Til jer med krævende børn.. Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2011

Koen.

Den lykkelige skriver:

Nu kan det her nemt opfattes som negativt, men der skal ikke være nogen tvivl om at jeg ELSKER min datter..  Det er slet ikke det..
MEN hun er virkelig krævende og meget "heavy" DAGEN LANG!!!
Hun kan ikke ligge særlig længe før hun ligger og brokker.. Man SKAL være ved hende HELE tiden.. I hele hendes vågen tid skal man aktivere på HØJESTE plan.. og hvis man sidder med hende skal man hoppe, vippe og konstant aktivere.. Hun siger HELE hendes vågentid "Eeeeeeehhhhhh, eeeeehhhhh eeeeehhhhh" og brokker bare hele tiden..
Skal lige siges hun sover fint om natten og har gjort det siden 7 uger gammel.. hun virker egentlig som en meget sur og utilfreds baby hele tiden.. nu hun snart 7 måneder og jeg er bare TRÆT! Hun har utrolig meget krudt i røven, har svært ved at sove længere tid i dagtimerne og skal bare være med OVERALT.. Jeg tænker lidt det hele måske hjælper/lettter lidt når hun kan kravle og selv kan komme frem osv..
Jer der har været igennem det samme, hjalp det da han/hun selv kunne kravle og komme frem?? 

Sådan har Lærke ALTID været, hun har e virkelig højt aktivitets niveu Nu er hun godt nok 17 mdr, men det har ikke ændret sig, ville bare sige: HOLD UD!! Nu er Lærke lige startet i DP her den 1.september, så hun bliver pt stadig hentet 11.30, meeeen det kan MÆRKES, hun skal aktiveret LIDT mindre om eftermiddagen nu

Kæmpe Man elsker selvfølgelige sine unger, men derfor er det altså til tider MØG HÅRDT

Tanja og krøllen (6+6)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

Koen.

SussieThyssen skriver:

Måske skulle du overveje noget dagpleje, så hun kan komme ud blandt andre børn og få noget modspil??
I en DP så kan hun ikke hele tiden kræve opmærksomhed, og får det heller ikke

Og ellers så må du jo lære hende at være i kravlegården, sidde ved legebord eller lignende og beskæftige sig selv, og ikke bare tage hende op, så snart hun siger piv.
Du er ikke en dårlig mor blot fordi hun ikke hele tiden får din opmærksomhed.

Kærligst
Sussie

Vi kan godt begynde at mærke det på Lærke nu, efter små 2 uger i dp

Anmeld

12. september 2011

Den lykkelige

Storken skriver:

http://www.morsbaby.net/baby.htm

Rul ned og se testen

Øv kan ikke se det

Anmeld

12. september 2011

Den lykkelige

tanja. skriver:

Sådan har Lærke ALTID været, hun har e virkelig højt aktivitets niveu Nu er hun godt nok 17 mdr, men det har ikke ændret sig, ville bare sige: HOLD UD!! Nu er Lærke lige startet i DP her den 1.september, så hun bliver pt stadig hentet 11.30, meeeen det kan MÆRKES, hun skal aktiveret LIDT mindre om eftermiddagen nu

Kæmpe Man elsker selvfølgelige sine unger, men derfor er det altså til tider MØG HÅRDT

Tanja og krøllen (6+6)

Ja det kan være møg hårdt
Men ja jeg må holde ud og håbe hun bliver lidt mere træt og tilfredsstillet når hun starter DP.. Men der er 4 måneder til.. Så håber jeg kan holde hende i gang indtil da

Anmeld

12. september 2011

Den lykkelige

Cilas skriver:

Haha det har jeg haft gjort det samme

Ha ha nå ok..  Må jeg prøve så.. men tror nu kun det plejer virke fordi den køre og hun kan sidde op og se ud.. Men kan jo prøve

Anmeld

12. september 2011

Den lykkelige

kitra skriver:

hehe kender det alt for godt. Der er nogle dage hvor min kæreste kommer hjem hvor man bare kan se på ham at han tænker nå nå der er vist ikke blevet lavet en disse idag, og ja han har ret nogle dage sker der bare ikke andet end at aktivere og lege med tøsen og det er der bare ikk noget at gøre ved. Men håber på det bliver bedre med tiden når hun bliver mere selvhjulpen og kan komme frem selv. 

Hi hi ja kan jeg også se på min kæreste.. eller hvis han spørger "hvad skal vi have til aften"... og jeg svare "øhh det ved jeg ikke, er ikke kommet så langt"  ha ha.. som om han lige er gået hjemmefra..

