Hård mave :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2011

Mor0109

birthee skriver:

Min lille pige på 5½ måned har ikke haft afføring siden onsdag formiddag... Hvad kan jeg gøre for at hjælpe hende, og hvor lang tid må der gå uden afføring??? Hun er flaskebarn, og har ikke spist mere end hun plejer...

Gode råd søges!!!

Knus Birthe

Hej

Jeg havde en søn med meget hård mave (meget tit) men min sundhedsplejerske anbefalet mig til at købe noget Lactulose også kaldt medilax på apoteket.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2011

Maja88

synes det er en trist udvikling at SP anbefaler aff middel til de små...

både lactulose og movicol gør tarmen slap og er fuld af sukker. så de skal vendes af det..

Anmeld

16. september 2011

birthee

Maja88 skriver:

både lactulose og movicol gør tarmen slap og er fuld af sukker. så de skal vendes af det..

jeg er heller ikke så interesseret i at skulle bruge enten lactulose eller movicol til hende - nu har hun haft en fyldt ble her kl. 19, men er stadig noget urolig... så tror lige hendes mave skal falde til ro igen...

Anmeld

16. september 2011

Maja88

birthee skriver:

jeg er heller ikke så interesseret i at skulle bruge enten lactulose eller movicol til hende - nu har hun haft en fyldt ble her kl. 19, men er stadig noget urolig... så tror lige hendes mave skal falde til ro igen...

det var godt hun kom af med noget.. men kan jo også være hun er lidt sulten nu

Anmeld

16. september 2011

Koen.

Hejsa

Hvor er jeg ked af at høre din datter er forstoppet, det har vi døjet med herhjemme siden dag 1 og nu er min pige 17 mdr Nu er vi heldigvis tilknyttet børneafdelingen langt om længe!

Men prøv at give hende en flaske syrnet allomin 2 gange om dagen, eller sveske mos,eller et shots glas sveske juice, cykel MEGET med hendes ben, tag hendes temperatur, da det kan stimulere hende til at komme af med noget, masser hende rundt om navlen MED uret rundt

Håber noget af det virker!

Flaske børn SKAL af med noget HVER dag da MME er mere hårdt for maven end brystmælk.

Anmeld

16. september 2011

Koen.

Maja88 skriver:

Min datters læge blev ved at anbefale vi sku bruge lactolose, det blev til 11 mdr med det stads og i dag 17 mdr kan hun slet ikke selv komme af med aff. der hedder det movicol og div. aff middel og klyx for at komme af med noget

Anmeld

16. september 2011

Maja88

tanja. skriver:

Min datters læge blev ved at anbefale vi sku bruge lactolose, det blev til 11 mdr med det stads og i dag 17 mdr kan hun slet ikke selv komme af med aff. der hedder det movicol og div. aff middel og klyx for at komme af med noget

ej hvor er det trist...

jeg synes det er så ærgeligt.. og forstår ikke de er så hurtige til at anbefalde det til bebser..

jeg bad om det på sygehuset efter mit ks da jeg 5 dage efter stadigvæk ikke var kommet af med noget.. men jeg måtte endelig ikke få noget. uh ha da da

Anmeld

16. september 2011

birthee

tanja. skriver:

Hejsa

Hvor er jeg ked af at høre din datter er forstoppet, det har vi døjet med herhjemme siden dag 1 og nu er min pige 17 mdr Nu er vi heldigvis tilknyttet børneafdelingen langt om længe!

Men prøv at give hende en flaske syrnet allomin 2 gange om dagen, eller sveske mos,eller et shots glas sveske juice, cykel MEGET med hendes ben, tag hendes temperatur, da det kan stimulere hende til at komme af med noget, masser hende rundt om navlen MED uret rundt

Håber noget af det virker!

Flaske børn SKAL af med noget HVER dag da MME er mere hårdt for maven end brystmælk.

hun er kommet af med afføring her til aften, og har også spist igen... så nu håber jeg bare hun snart falder i søvn... vil lige tage dagen imorgen med syrnet, for at være sikker på hun ikke stopper igen med det samme...

Anmeld

16. september 2011

Maja88

altså min datter får udenlukkende NAN HA 1 i flasken

Anmeld

16. september 2011

birthee

Maja88 skriver:

altså min datter får udenlukkende NAN HA 1 i flasken

Det fik caroline også i starten, men hun blev ikke ordentlig mæt af det, og derfor kørte vi i starten hver 2. flaske som alm. NAN, og trappede stille og roligt ned på NAN H.A., så hun kunne blive lidt mere mæt... desværre er hun begyndt at trappe ned på erstaningen, og hun vil absolut ikke have skemad, så nu skal hun kontrolvejes om 10 dage... jeg har også valgt at holde pause med d-dråber, da hun får ondt i maven af dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.