Er sku en smule trist...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2011

Lise

Felix's Mor <3 skriver:

Men jeg bliver osse ked af det, når vi f.eks. er sammen med Mandens Mor og PapMor - så er det første de siger "NEJ, støtter du ikke på dine ben endnu?! Rikke hvad gør du da ved ham?!"

ØHHHMMM, det hjælper ikke lige på det

MEN ved at det nok skal komme - skal bare lige slå kold vand i blodet og tage ham, som han nu engang ER.. Lidt langsom, motorisk...

Det er da også dåååååmt sagt, altså... det kan de da sige sig selv at man bliver lidt ked af

Min nevø begyndte at kravle så småt da han var 11 mdr og gik meget usikkert da han var 15-16 mdr, men han er en kvik dreng der både løber stærkt, cykler, og snakker rent idag (han er 5½ år). Min venindes datter sad på sin røv indtil hun blev 1 år, hvor hun så begyndte så småt at bevæge sig. Hun er også helt normal - hun bliver 2 år om lidt og løber omkring. Og din dreng kommer også til at kravle, gå, løbe, cykle, hoppe på et ben mv. - han tager det bare i SIT EGET tempo

Så luk ørerne for svigerfamiliens dumme kommentarer, for din dreng er fin som han er, og helt normal.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

Fru.Mäes <3

Tina&Martin skriver:

Heldigvis er børn forskellige, og det gør ham ikke mindre fremmelig bare fordi han lige venter med at kravle lidt!!!

Go go Felix

HEP HEP HEY Felix - han gumper, så lidt kommer han da fremad.. Eller det vil sige, han gumper baglæns

Anmeld

8. september 2011

twinboys

Tålmodighed min pige... Mine drenge var over 2år før de gik, dog er de også født ekstrem for tidligt og været meget indlagte på sygehuse...men jeg tænkte som dig... og pludselig en dag så gik de...

Majbritt

Anmeld

8. september 2011

SussieThyssen

Felix's Mor <3 skriver:

.. JAH, det er jeg sku!!

Jeg er jo Mor til Felix på 10 måneder, lige om lidt..

Han er simpelthen så dygtig til mange ting, MEN MEN - han er lidt langsom hvad angår motorikken..

Vi har haft en ergoterapeut til at kigge på ham, og vi har fået nogle øvelser vi skal lave med ham, så han kan komme op på strakte arme, og støtte på hans bem og ikke mindst begynde at kravle...

Og jeg VED at det nok skal komme, MEN jeg bliver bare SÅ ked af det når jeg ser børn der er YNGRE end Felix de kan STÅ SELv og KRAVLE.. Hvorfor kan FELIX så ikke

Jeg føler mig som en DÅRLIG Mor - hvad har jeg  GJORT forkert?! Hvad GØR jeg forkert?!

Trængte lige til at komme ud med det - for manden mener jeg er småtosset når jeg tænker sådan...

Krams Rikke

Skal han nå noget til nogen bestemt tid?

Min den mellemste sad først selv op da hun var 10 mdr og kunne ikke kravle før hun var omkring 18 mdr og gik først da hun var 22 mdr.
Nogle børn er bare lidt længere om det end andre..til gengæld så er de som regel kvikkere i pæren udviklingsmæssigt end de børn hvis motorik er hurtigere.

Så NEJ du er ikke nogen dårlig mor..børn udvikler sig bare forskelligt.
Lad være med at gøre dit barn til et eller andet præstationssymbol og giv ham lidt space til at være som han er.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. september 2011

merle2010

åårhh tag det roligt søde.. min datter er også langsom med det motoriske.. hun sad som 8 mdr, kravlede som 12 mdr og går som 15 mdr det kommer når det kommer.. jeg øvede vildt med hende for at få hende til at kravle, men det virkede bare ikke så jeg stoppede med at presse hende.. lige pludselig en dag, så kravlede hun bare

hun er istedet god til at snakke og har en super finmotorik..

ikke alle børn er lige hurtige... men kan godt forstå du er bekymret, tro mig jeg var ude af mig selv af bekymring...

nu er jeg så bekymret for om min datter nogensinde får tænder, hun er 15 mdr og har INGEN tænder.. og ja du hørte rigtigt INGEN tænder... århh de bekymringer slipper man nok aldrig for..

