Anonym skriver:
Jeg har brug for lidt hjælp.
Vores datter er knap et år, før hun kom til verden havde vi sex hele tiden og alle steder 
Men nu er jeg bare helt ødelagt, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
Har ikke lyst til og kysse, og når han kysser ja så syntes jeg det er en træls måde han kysser på.
Føler jeg hele tiden rydder op efter 2 børn, og har sagt det en milliard gange til ham, men der sker intet
Har ikke lyst til og kramme, og når han krammer mig så tænker jeg bare "er det snart slut"
Jeg hader og ligge i ske, vil allerhelst have sengen for mig selv.
Når han kommer hjem syntes jeg bare han snakker for meget, og vil have ro.
Jeg har verdens bedste kæreste, han gør virkelig alt for mig, og jeg er bare en strid kælling der konstant siger nej nej nej. Men jeg har jo ikke lyst?
Er det fordi vi er vokset fra hinanden? er det fordi mine følelser er væk? Jeg ved ikke hvad der sker, vil gøre alt for vi kan bevare vores lille familie, men er godt nok begyndt og tvivle, jeg vil være lykkelig, og det er jeg ikke ligenu, men kan jeg blive det igen?
Hvad kan/skal jeg gøre?
Knus den fortvivlede
Den situation er der rigtigt mange nybagte mødre, der havner i.
Du bruger så meget krudt på at få hverdagen til at hænge sammen, at man ganske enkelt ikke har overskud til noget som helst..jeg ved det..jeg har selv været der.
Og når du ikke engang har overskud til dig selv, hvordan skal du så få overskud til din partner??
Der findes en måde, men du skal selv være med og det tager lidt tid og en indsats fra dig, en vilje til at ville.
Først skal du sætte dig ned med din mand og forklare ham stille og roligt hvordan du helt præcis har det.
Vær hudløst ærlig. Forklar ham, at du ganske enkelt har mistet dig selv i tøjvask og unger, og at du har brug for hjælp, for ellers mister I jeres parforhold.
Snak tingene godt igennem.
Og så må du få din mand til at indse, at du har brug for at være dig selv ind imellem, og at du har brug for, at I kun er jer to.
Så må du se, at få din mand til at passe unger en aften om ugen, så du kan komme væk og få fri. Gå på kursus, eller besøg veninder, lige meget hvad, men kom ud af huset og helt væk fra mand og børn.
Og så skal I to gøre noget for hinanden.
Få afsat børnene og rejs væk, en weekend, en uge, men tag afsted.
Lån et sommerhus og gå så lange ture, genfind hinanden, tal sammen, find jeres gamle fælles interesser, nyd livet sammen.
Så vil det straks vælde op med undskyldninger, økonomi, tid, gøren af dit og dat...men helt ærligt...de fleste kan godt låne sig frem til et sommerhus og finde nogen til at passe unger, om ikke andet så fra fredag til søndag..skrot alle de dårlige undskyldninger og yd så den indsats, der skal til for at komme afsted..og din mand må være med.
Og så har du helt sikkert lavet de fejl, som mange kvinder laver..de overtager styringen af fælleslivet, og lige pludseligt, så overstyrer de alt, så manden overhovedet ikke får noget ansvar, for "det er meget lettere at gøre tingene selv, for så bliver det rigtigt gjort".
Man du må lære at slippe tøjlerne.
Det er jo lige meget om troldungen har den blå eller røde jakke på..det vigtigste er, at der er en jakke på. Det er også lige gyldigt om tøjet passer nada sammen, det vigtigste er at trolden har tøj på.
Stol på at din mand er et voksent menneske og sagtens kan klare hele hytten og unger, hvis det er, de skal nok overleve. 
Og som sagt, han er faktisk et voksent menneske, som kan påtage sig lige så meget ansvar som du har, så giv slip og stol på, at hvis børnene er sulte, så skal de nok få mad, hvis køkkenet roder, så skal der nok blive vasket op.
Det kan godt være, de ikke får det, du havde tænkt dig, men de dør ikke af sult.
Giv slip og find dig selv igen..så vil det andet helt sikkert følge med.

Kærligst
Sussie