Til jer med krævende børn.. Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2011

mortilnoahogmelina

Den lykkelige skriver:

Måske jeg skulle prøve det samme..
Hvor længe lod du ham ligge og brokke før du gik over??

5-10 min jeg vidste han havde alt piv legetøj så der var masser for ham , Jeg tog ham ikke op Jeg gav ham bare et nyt stykke legetøj i hånden hver gang så undersøgte han det godt og grundigt når det blev kedeligt smed han det og jeg lod ham ligge så han selv kunne prøve at få fat i legetøjet , nogen gange lykkedes det og når det ikke gjorder gav jeg ham noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

kitra

Den lykkelige skriver:

Hi hi ja kan jeg også se på min kæreste.. eller hvis han spørger "hvad skal vi have til aften"... og jeg svare "øhh det ved jeg ikke, er ikke kommet så langt"  ha ha.. som om han lige er gået hjemmefra..

Ha ha det lyder sku som mig, selv det at huske at få taget noget op af fryseren kan være en stor opgave

Anmeld

12. september 2011

SussieThyssen

Den lykkelige skriver:

Ja du har ret.. Men hun skal først starte dagpleje 2. januar.. Så der er lidt lang tid til..
Jeg prøver også nogen gange at lade hende ligge.. eller bare at jeg snakker til hende ude fra køkkenet.. så hun ved jeg er der.. men hvor længe skal jeg lade hende brokke af gangen før jeg overgver mig??

Det kommer jo an på hvordan hun brokker sig.
Der er jo forskel på at komme med øv-lyde og på at skrige som en stukken gris

Men fordi hun ligger og brokker sig, så skal du ikke staks komme farende...men sørg for at hun har nogle sjove ting at hygge sig med, og begynder hun så at mugge, så snakker du til hende, eller stikker hovedet ned til hende uden at tage hende op. Træk hende over noget tid et par min. hver gang.

Del evt hendes legetøj i 3 bunker og hold dem adskilt, så du kan veksle mellem legetøjet, med en ny bunke fra dag til dag, så det er nyt og spændende.

Men en af de ting du skal være obs på det er, at hun IKKE må brokke sig når du tager hende op, for så belønner du hende netop for brokkeriet.
Få hende først til at være glad eller snup hende imellem hun ikke brokker.

Anmeld

12. september 2011

Den lykkelige

SussieThyssen skriver:

Det kommer jo an på hvordan hun brokker sig.
Der er jo forskel på at komme med øv-lyde og på at skrige som en stukken gris

Men fordi hun ligger og brokker sig, så skal du ikke staks komme farende...men sørg for at hun har nogle sjove ting at hygge sig med, og begynder hun så at mugge, så snakker du til hende, eller stikker hovedet ned til hende uden at tage hende op. Træk hende over noget tid et par min. hver gang.

Del evt hendes legetøj i 3 bunker og hold dem adskilt, så du kan veksle mellem legetøjet, med en ny bunke fra dag til dag, så det er nyt og spændende.

Men en af de ting du skal være obs på det er, at hun IKKE må brokke sig når du tager hende op, for så belønner du hende netop for brokkeriet.
Få hende først til at være glad eller snup hende imellem hun ikke brokker.

NEEEEEJJJJJJ du siger noget!!!!! Har slet ikke tænkt på det med at hun tænker det som en gevinst hvis man tager hende op.. ej tusind tak fordi du lige skrev det.. vi afprøve med det samme imorgen at kun tage hende op når hun ikke siger "eeeeehhhh".. selvom det kan være svært.. for gør hun HELE tiden  Men gud ja det måske derfor..

Anmeld

12. september 2011

SussieThyssen

Den lykkelige skriver:

NEEEEEJJJJJJ du siger noget!!!!! Har slet ikke tænkt på det med at hun tænker det som en gevinst hvis man tager hende op.. ej tusind tak fordi du lige skrev det.. vi afprøve med det samme imorgen at kun tage hende op når hun ikke siger "eeeeehhhh".. selvom det kan være svært.. for gør hun HELE tiden  Men gud ja det måske derfor..