Anmeld

12. september 2011

Den lykkelige

Pernille08 skriver:

Noah har været en smule sådan ikke helt så streng der , men vi havde en periode hvor han konstant skulle aktiveres , en dag der havde jeg simpelthen bare ikke overskudet til det , ja det lyder strengt men tror jeg alle oplever . Så jeg lagde ham simpelthen bare med alt piv legetøj på sådan nogen skum plader og så satte jeg mig lidt jeg kunne se ham og jeg kunne høre ham , men han kunne ikke se mig .
Efter den dag legede han selv , ja han brokkede sig men jeg ville simpelthen ikke overgive mig og aktivere ham hele tiden , jeg leger selvfølgelig stadig med ham hver dag . Men han skulle bare lære at nogen gange var det ikke muligt .

Hvor der er vilje er der håb
Hun skal nok lære det jeg tror på alting ændre sig hele tiden i et barns liv og giver man dem ikke opmærksomhed konstant jamen så lære de os at lege selv , men kampen er ikke særlig sjov at tage op

Måske jeg skulle prøve det samme..
Hvor længe lod du ham ligge og brokke før du gik over??

Anmeld

12. september 2011

Den lykkelige

SussieThyssen skriver:

Måske skulle du overveje noget dagpleje, så hun kan komme ud blandt andre børn og få noget modspil??
I en DP så kan hun ikke hele tiden kræve opmærksomhed, og får det heller ikke

Og ellers så må du jo lære hende at være i kravlegården, sidde ved legebord eller lignende og beskæftige sig selv, og ikke bare tage hende op, så snart hun siger piv.
Du er ikke en dårlig mor blot fordi hun ikke hele tiden får din opmærksomhed.

Kærligst
Sussie

Ja du har ret.. Men hun skal først starte dagpleje 2. januar.. Så der er lidt lang tid til..
Jeg prøver også nogen gange at lade hende ligge.. eller bare at jeg snakker til hende ude fra køkkenet.. så hun ved jeg er der.. men hvor længe skal jeg lade hende brokke af gangen før jeg overgver mig??

Anmeld

12. september 2011

Tina&Laura

Den lykkelige skriver:

Nu kan det her nemt opfattes som negativt, men der skal ikke være nogen tvivl om at jeg ELSKER min datter..  Det er slet ikke det..
MEN hun er virkelig krævende og meget "heavy" DAGEN LANG!!!
Hun kan ikke ligge særlig længe før hun ligger og brokker.. Man SKAL være ved hende HELE tiden.. I hele hendes vågen tid skal man aktivere på HØJESTE plan.. og hvis man sidder med hende skal man hoppe, vippe og konstant aktivere.. Hun siger HELE hendes vågentid "Eeeeeeehhhhhh, eeeeehhhhh eeeeehhhhh" og brokker bare hele tiden..
Skal lige siges hun sover fint om natten og har gjort det siden 7 uger gammel.. hun virker egentlig som en meget sur og utilfreds baby hele tiden.. nu hun snart 7 måneder og jeg er bare TRÆT! Hun har utrolig meget krudt i røven, har svært ved at sove længere tid i dagtimerne og skal bare være med OVERALT.. Jeg tænker lidt det hele måske hjælper/lettter lidt når hun kan kravle og selv kan komme frem osv..
Jer der har været igennem det samme, hjalp det da han/hun selv kunne kravle og komme frem?? 

Hej du.

Da Laura var den alder var historien den samme her - jeg var som dig, ekstrem træt!

Talte med SP om det og hun sagde at der var to muligheder;
1. Hun er overstimuleret (du er simpelthen for god en mor, lad hende lære at slappe af)
2. hun er klog og keder sig måske med de ting der bliver tilbudt at lege med.

Jeg prøvede at lade Laura lege med én ting af gangen, ikke nogle vilde lege osv. Det hjalp til dels.

Nu er hun snart 1 år, og jeg tror efterhånden jeg har fundet ud af at hun keder sig. Uden at lyde selvfed, så tror jeg hun er en meget klog pige.

Der er ikke så meget at bruge rådene til - men måske du kan trække nogle paraleller til din datter.

.. 

Anmeld

12. september 2011

MortilCilas

Den lykkelige skriver:

Ha ha nå ok..  Må jeg prøve så.. men tror nu kun det plejer virke fordi den køre og hun kan sidde op og se ud.. Men kan jo prøve

Et forsøg hver, hvis de tnu virker. Cilas er ligeglad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.