hvordan er det i jeres børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.089 visninger
21 svar
0 synes godt om
8. september 2011

Nettemor

I mandags skulle jeg aflevere vores lånepige i børnehaven. plejer faktisk kun at hente hende så jeg blev faktisk lidt overrasket over hvordan det foregår.

er det normalt at der ikke kommer en voksen og siger godmorgen? hun var lidt træt og mut, og der var ikke en voksen der ligesom tog hende med ind til de andre.. jeg havde det virkelig svært ved at skulle gå- jeg sagde til en af de voksne at hun ikke var så glad og at hun hang lidt med hovedet ude i gangen. og de sagde bare ja ja og fortsatte med det de nu havde gang i..

er det mig der er pylret? eller hvordan foregår det i jeres børns børnehaver?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

LISBETH:-)

nettemor skriver:

I mandags skulle jeg aflevere vores lånepige i børnehaven. plejer faktisk kun at hente hende så jeg blev faktisk lidt overrasket over hvordan det foregår.

er det normalt at der ikke kommer en voksen og siger godmorgen? hun var lidt træt og mut, og der var ikke en voksen der ligesom tog hende med ind til de andre.. jeg havde det virkelig svært ved at skulle gå- jeg sagde til en af de voksne at hun ikke var så glad og at hun hang lidt med hovedet ude i gangen. og de sagde bare ja ja og fortsatte med det de nu havde gang i..

er det mig der er pylret? eller hvordan foregår det i jeres børns børnehaver?

Nej! Det er ikke dig der er pylret, pædagogerne skal da drage omsorg for barnet!

I vores bh er der ALTID en pædagog der tager i mod og er tilstede så man kan aflevere beskeder, og give ens barn en god start på dagen!

Anmeld

8. september 2011

Nettemor

lisbeth2910 skriver:

Nej! Det er ikke dig der er pylret, pædagogerne skal da drage omsorg for barnet!

I vores bh er der ALTID en pædagog der tager i mod og er tilstede så man kan aflevere beskeder, og give ens barn en god start på dagen!

ja jeg syns heller aldrig jeg har oplevet at der ikke var det. men har jo ikke min daglige gang i en børnehave så var ikke sikker. da vi kom ind af døren stod der ind i gangen og lige sagde kort hej. men hun forsvandt hurtigt. og syns især når 'min' pige var lidt mut at det er vigtigt der er en der står klar og hjælper hende ind og igang.

vi var der ca halv 9 og man skal senest have afleveret dem kl 9 så kan heller ikke se det var fordi vi kom for sent..

nævnte det for moren men hun sagde at sådan var det der og at de ikke var så mange der om morgenen.. men det syns jeg bare ikke er en god nok 'undskyldning'

Anmeld

8. september 2011

Lucas og Mathilde <3

lisbeth2910 skriver:

heldigvis er der det same i Lucas børnehave. ville da også føle det var ubhageligt at aflevere mit barn og ikke ane hvor lang tid det står ude i gangen, og måske er ked af det eller ligende, inden pædagogerne måske tænker over at han står der ude, jeg har det super godt med at pædagogerne kommer ud og tager imod og står og snakker mens han får overtøjet af, og står og vinker med ham, og så går de ellers ind til de andre og leger.

Anmeld

8. september 2011

Malthesmoar

I Malthes bh er det meget op og ned hvordan det foregår

Lidt ligesom din morgen og lidt på den gode måde,

så der er ingen fast rutine

Anmeld

8. september 2011

LISBETH:-)

nettemor skriver:

ja jeg syns heller aldrig jeg har oplevet at der ikke var det. men har jo ikke min daglige gang i en børnehave så var ikke sikker. da vi kom ind af døren stod der ind i gangen og lige sagde kort hej. men hun forsvandt hurtigt. og syns især når 'min' pige var lidt mut at det er vigtigt der er en der står klar og hjælper hende ind og igang.

vi var der ca halv 9 og man skal senest have afleveret dem kl 9 så kan heller ikke se det var fordi vi kom for sent..

nævnte det for moren men hun sagde at sådan var det der og at de ikke var så mange der om morgenen.. men det syns jeg bare ikke er en god nok 'undskyldning'

Det er da på ingen måde nogen god undskyldning. I vores bh er der kun 1 om morgenen men alligevel tager de imod børnene! Så jeg synes da bestemt at dine "krav" er helt på sin plads.

Vi er jo forskellige men jeg havde aldrig accepteret at det var sådan. Jeg havde taget det op til f.eks. et forældrebestyrelses møde eller lign.

Det er da en skidt start for et barn hvis det skal starte med og være utrygt!

Anmeld

8. september 2011

wamse

I min datters børnehave finder jeg en voksen, og jeg/vi spørger denne voksen direkte om de vil gå med ud og sige farvel med min datter. De opsøger os ikke selv, hvilket jeg heller ikke ønsker. 

Anmeld

8. september 2011

Nettemor

Lucas og Mathilde <3 skriver:

heldigvis er der det same i Lucas børnehave. ville da også føle det var ubhageligt at aflevere mit barn og ikke ane hvor lang tid det står ude i gangen, og måske er ked af det eller ligende, inden pædagogerne måske tænker over at han står der ude, jeg har det super godt med at pædagogerne kommer ud og tager imod og står og snakker mens han får overtøjet af, og står og vinker med ham, og så går de ellers ind til de andre og leger.

ja lige præcis min tanke..

især hvis barnet er lidt mut og trist.. det er jo ikke alle børn der er glade og uadvendt hver dag..

Anmeld

8. september 2011

Nettemor

Malthesmoar skriver:

I Malthes bh er det meget op og ned hvordan det foregår

Lidt ligesom din morgen og lidt på den gode måde,

så der er ingen fast rutine

men hvis det fungere fint for jeres dreng så er det jo også godt nok

Anmeld

8. september 2011

AndreasMor84

Nu skal man jo heller ikke "bare" efterlade sit barn ude i garderoben eller gå, hvis ikke der kommer en voksen.. så følger man vel sit barn ind på stuen og får barnet sat igang med noget eller finder en voksen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.