Hehe..det er det man kalder "negativ belønning", altså belønning for negativ adfærd. 

Eskimoerne har en glimrende måde at opdrage børn på i den retning.
Er et barns adfærd dårlig, bliver det ignoreret, hvor imod det får alverdens opmærksomhed når det opfører sig positivt.
Jeg har selv brugt det i mange år i mit arbejde med børn og unge.

Anmeld

12. september 2011

Den lykkelige

SussieThyssen skriver:

Hehe..det er det man kalder "negativ belønning", altså belønning for negativ adfærd. 

Eskimoerne har en glimrende måde at opdrage børn på i den retning.
Er et barns adfærd dårlig, bliver det ignoreret, hvor imod det får alverdens opmærksomhed når det opfører sig positivt.
Jeg har selv brugt det i mange år i mit arbejde med børn og unge.

Ja det er jo også rigtig.. århhh der er så mange ting man ikke aner/tænker på!!  Men tak.. jeg sætter igang fra imorgen når hun er vågnet  Har du flere ting/råd/tips man kan tænke på.. eller gøre.. Aner INTET omkring børneopdragelse.. Altså nu det jo ikke så aktuelt med en 7 måneders baby.. men vil så gerne gøre det bedste/rigtige..

Anmeld

12. september 2011

SussieThyssen

Den lykkelige skriver:

Ja det er jo også rigtig.. århhh der er så mange ting man ikke aner/tænker på!!  Men tak.. jeg sætter igang fra imorgen når hun er vågnet  Har du flere ting/råd/tips man kan tænke på.. eller gøre.. Aner INTET omkring børneopdragelse.. Altså nu det jo ikke så aktuelt med en 7 måneders baby.. men vil så gerne gøre det bedste/rigtige..

Sæt dig ned med din mand og blev enige om hvordan I vil have det, og så hold ved efterhånden som tingene dukker op.
Børn har det bedst med frihed under ansvar efterhånden som de vokser til, naturligvis tilpasset alder.
Få og enkle regler, nej er nej, og dvs at hvis den ene har sagt nej, så må den anden ikke sige ja.
Tjek altid op med hinanden.
Diskuter aldrig barnet hen over hovedet på det.
Det er far og mor der bestemmer.
Bolchepædagogik er ok ind imellem..dvs belønningstaktik..igen belønning for positiv opførsel.
Timeout når de ikke opfører sig hensigtsmæssigt.
Brug aldrig sengen som straf.
Husk at børn er små mennesker, der elsker kærlighed, men de vil også gerne styre hele familien, hvis de kan få lov.

Og så er du altid velkommen til at skrive til mig, hvis det er.

Anmeld

13. september 2011

Den lykkelige

SussieThyssen skriver:

Sæt dig ned med din mand og blev enige om hvordan I vil have det, og så hold ved efterhånden som tingene dukker op.
Børn har det bedst med frihed under ansvar efterhånden som de vokser til, naturligvis tilpasset alder.
Få og enkle regler, nej er nej, og dvs at hvis den ene har sagt nej, så må den anden ikke sige ja.
Tjek altid op med hinanden.
Diskuter aldrig barnet hen over hovedet på det.
Det er far og mor der bestemmer.
Bolchepædagogik er ok ind imellem..dvs belønningstaktik..igen belønning for positiv opførsel.
Timeout når de ikke opfører sig hensigtsmæssigt.
Brug aldrig sengen som straf.
Husk at børn er små mennesker, der elsker kærlighed, men de vil også gerne styre hele familien, hvis de kan få lov.

Og så er du altid velkommen til at skrive til mig, hvis det er.

Ok tusind tak.. ja der er mange ting man skal tænke på..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.