hvordan er det i jeres børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2011

Nettemor

lisbeth2910 skriver:

Det er da på ingen måde nogen god undskyldning. I vores bh er der kun 1 om morgenen men alligevel tager de imod børnene! Så jeg synes da bestemt at dine "krav" er helt på sin plads.

Vi er jo forskellige men jeg havde aldrig accepteret at det var sådan. Jeg havde taget det op til f.eks. et forældrebestyrelses møde eller lign.

Det er da en skidt start for et barn hvis det skal starte med og være utrygt!

tror også jeg lige skal have snakket med moren om det igen. om det virkelig er sådan eller jeg bare ramte en ekstra dårlig dag, er svært for mig at gå ind og stille krav til børnehaven da jeg jo ikke er moren.. men ville lige høre hvordan i andre havde det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

Nettemor

wamse skriver:

I min datters børnehave finder jeg en voksen, og jeg/vi spørger denne voksen direkte om de vil gå med ud og sige farvel med min datter. De opsøger os ikke selv, hvilket jeg heller ikke ønsker. 

det prøvede jeg også.. og var i tvivl om nogle ting som jeg self spurgte om hvordan det foregik og blev spist af med nogle lidt hånende svar. som om at det er selvfølgelig sådan her og du er da nærmest dum hvis du ikke ved det..

Anmeld

8. september 2011

Nettemor

Solstråle2011 skriver:

Nu skal man jo heller ikke "bare" efterlade sit barn ude i garderoben og gå, hvis ikke der kommer en voksen.. så følger man vel sit barn ind på stuen og får barnet sat igang med noget eller finder en voksen?

enig og det prøvede jeg. og ville også hjælpe hende igang med noget men hun ville med ud og vinke. men da jeg så tog fat i en voksen og fortalte hvordan og hvorledes fik jeg bare svaret : jaja det kan jeg godt se.
så brugte da også ekstra tid men jeg kunne jo ikke blive der hele dagen..

Anmeld

8. september 2011

AndreasMor84

nettemor skriver:

enig og det prøvede jeg. og ville også hjælpe hende igang med noget men hun ville med ud og vinke. men da jeg så tog fat i en voksen og fortalte hvordan og hvorledes fik jeg bare svaret : jaja det kan jeg godt se.
så brugte da også ekstra tid men jeg kunne jo ikke blive der hele dagen..

Øv øv en dårlig oplevelse..

Anmeld

8. september 2011

4xGreve

I vores børnehave følger jeg vores barn ind på stuen også har jeg lavet en aftale med pædagoerne om at de er klar til at tag hende lige så snart vi har puttet madkassen i køleskabet da hun har meget svært ved at jeg går... så i vores tilfælde er der altid en pædago til at tag imod men vi går også altid ind på stuen og aflever hvor der altid sidder nogle børn og er igang med at lege og nogle pædagoer der er klar til børnen eller er igang med at lege/læse mm. med ungerne.

Men mener hvis du er utilfreds så er det din opgave at tag fat i dem og søger for at der bliver rettet op på det du syntes er et problem, eller ihvertfald gøre dem opmærksomme på at du er utilfreds enten over telefon eller ansigt til ansigt... og jeg mener at da du er en vigtig person omkring barnet må du gerne give din mening til kende stille og roligt...

Anmeld

8. september 2011

Nettemor

Solstråle2011 skriver:

Øv øv en dårlig oplevelse..

ja mega. men det er jo svært når det 'kun' er et lånebarn. for jeg ser jo ikke hvordan det er i børnehaven hver dag. og kan jo heller ikke så godt tage det op med dem.. men havde det så dårligt med at skulle gå men havde selv en aftale ved lægen og en masse der skulle nås.. men jeg har før afleveret en venindes dreng i en anden børnehave. og der var de rigtig gode til at tage imod og til at hjælpe mig som ny til hvor madpakker osv skal hen og hvad der ellers er rutine..

