Hvor længe kan fersk laks holde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2011

Frøken J.

Hmm, blandede meninger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

Isabella_mor

Frøken J. skriver:

Hmm, blandede meninger

du kan lige se linket jeg fandt her  

Anmeld

10. september 2011

Frøken J.

isabellamor skriver:

du kan lige se linket jeg fandt her  

Hmm bum bum.. Ej, det er bare så træls. 40 kroner og lækker fisk ud af vinduet. Og hvad skal vi SÅ have til de ovnbagte rodfrugter i aften?

Anmeld

10. september 2011

SussieThyssen

Frøken J. skriver:

Det har den.. Men hvordan er det nu. Hvis fisken lugter af fisk, så er den frisk? Eller hvis den lugter af fisk, så er det tegn på den ikke er frisk? Ja, vi får ikke så tit fisk her i hjemmet grundet prisen Og nu havde vi lige været dygtige med madbudgettet og ville forkæle os lidt, så det er jo lidt ærgerlig hvis fisken er gået til spilde! Hehe

LOL
Fisk lugter naturligvis af fisk, men den må IKKE stinke af fisk.
Det er forskellen

Når jeg køber fersk fisk, fra fiskebilen, så er det langt fra vi spiser den samme dag, men op til 2 dage efter, og så er den stadig frisk.

Som man siger: Gæster og frisk fisk holder sig kun i 3 dage!

Anmeld

10. september 2011

Frøken J.

SussieThyssen skriver:

LOL
Fisk lugter naturligvis af fisk, men den må IKKE stinke af fisk.
Det er forskellen

Når jeg køber fersk fisk, fra fiskebilen, så er det langt fra vi spiser den samme dag, men op til 2 dage efter, og så er den stadig frisk.

Som man siger: Gæster og frisk fisk holder sig kun i 3 dage!

Nåh ja, selvfølgelig! Hehe! Ville heller ikke give mening at fisken ikke lugtede af noget Hmm.. Lidt blandede meldinger herinde.. Jeg tror lige jeg vil prøve at se, mærke og lugte til den og lige vurdere.. Den var jo total frisk fra fiskemanden, så det er jo self. lidt bob-bob. Hvis nu den ikke går, har du så et godt forslag til, hvad der smager godt med ovnbagte rodfrugter ellers?

Anmeld

10. september 2011

Isabella_mor

Frøken J. skriver:

Hmm bum bum.. Ej, det er bare så træls. 40 kroner og lækker fisk ud af vinduet. Og hvad skal vi SÅ have til de ovnbagte rodfrugter i aften?

hvad med kylling.... i sådan en stegepose der.. det smager bare SÅÅÅÅÅ godt... 

butikkerne har jo åben. og måske er der tilbud på fisk et eller andet sted...

Anmeld

10. september 2011

Frøken J.

isabellamor skriver:

hvad med kylling.... i sådan en stegepose der.. det smager bare SÅÅÅÅÅ godt... 

butikkerne har jo åben. og måske er der tilbud på fisk et eller andet sted...

Jeg har godt nok kylling i fryseren, så det kunne vi self. godt.. Kommer du rodfrugterne med i stegeposen, eller hvad kommer du i? Tror faktisk jeg har nogle stegeposer et sted nemlig

Anmeld

10. september 2011

Isabella_mor

Frøken J. skriver:

Jeg har godt nok kylling i fryseren, så det kunne vi self. godt.. Kommer du rodfrugterne med i stegeposen, eller hvad kommer du i? Tror faktisk jeg har nogle stegeposer et sted nemlig

ja det kan du sagtens gøre.. og så et par spiseskeer med olie, og så de krydderier i ønsker.. evt. timian eller sådan noget... barbecue...  

Anmeld

10. september 2011

SussieThyssen

Frøken J. skriver:

Nåh ja, selvfølgelig! Hehe! Ville heller ikke give mening at fisken ikke lugtede af noget Hmm.. Lidt blandede meldinger herinde.. Jeg tror lige jeg vil prøve at se, mærke og lugte til den og lige vurdere.. Den var jo total frisk fra fiskemanden, så det er jo self. lidt bob-bob. Hvis nu den ikke går, har du så et godt forslag til, hvad der smager godt med ovnbagte rodfrugter ellers?

Ja..strimler af kyllingefillet og bacontern og så naturligvis hvidløgsflutes

Anmeld

10. september 2011

Maja_4000

Normalt er det 1 døgn ved 5 grader .. Det bliver jo opbevaret ved 2 grader hos fiskemanden .. Du skulle have smidt det i fryseren

Men prøv at lugte til det .. Jeg tror at jeg ville spise det , hvis det ikke lugtede (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.