Job og barn syg! Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2011

Clisolka

elvital skriver:

Hvad gør i når jeres børn er syge over længere periode? Min har lige fået skoldkooper nu! Hvis nu det vare over en længere periode hvordan får i det så til at passe med fri på jobbet? Min barsel slutter nemlig på mandag! Ha ha pinligt at starte med barns første sygedag!

Godt indlæg til os førstegangs mødre - jeg har tit tænkt på at oprette det samme emne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

AndreasMor84

Hihi ja god tråd.. jeg aner ik hvad jeg skal gøre til den tid, for alle bedsterne bor i Jylland og vi på sjælland.. hmm..

Anmeld

8. september 2011

elvital

Babymor2010 skriver:

Godt indlæg til os førstegangs mødre - jeg har tit tænkt på at oprette det samme emne

Anmeld

8. september 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
elvital skriver:

hvor lang tid i streg må man skiftes til det? er det max 4 dage tilsammen... eller hedder reglen bare max 2 dage i streg?

Jeg har 2 dage betalt og min mand har 1 dag betalt.

Jeg mener, at det er kun er den ene som må være hjemme. Men vores arbejdspladser siger ikke noget til, at jeg f.eks. først er hjemme i 2 dage og så min mand 1 dag. Hvis det så er udover de 3 dage må man bruge sin ferie på det.

Du må gerne have barn syg mandag og så er barnet rask i 3 dage og bliver syg igen med noget andet om fredagen og der må du også have barn syg.

Anmeld

8. september 2011

elvital

MoarHvidovre skriver:

Jeg har 2 dage betalt og min mand har 1 dag betalt.

Jeg mener, at det er kun er den ene som må være hjemme. Men vores arbejdspladser siger ikke noget til, at jeg f.eks. først er hjemme i 2 dage og så min mand 1 dag. Hvis det så er udover de 3 dage må man bruge sin ferie på det.

Du må gerne have barn syg mandag og så er barnet rask i 3 dage og bliver syg igen med noget andet om fredagen og der må du også have barn syg.

Jeg har lige tjecket med min fagforening... Jeg har kun 1 førstesyge dag! ØV! Og det skal åbenbart være på den reelt første sygedag, som jo så er i dag! Ihhh....

Men nu må vi se hvad der sker!

Anmeld

8. september 2011

MoarHvidovre

elvital skriver:

Jeg har lige tjecket med min fagforening... Jeg har kun 1 førstesyge dag! ØV! Og det skal åbenbart være på den reelt første sygedag, som jo så er i dag! Ihhh....

Men nu må vi se hvad der sker!

Det er også korrekt, at det skal være på barnets første sygedag, men man kan jo bare lade være med, at fortælle, hvornår at barnet er blevet sygt

Anmeld

8. september 2011

elvital

MoarHvidovre skriver:

Det er også korrekt, at det skal være på barnets første sygedag, men man kan jo bare lade være med, at fortælle, hvornår at barnet er blevet sygt

Ja det er rigtigt! Jeg er bare MEGA dårlig til at lyve... Og min arbejdsplads er typen der vil ha dokumentaion. Og det der med at take for min syge bedstemor, hehe det kan jeg ikke! Hvis du vidste hvor pinlige situationer jeg skaber når jeg forsøger en løgnhistorie! hehe...

Anmeld

8. september 2011

MoarHvidovre

elvital skriver:

Ja det er rigtigt! Jeg er bare MEGA dårlig til at lyve... Og min arbejdsplads er typen der vil ha dokumentaion. Og det der med at take for min syge bedstemor, hehe det kan jeg ikke! Hvis du vidste hvor pinlige situationer jeg skaber når jeg forsøger en løgnhistorie! hehe...

Så kan jeg godt se, at det er svært, hvis du ikke kan sige en "lille hvid løgn"

Din arbejdsgiver kan ikke kræve dokumention på om du har barn syg

Anmeld

8. september 2011

Nemesis

her hjælper bedsteforældrene...begge mine forældre går hjemme og nyder at have ungerne og til næste år kommer også farmor til at gå hjemme.

Vi er meget heldige.

:-) Sisse

Anmeld

8. september 2011

elvital

MoarHvidovre skriver:

Så kan jeg godt se, at det er svært, hvis du ikke kan sige en "lille hvid løgn"

Din arbejdsgiver kan ikke kræve dokumention på om du har barn syg

Nhå gud, det trode jeg godt at han kunne.

Altså hvis man er presset ud i en hvid løgn så kan det jo blive en nødvendighed at kunne!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.