nok. Ingen problemer med at trappe ud eller andre bivirkninger. Det er mest hvis man giver det fast at det er et problem.

Men så snart Amanda var gammel nok gav vi i stedet sveskemos. Men til mindre børn som ikke er gamle nok til sveskemos er Lactulose efter min mening en god løsning hvis man er tvunget til at hjælpe barnet med maven  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2011

anne2009

tanja. skriver:

Hejsa

Hvor er jeg ked af at høre din datter er forstoppet, det har vi døjet med herhjemme siden dag 1 og nu er min pige 17 mdr Nu er vi heldigvis tilknyttet børneafdelingen langt om længe!

Men prøv at give hende en flaske syrnet allomin 2 gange om dagen, eller sveske mos,eller et shots glas sveske juice, cykel MEGET med hendes ben, tag hendes temperatur, da det kan stimulere hende til at komme af med noget, masser hende rundt om navlen MED uret rundt

Håber noget af det virker!

Flaske børn SKAL af med noget HVER dag da MME er mere hårdt for maven end brystmælk.

Min på snart 2 år, havde også hård mave fra ca. 4 mdr. alderen. Hun kunne simpelthen ikke få afføringen ud, hun revnede og blødte hver gang, hun havde også hæmorider. Hun skreg så meget at hun var helt færdig efter. Det var simpelthen mareridt. Det tog 6 mdr. før hun fik den rigtige behandlig.

Lægen blev ved med at sige sveske sveske og laktulose. Det hjælp overhovede ikke.

Jeg prøve næste alt hvad der findes, både helse og medicinsk, lang om længe fik vi endelig en tid hos en børnelæge på HH og der fik vi movicol junior. Det var virkelig noget der hjalp, endelig. Men tænker nu bare, kunne lægen ikke bare havde givet os, noget movicol med det samme. Så stakkel pige ikke skulle have så mange smerte i et halvt år 

Skriv endelig hvis du vil spørge om noget, ved hvor hårdt det er, at have et "forstoppet barn".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.