Til jer med krævende børn.. Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2011

Den lykkelige

kitra skriver:

tro mig jeg glæder mig til Lucca kan kravle så kan det da være jeg kan få lavet lidt mere i dagligdagen. Jeg har så også haft dem begge hjemme til her for nyligt hvor Emma kom i dagpleje som 1 ½ årig så der er da lidt mere tid nu men ikke meget

Nej det er nemlig det.. Jeg kan se alle i min mødre gruppe får ordnet vasketøj, lavet aftensmad klar, kan gå i bad, kan lave deres hobbyer osv.. Kan man IKKE med min.. Nogle gange prøver jeg om jeg kan lægge hende på et tæppe ude i bryggerset og om jeg så liiiiige kan lægge tøj sammen osv.. men når max 5-10 stk. tøj også "eeeeehhhh eeeehhhh eeeehhhh"... Årh det er svært.. Så når kæresten kommer hjem fra job kl 16 er der INTET sket eller lavet  Eller meget sjældent i hvert fald..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

Storken

12. september 2011

morethanperfect

Den lykkelige skriver:

Nu kan det her nemt opfattes som negativt, men der skal ikke være nogen tvivl om at jeg ELSKER min datter..  Det er slet ikke det..
MEN hun er virkelig krævende og meget "heavy" DAGEN LANG!!!
Hun kan ikke ligge særlig længe før hun ligger og brokker.. Man SKAL være ved hende HELE tiden.. I hele hendes vågen tid skal man aktivere på HØJESTE plan.. og hvis man sidder med hende skal man hoppe, vippe og konstant aktivere.. Hun siger HELE hendes vågentid "Eeeeeeehhhhhh, eeeeehhhhh eeeeehhhhh" og brokker bare hele tiden..
Skal lige siges hun sover fint om natten og har gjort det siden 7 uger gammel.. hun virker egentlig som en meget sur og utilfreds baby hele tiden.. nu hun snart 7 måneder og jeg er bare TRÆT! Hun har utrolig meget krudt i røven, har svært ved at sove længere tid i dagtimerne og skal bare være med OVERALT.. Jeg tænker lidt det hele måske hjælper/lettter lidt når hun kan kravle og selv kan komme frem osv..
Jer der har været igennem det samme, hjalp det da han/hun selv kunne kravle og komme frem?? 

Min søn er ligesådan .. Og nej, det har ikke ændret sig efter han er begyndt og kravle ...

Anmeld

12. september 2011

Den lykkelige

morethanperfect skriver:

Min søn er ligesådan .. Og nej, det har ikke ændret sig efter han er begyndt og kravle ...

Åhhhh øv så blev mit håb lige ødelagt  

Anmeld

12. september 2011

MortilCilas

Den lykkelige skriver:

Lyder præcis som os!!!!  
Vi tager også barnevognen i brug når det hele bare går galt.. så sidder hun og kigger ud af vognen også tager vi ned og fodre ænder eller bare ud og handler.. Den virker hver gang.. men køre mig bare død.. har et lille håb om hun bliver bedre når hun kan kravle og SELV kan noget.. men kan din søn kravle endnu?? Eller kun når han holder i dig??

Han kravler nu. Men han skal have noget at aktiveres med hele tiden. Jeg har givet ham sådan en put-i-kasse og den er han super glad for ..   Men har du prøvet bare at sætte hende i barnevognen, og så lave noget? Cilas sidder nogen gange i sin barnevogn, og så ordner jeg mit skur eller have

Anmeld

12. september 2011

Den lykkelige

Cilas skriver:

Han kravler nu. Men han skal have noget at aktiveres med hele tiden. Jeg har givet ham sådan en put-i-kasse og den er han super glad for ..   Men har du prøvet bare at sætte hende i barnevognen, og så lave noget? Cilas sidder nogen gange i sin barnevogn, og så ordner jeg mit skur eller have

Nej det har jeg faktisk ikke.. kunne vær jeg skulle prøve det.. men haven ser fin ud.. det er mere her indenfor at jeg synes det trænger

Anmeld

12. september 2011

MortilCilas

Den lykkelige skriver:

Nej det har jeg faktisk ikke.. kunne vær jeg skulle prøve det.. men haven ser fin ud.. det er mere her indenfor at jeg synes det trænger

Haha det har jeg haft gjort det samme

Anmeld

12. september 2011

kitra

Den lykkelige skriver:

Nej det er nemlig det.. Jeg kan se alle i min mødre gruppe får ordnet vasketøj, lavet aftensmad klar, kan gå i bad, kan lave deres hobbyer osv.. Kan man IKKE med min.. Nogle gange prøver jeg om jeg kan lægge hende på et tæppe ude i bryggerset og om jeg så liiiiige kan lægge tøj sammen osv.. men når max 5-10 stk. tøj også "eeeeehhhh eeeehhhh eeeehhhh"... Årh det er svært.. Så når kæresten kommer hjem fra job kl 16 er der INTET sket eller lavet  Eller meget sjældent i hvert fald..

hehe kender det alt for godt. Der er nogle dage hvor min kæreste kommer hjem hvor man bare kan se på ham at han tænker nå nå der er vist ikke blevet lavet en disse idag, og ja han har ret nogle dage sker der bare ikke andet end at aktivere og lege med tøsen og det er der bare ikk noget at gøre ved. Men håber på det bliver bedre med tiden når hun bliver mere selvhjulpen og kan komme frem selv. 

Anmeld

12. september 2011

mortilnoahogmelina

Noah har været en smule sådan ikke helt så streng der , men vi havde en periode hvor han konstant skulle aktiveres , en dag der havde jeg simpelthen bare ikke overskudet til det , ja det lyder strengt men tror jeg alle oplever . Så jeg lagde ham simpelthen bare med alt piv legetøj på sådan nogen skum plader og så satte jeg mig lidt jeg kunne se ham og jeg kunne høre ham , men han kunne ikke se mig .
Efter den dag legede han selv , ja han brokkede sig men jeg ville simpelthen ikke overgive mig og aktivere ham hele tiden , jeg leger selvfølgelig stadig med ham hver dag . Men han skulle bare lære at nogen gange var det ikke muligt .

Hvor der er vilje er der håb
Hun skal nok lære det jeg tror på alting ændre sig hele tiden i et barns liv og giver man dem ikke opmærksomhed konstant jamen så lære de os at lege selv , men kampen er ikke særlig sjov at tage op

Anmeld

12. september 2011

SussieThyssen

Den lykkelige skriver:

Nu kan det her nemt opfattes som negativt, men der skal ikke være nogen tvivl om at jeg ELSKER min datter..  Det er slet ikke det..
MEN hun er virkelig krævende og meget "heavy" DAGEN LANG!!!
Hun kan ikke ligge særlig længe før hun ligger og brokker.. Man SKAL være ved hende HELE tiden.. I hele hendes vågen tid skal man aktivere på HØJESTE plan.. og hvis man sidder med hende skal man hoppe, vippe og konstant aktivere.. Hun siger HELE hendes vågentid "Eeeeeeehhhhhh, eeeeehhhhh eeeeehhhhh" og brokker bare hele tiden..
Skal lige siges hun sover fint om natten og har gjort det siden 7 uger gammel.. hun virker egentlig som en meget sur og utilfreds baby hele tiden.. nu hun snart 7 måneder og jeg er bare TRÆT! Hun har utrolig meget krudt i røven, har svært ved at sove længere tid i dagtimerne og skal bare være med OVERALT.. Jeg tænker lidt det hele måske hjælper/lettter lidt når hun kan kravle og selv kan komme frem osv..
Jer der har været igennem det samme, hjalp det da han/hun selv kunne kravle og komme frem?? 

Måske skulle du overveje noget dagpleje, så hun kan komme ud blandt andre børn og få noget modspil??
I en DP så kan hun ikke hele tiden kræve opmærksomhed, og får det heller ikke

Og ellers så må du jo lære hende at være i kravlegården, sidde ved legebord eller lignende og beskæftige sig selv, og ikke bare tage hende op, så snart hun siger piv.
Du er ikke en dårlig mor blot fordi hun ikke hele tiden får din opmærksomhed.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.