Job og barn syg! Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.481 visninger
25 svar
0 synes godt om
8. september 2011

elvital

Hvad gør i når jeres børn er syge over længere periode? Min har lige fået skoldkooper nu! Hvis nu det vare over en længere periode hvordan får i det så til at passe med fri på jobbet? Min barsel slutter nemlig på mandag! Ha ha pinligt at starte med barns første sygedag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

Zafir

Det er der jo ikke noget at gøre ved.

DU må kontakte dit arbejde og sige at du starter med barnsyg.

Jeg skal starte næste mandag... Verdenen banker på igen...

(jeg glæder mig som sådan til at lave mit arbejde igen - men hvorfor skal det tage min tid? )

Anmeld

8. september 2011

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Vi er så heldige at have bedsetforældre, som gerne vil hjælpe. Så når det er alm. sygdom, som feber, snot, skoldkopper og lign, så hjælper de.

Debatten har før kørt herinde, hvor nogle aldrig ville lade andre passe deres syge børn, men sådan har jeg det ikke. Det betyder ikke at mine børn ikke betyder alt for mig, men som verden ser ud, skal man jo også passe på sit job, så man kan forsørge sin familie.

Hvis det var min første arbejdsdag - ville jeg nok vælge at bruge bedsteforælre, hvis det var muligt, og hvis ikke, ja så ville jeg tage en barnets sygedag.

Håber dit barn når at blive rask. God fornøjelse med opstarte.

Anmeld

8. september 2011

elvital

Zafir skriver:

Det er der jo ikke noget at gøre ved.

DU må kontakte dit arbejde og sige at du starter med barnsyg.

Jeg skal starte næste mandag... Verdenen banker på igen...

(jeg glæder mig som sådan til at lave mit arbejde igen - men hvorfor skal det tage min tid? )

ja det vil jeg gøre... Men jeg frygter at det evt vare ved i 3 uger! Min læge sagde det ku vare fra 1 uge til 3 uger! GISP!

Anmeld

8. september 2011

LISBETH:-)

Jeg tager barnssyge dag i 2 dage - er så heldig at vi har 2 dage, så tager min mand barnssyge dag i 2 dage og er de stadig syge så bruger jeg ferie eller omsorgsdage.

Vi har ingen der kan passe vores børn når de er syge, så det er med og få det hele til og gå op!

Har din mand ingen barnssygedage? For så kan han jo holde dem så du ikke skal starte ud med det?

Anmeld

8. september 2011

elvital

lisbeth2910 skriver:

Jeg tager barnssyge dag i 2 dage - er så heldig at vi har 2 dage, så tager min mand barnssyge dag i 2 dage og er de stadig syge så bruger jeg ferie eller omsorgsdage.

Vi har ingen der kan passe vores børn når de er syge, så det er med og få det hele til og gå op!

Har din mand ingen barnssygedage? For så kan han jo holde dem så du ikke skal starte ud med det?

Jo jo det har han. Han kommer nok også til det. Men jeg spekulerede også bare på hvad man gjorde når det var længere tids sygdom? Hvor mange omsorgs dage har man?

Anmeld

8. september 2011

elvital

2skønnebørn skriver:

Vi er så heldige at have bedsetforældre, som gerne vil hjælpe. Så når det er alm. sygdom, som feber, snot, skoldkopper og lign, så hjælper de.

Debatten har før kørt herinde, hvor nogle aldrig ville lade andre passe deres syge børn, men sådan har jeg det ikke. Det betyder ikke at mine børn ikke betyder alt for mig, men som verden ser ud, skal man jo også passe på sit job, så man kan forsørge sin familie.

Hvis det var min første arbejdsdag - ville jeg nok vælge at bruge bedsteforælre, hvis det var muligt, og hvis ikke, ja så ville jeg tage en barnets sygedag.

Håber dit barn når at blive rask. God fornøjelse med opstarte.

Bedsterne kommer også til at hjælpe... men de har jo også job begge så de kan ik være der en hel dag...

Men vi skal nok finde en løsning

Anmeld

8. september 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min mand og jeg skiftes til, at have barn syg og så træder farmor også til i det omfang hun kan

Anmeld

8. september 2011

elvital

MoarHvidovre skriver:

Min mand og jeg skiftes til, at have barn syg og så træder farmor også til i det omfang hun kan

hvor lang tid i streg må man skiftes til det? er det max 4 dage tilsammen... eller hedder reglen bare max 2 dage i streg?

Anmeld

8. september 2011

ann-kristina

Hedder det ikke bare 1 og evt 2. sygedag til den ene forældre. Det er da ikke begge forældre der må holde fri 2 dage hver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.