Anmeld

8. september 2011

Nettemor

WiitrioeN skriver:

I vores børnehave følger jeg vores barn ind på stuen også har jeg lavet en aftale med pædagoerne om at de er klar til at tag hende lige så snart vi har puttet madkassen i køleskabet da hun har meget svært ved at jeg går... så i vores tilfælde er der altid en pædago til at tag imod men vi går også altid ind på stuen og aflever hvor der altid sidder nogle børn og er igang med at lege og nogle pædagoer der er klar til børnen eller er igang med at lege/læse mm. med ungerne.

Men mener hvis du er utilfreds så er det din opgave at tag fat i dem og søger for at der bliver rettet op på det du syntes er et problem, eller ihvertfald gøre dem opmærksomme på at du er utilfreds enten over telefon eller ansigt til ansigt... og jeg mener at da du er en vigtig person omkring barnet må du gerne give din mening til kende stille og roligt...

ja jeg har snakket med moren om det. men det er en lidt anderledes ordning vi har. er ikke i familie med dem eller noget. det er heller ikke noget aflastning gennem kommune eller noget. men det er jo et barn der står mig meget nært.. men vil prøve at snakke med moren igen og se om hun ikke evt kan tage det op med dem..

tak for svar

Anmeld

8. september 2011

Lucas og Mathilde <3

nettemor skriver:

ja lige præcis min tanke..

især hvis barnet er lidt mut og trist.. det er jo ikke alle børn der er glade og uadvendt hver dag..

- lige præcis.

Anmeld

8. september 2011

june1987

nu er det også svært for pædagoger og være omkring 58 børn og være obs på det, de dage hvor Cecilia har behov for det spørger om en vil vinke med hende og så kommer de. 

nu er hun 5 og kommet ovenpå, og der kan vi ikke vinke til børnene og hun er 5 år hun acceptere når jeg går og ved jeg kommer til og forlader hende altid med et smil og kys og kram. 

har set forældre der render hen til pædagogerne for at sige og snakke i en halv time omkring deres barn, men de tager jo netop kostbart tid fra de andre børn.

jeg snakker kun kort med dem hvis de har noget at sige ellers siger jeg godmorgen og ha en god dag og vises når jeg henter hende.

vi har valgt at gøre det kort så der ikke kommer de gnidninger med hun hellere vil med hjem, og det er kommet med godt resultat.  

men hovedpointen er jo at de ikke kan være over alt hvor end de gerne vil, heller spørge direkte er der en der lige vil hjælpe i stedet for at fortælle om barnet her til morgen det ser de måske som en ting at nårh "du " fortæller hun er lidt sur så ved de det, når du ikke spørger om hun vil vinke kan de jo ikke læse ens tanker...

Anmeld

8. september 2011

Nettemor

june1987 skriver:

nu er det også svært for pædagoger og være omkring 58 børn og være obs på det, de dage hvor Cecilia har behov for det spørger om en vil vinke med hende og så kommer de. 

nu er hun 5 og kommet ovenpå, og der kan vi ikke vinke til børnene og hun er 5 år hun acceptere når jeg går og ved jeg kommer til og forlader hende altid med et smil og kys og kram. 

har set forældre der render hen til pædagogerne for at sige og snakke i en halv time omkring deres barn, men de tager jo netop kostbart tid fra de andre børn.

jeg snakker kun kort med dem hvis de har noget at sige ellers siger jeg godmorgen og ha en god dag og vises når jeg henter hende.

vi har valgt at gøre det kort så der ikke kommer de gnidninger med hun hellere vil med hjem, og det er kommet med godt resultat.  

men hovedpointen er jo at de ikke kan være over alt hvor end de gerne vil, heller spørge direkte er der en der lige vil hjælpe i stedet for at fortælle om barnet her til morgen det ser de måske som en ting at nårh "du " fortæller hun er lidt sur så ved de det, når du ikke spørger om hun vil vinke kan de jo ikke læse ens tanker...

kan godt se hvad du mener og skulle nok have været mere direkte. men der var ikke andre forældre der på det tidspunkt. der stod 4 voksne kvinder i køkkenet. og det var første gang i år at jeg afleverede hende. så syns jeg godt de kan være lidt ekstra opmærksom. men er enig i hvad du siger med at de self ikke kan stå og snakke med forældrene om løst og fast i en ½ time.. så forsvinder tiden jo ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.