skimmelsvamp/ Jordslået (Rodalon)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2010

Mumto3

Hvordan gik det??? jeg står nemlig selv med samme problem. Vi har et udhus og deri står vores klapvogn og vores 2 barnevognen. Vi bruger kun den ene barnevogn, og jeg har nu lige set på de to andre vognene, og de er begge blevet jordslået

Jeghar også prøvet med Rodalon, og det virkede heller ikke her. Så har jeg købt noget giftigt stads i Matas, men efter at have læst lidt om hvor giftigt det var, så har jeg opgivet at prøve med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2010

Lullaby

Matas har også noget

Anmeld

2. marts 2010

mor2piger

jeg gik i matas og købte noget de har mod jordslåethed, kan ikke huske hvad det hedder men de kan hjælpe i matas. det hjalp super super godt, både min klapvogn og barnevogn var meget medtaget!

det farver stoffet fuldstændigt pink  men så skal man komme noget andet på som fjerner den pinke farve, og det gjorde den! var egentlig ret nervøs, men resultatet blev super!

det skal dog gøres undendørs

Anmeld

2. marts 2010

mor2piger

Mumto3 skriver:

Hvordan gik det??? jeg står nemlig selv med samme problem. Vi har et udhus og deri står vores klapvogn og vores 2 barnevognen. Vi bruger kun den ene barnevogn, og jeg har nu lige set på de to andre vognene, og de er begge blevet jordslået

Jeghar også prøvet med Rodalon, og det virkede heller ikke her. Så har jeg købt noget giftigt stads i Matas, men efter at have læst lidt om hvor giftigt det var, så har jeg opgivet at prøve med det.

havde ikke set dit indlæg før jeg svarede, hmm nok det samme jeg har brugt, havde ikke læst at det var så giftigt

nå men det virkede i hvertfald

Anmeld

2. marts 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Sanne og Nicklas skriver:

finder lige flasken så for du det med det sammen

Det hedder Dr. Beckmann - Skimmel regnøring.
Det er i en hvid flaske

vi lod det side på lidt længer tid første gang da vores badeværelse er godt ramt og det forsvand helt...

Tak for tippet - det skal helt sikkert prøves. Vores klapvogn er også blevet jordslået på trods af, at den står indenfor

Anmeld

2. marts 2010

Mumto3

mor2piger skriver:

havde ikke set dit indlæg før jeg svarede, hmm nok det samme jeg har brugt, havde ikke læst at det var så giftigt

nå men det virkede i hvertfald

Jeg tror de har noget forskelligt i Matas, for min svigermor havde brugt noget der ikke var specielt giftigt, men det jeg har købt, der skal man bruge beskyttelsebriller, handsker og når man er færdig skla det hele afleveret til 'særligt farligt affald' på en genbrugsstation.  Det var derfor jeg stod lidt af på det!

Anmeld

3. marts 2010

Fenris

hej, jeg sidder netop og studerer mikrobiologi, og skal fremlægge om svampe arter....De ting der bekæmper skimmelsvamp er bla. Rodalon og klorin....Håber det hjælper dig

-Anita

Anmeld

3. marts 2010

TbCp

Jeg skal lige prøve at høre min kusine.... de havde haft en klapvogn stående bagerst i et skur, helt ny...og da de skulle bruge den var den bare helt jordslået. Jeg skal lige høre hende hvad hun brugte til det.

Anmeld

3. marts 2010

TbCp

Nå nu skal du høre!

Sms fra min kusine som havde problemet.

"Jeg brugte rodalon. Der findes vist to slags så du skal lige finde den der er til tekstiler. Så skulle man lægge det i blød, men det hjalp ikke på det hele. Så jeg endte med at stå og skrubbe med koncentreret rodalon. Bagefter gav jeg klapvognen imprægnering. Men hvis du køber det må du ikke komme for tæt på stoffet, for så laver det pletter når du sprøjter det på. Det virkede ihvertfald og alt forsvandt, men det var en hård kamp"

Sådan, håber du får det af.

Anmeld

3. marts 2010

Pia.

Sjovt med sådan et gammelt indlæg der kommer frem igen... Det er fra januar 2009 - Det gik aldrig helt af men næsten og jeg endte med at give barnevognen væk - et af mine gamle dagplejebørn fik en lillebror og pengene var ikke så store hos dem - så jeg valgte at give den væk til dem - den fejlede intet andet end de få pletter den desværre havde fået - ellers en stort set ny Emmajunga..

Knus Pia, som håber I andre har god held med at fjerne pletter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.