Anmeld

8. september 2011

Fru.Mäes <3

Lise skriver:

Det er da også dåååååmt sagt, altså... det kan de da sige sig selv at man bliver lidt ked af

Min nevø begyndte at kravle så småt da han var 11 mdr og gik meget usikkert da han var 15-16 mdr, men han er en kvik dreng der både løber stærkt, cykler, og snakker rent idag (han er 5½ år). Min venindes datter sad på sin røv indtil hun blev 1 år, hvor hun så begyndte så småt at bevæge sig. Hun er også helt normal - hun bliver 2 år om lidt og løber omkring. Og din dreng kommer også til at kravle, gå, løbe, cykle, hoppe på et ben mv. - han tager det bare i SIT EGET tempo

Så luk ørerne for svigerfamiliens dumme kommentarer, for din dreng er fin som han er, og helt normal.

- han ligner bare sin Mor må jeg vist konstatere..

Jeg prøver så vidt muligt at lukke ørerne for mine svigermødre, men det er dælme svært.. Og kan mærke at de skal ikke komme med mange flere dumme og nedladende kommentar - før jeg  siger BUMBUM!!

Anmeld

8. september 2011

Rebecca55

Felix's Mor <3 skriver:

.. JAH, det er jeg sku!!

Jeg er jo Mor til Felix på 10 måneder, lige om lidt..

Han er simpelthen så dygtig til mange ting, MEN MEN - han er lidt langsom hvad angår motorikken..

Vi har haft en ergoterapeut til at kigge på ham, og vi har fået nogle øvelser vi skal lave med ham, så han kan komme op på strakte arme, og støtte på hans bem og ikke mindst begynde at kravle...

Og jeg VED at det nok skal komme, MEN jeg bliver bare SÅ ked af det når jeg ser børn der er YNGRE end Felix de kan STÅ SELv og KRAVLE.. Hvorfor kan FELIX så ikke

Jeg føler mig som en DÅRLIG Mor - hvad har jeg  GJORT forkert?! Hvad GØR jeg forkert?!

Trængte lige til at komme ud med det - for manden mener jeg er småtosset når jeg tænker sådan...

Krams Rikke

Øv det må være hårdt at have det sådan... Ved jeg selv ville få det svært og komme til at sammenligne mine børn med andres. Men garenteret din søn er bedre til noget andet i stedet for.... Og som andre siger, så skal det helt sikkert nok komme...

Men du får lige ether fra....

Anmeld

8. september 2011

Fru.Mäes <3

twinboys skriver:

Tålmodighed min pige... Mine drenge var over 2år før de gik, dog er de også født ekstrem for tidligt og været meget indlagte på sygehuse...men jeg tænkte som dig... og pludselig en dag så gik de...

Majbritt

Jeg har osse sådan lidt, at jeg vil ikke presse ham til noget som helst.. Jeg laver øvelserne med ham, og tvinger ham til at ligge lidt på maven i løbet af dagen.. Men NØJ, mit moderhjerte kan ikke holde til at han græder..

MEN det skal nok komme - det må jeg bare indse...

Anmeld

8. september 2011

Fru.Mäes <3

SussieThyssen skriver:

Skal han nå noget til nogen bestemt tid?

Min den mellemste sad først selv op da hun var 10 mdr og kunne ikke kravle før hun var omkring 18 mdr og gik først da hun var 22 mdr.
Nogle børn er bare lidt længere om det end andre..til gengæld så er de som regel kvikkere i pæren udviklingsmæssigt end de børn hvis motorik er hurtigere.

Så NEJ du er ikke nogen dårlig mor..børn udvikler sig bare forskelligt.
Lad være med at gøre dit barn til et eller andet præstationssymbol og giv ham lidt space til at være som han er.

Kærligst
Sussie

ARH, bare han går nok han skal konfirmeres, så er jeg tilfreds.. Nægter at børe ham op af kirkegulvet

Jeg må bare lade Felix være Felix - også lade ham få den tid det vil tage ham at lære...

Anmeld

8. september 2011

Fru.Mäes <3

merle2010 skriver:

åårhh tag det roligt søde.. min datter er også langsom med det motoriske.. hun sad som 8 mdr, kravlede som 12 mdr og går som 15 mdr det kommer når det kommer.. jeg øvede vildt med hende for at få hende til at kravle, men det virkede bare ikke så jeg stoppede med at presse hende.. lige pludselig en dag, så kravlede hun bare

hun er istedet god til at snakke og har en super finmotorik..

ikke alle børn er lige hurtige... men kan godt forstå du er bekymret, tro mig jeg var ude af mig selv af bekymring...

nu er jeg så bekymret for om min datter nogensinde får tænder, hun er 15 mdr og har INGEN tænder.. og ja du hørte rigtigt INGEN tænder... århh de bekymringer slipper man nok aldrig for..

Felix er simpelthen så god til at snakke, forstå og finmotorisk er han osse super god.. Så det er der jeg skal sige "NØJJ, hvor er han dygtig!" Også lade det andet komme, når det kommer..

NEJ, vi slipper ikke for bekymringer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.