Hvor mange gange om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2011

patella

Vi har en dreng der blir 2 til november Her er der også natteroderi... for et par uger siden havde han dog lige 4 nætter i træk, hvor der ikke var en lyd... siden er det desværre gået tilbage til det gamle, nemlig at vi er derinde ca. 3-6 gange hver nat (eller JEG er Manden arbejder og jeg går hjemme) Syns det er mega hårdt. Han vil heller ikke noget særligt, medmindre han har drømt. Han vil bare lige puttes. Sutten og suttekluden har han som regel styr på. Tror det er tryghed han søger.

Jeg har lidt svært ved at overskue at der kommer en lille ny til marts, som jo helt naturligt skal op og ha mad osv. om natten - hvordan i alverden skal jeg klare det, hvis den ene afløser den anden mht. at være vågen om natten ???

Nå, der ER jo heldigvis andre der har overlevet det - men må indrømme at det fylder meget i mit hoved ...

Så jeg føler med dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2011

SaNiNa

Kun hvis han ikke er helt frisk , men han kommer ud til os om natten for at sove og det kan være kl 1 som kl lidt i 6.

Anmeld

13. september 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina er 2,5 år og vi er stort set aldrig inde hos hende. Hvis vi en sjældent gang er skal hun måske bare have en tår vand eller hjælp til, at finde sutten.

Men Luka som fylder 4 år til oktober vågner stort set hver nat og vil ind til os. Nogen nætte vågner han flere gange. Håber snart, at det går over, så jeg kan få en hel nattesøvn igen.

Anmeld

13. september 2011

Mor til L&S

Malli skriver:

Vågner jeres børn om natten, hvor i skal ind til dem, og lægge dem igen, lægge dynen over dem eller give dem en tår vand? Min datter blvet 2 til oktober, og jeg synes det svinger meget hvor ofte vi er derinde i købet af aftenen/natten. Er bare nysgerrig på at høre hvor mange der egentlig med børn på omkring 2 år stadig har noget natteroderi? når vi skal ind til vores datter, er det aldrig noget med at hun skal/vil op hun skal bare lige ha hjælp til dynen, eller hjælpes med at lægges igen! Det er nu også okay, tænker bare at hun da snart må lære at sove helt igennem, uden opvågninger??

Hej

Min datter er 1½ år og for det meste sover hun igennem, men nogle nætter er vi lige inde en enkelt gang for at putte hende igen og give sutten evt.

Anmeld

13. september 2011

Valle81

Malli skriver:

Vågner jeres børn om natten, hvor i skal ind til dem, og lægge dem igen, lægge dynen over dem eller give dem en tår vand? Min datter blvet 2 til oktober, og jeg synes det svinger meget hvor ofte vi er derinde i købet af aftenen/natten. Er bare nysgerrig på at høre hvor mange der egentlig med børn på omkring 2 år stadig har noget natteroderi? når vi skal ind til vores datter, er det aldrig noget med at hun skal/vil op hun skal bare lige ha hjælp til dynen, eller hjælpes med at lægges igen! Det er nu også okay, tænker bare at hun da snart må lære at sove helt igennem, uden opvågninger??

Heysa,

Anton er 18 mdr lige om lidt og siden har var 2 mdr er han ikke vågnet om natten med mindre han har været syg eller der har været tænder på vej. han sover 12 stive timer.

Arthur er 5 mdr lige om lidt - han vågner en gang ved 0430 for at spise ellers ikke.

Asta min store på snart 8 år, sov igennem fra hun var 3 mdr og hun vågnede egentlig heller ikke om natten hvad jeg husker.

Christina

Anmeld

13. september 2011

emsaroto

Oskar er 1 år, og han har sovet fuldt ud om natten sidan han var 8 måneder.

Anmeld

13. september 2011

Malli

MoarHvidovre skriver:

Lina er 2,5 år og vi er stort set aldrig inde hos hende. Hvis vi en sjældent gang er skal hun måske bare have en tår vand eller hjælp til, at finde sutten.

Men Luka som fylder 4 år til oktober vågner stort set hver nat og vil ind til os. Nogen nætte vågner han flere gange. Håber snart, at det går over, så jeg kan få en hel nattesøvn igen.

Sikke en forskel, men har i ændret noget omkring den mindste. Jeg tænker at du skriver at Luka gerne vil ind og sove om natten, er det fordi det har været en vane fra lille af, hvor lillesøster måske har været vant til at sove i egen seng hele natten?

Her sover vores datter i egen seng, på eget værelse og har gjort det siden 6 måneder, så hun vil på ingen måde ind til os. Og hvis jeg tager hende ind når hun eksempelvis er syg, så sover hun ikke før flere timer efter! 

Anmeld

13. september 2011

Malli

patella skriver:

Vi har en dreng der blir 2 til november Her er der også natteroderi... for et par uger siden havde han dog lige 4 nætter i træk, hvor der ikke var en lyd... siden er det desværre gået tilbage til det gamle, nemlig at vi er derinde ca. 3-6 gange hver nat (eller JEG er Manden arbejder og jeg går hjemme) Syns det er mega hårdt. Han vil heller ikke noget særligt, medmindre han har drømt. Han vil bare lige puttes. Sutten og suttekluden har han som regel styr på. Tror det er tryghed han søger.

Jeg har lidt svært ved at overskue at der kommer en lille ny til marts, som jo helt naturligt skal op og ha mad osv. om natten - hvordan i alverden skal jeg klare det, hvis den ene afløser den anden mht. at være vågen om natten ???

Nå, der ER jo heldigvis andre der har overlevet det - men må indrømme at det fylder meget i mit hoved ...

Så jeg føler med dig

Årh, man når lige at blive så forventningsfyldt, når de tager nogle dage i træk uden en lyd. Det har vi også prøvet en del gange, forhåbentlig vender det en gang for alle (gerne snart) Og tillykke med nummer 2, Håber den største bliver så træt af alt det nye, at han vælger at sove igennem om natten 

Anmeld

13. september 2011

Brams

Malli skriver:

Vores datter bliver også 2 år til oktober og vi er aldrig inde ved hende om natten mere og har ikke været det de sidste 2-3 måneder

Hun sover fra 19/19:30 til 07/07:30 hver nat. Super dejligt, tænkte faktisk forleden på alle de nætter man havde da de var helt små - dem savner jeg ikke

Anmeld

13. september 2011

patella

Malli skriver:

Årh, man når lige at blive så forventningsfyldt, når de tager nogle dage i træk uden en lyd. Det har vi også prøvet en del gange, forhåbentlig vender det en gang for alle (gerne snart) Og tillykke med nummer 2, Håber den største bliver så træt af alt det nye, at han vælger at sove igennem om natten 

Tusind tak Det var faktisk meget opmuntrende det du skrev, for det gør han jo sikkert... plus at han til den tid er næsten 2½, så MÅ han da snart bare sove altså

Også held og lykke til jer med de forhåbentlig snart rolige nætter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.