Flyverdragt vinter 2011. hvad hulen skal jeg vælge??!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2011

felicity

lillelunasmor skriver:

Kære kloge mødre!

Nu skal jeg vælge den ultimative flyverdragt til den vores meget aktive pige. Hun er tumleglad og elsker alt slags udevejr!

Der er så mange flyverdragter at vælge imellem. Prisen er ikke så vigtig bare jeg får kvalitet for pengene.

Hvad har i valgt til jeres unger og hvad kan i anbefale? 

jeg er meget interesseret i at få navne på modellerne og hvis i har mod på det må i gerne komme ind på:

vandtæthed,  slidstyrke, åndbarhed, bevægelighed, vedligeholdelse og rengøring af den ( og hvordan disse faktorer har passet til ligepræcis jeres barn).

Jeg er sikker på i sidder inde med guldkorn, som kom frit frem. :-)

De bedste hilsner Usha

p.s Der er mange af de populærer mærker som ikke er blevet lavet test af og disse er jeg meget nysgerrig for at høre om. (mærkerne er bl.a. molo, småfolk..osv)

Vi bruger Didriksons flyverdragter.. elsker deres produkter. det er den bedste flyverdragt vi nogensinde har haft!

http://www.kidzshop.dk/group.asp?group=88&gclid=CPzVs_rsi6sCFYJO3godeD3A7A

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2011

132319

Ver de terre, uden tvivl!

Bedre flyverdragt får du bare ikke

Anmeld

9. september 2011

DK

Didriksons har vundet alle teste i år. Og i det svenske også, bl.a. som bedste flyverdragt i Vi Foräldre.

Vi køber en Didriksons Kilmanjaro grafite til Richard. Plus at det faktsik ikke er den aller dyreste du kan få på markedet.

Tjek evt. Søndagsavisen's test af flyverdragte ud:

http://sondagsavisen.dk/multimedie/42769109.pdf

Anmeld

11. september 2011

*may-girl.2010*

Lytter lige med her.

Nogle der evt. har erfaringer med cupcake flyverdragt, synes de virker dejlig bløde, men kan de holde vandet ude. hvad med reima r-tec?

Anmeld

12. september 2011

Mumto3

Jeg har købt reima tec til vores 3 børn. har aldrig prøvet andet (jo en enkelt Celavi, men den var ikke noget hit!) så har jeg ikke så meget at sammenligne med.

Jeg har været super glad for dem!!! jeg havde købt Ticket To Heaven på udsalg sidste år, men valgte faktisk at sælge den igen på Trendsale, da jeg hellere vil have en Reima igen.

Jeg kan ikke huske at mine børn nogensiden har været våde (med mindre de har tisset i bukserne)

Jeg kan huske at jeg engang snakked med en børnehavepædagog om flyverdragter og hun sagde at de varmeste var Verre Von Terre (eller hvad de nu hedder) men at de ikke var lige så vandtætte/slidstærke som andre flyverdragter.

Jeg har aldrig tørretumbel vores flyverdragt men det er smart man kan, specielt hvis man har en insitution som bruger varmeskab.

Derudover synes jeg også at deres 'vante-system' er genialt, og pædagogerne elsker det. Børnene har altid deres vanter

Anmeld

12. september 2011

Ranarupta

Jeg aner simpelthen ikke, hvad vi skal vælge at gøre.
Min søn er 16 mdr. og går endnu ikke. Men det varer vist ikke længe.

Jeg snakkede med dagplejeren, der ikke mener, at han kommer til at gå rundt til vinter, da han ikke vil kunne finde ud af det med vinterstøvler... Og dermed mener hun ikke, at vi skal købe en flyverdragt til ham.
MEN hvad skal han så have? Termotøj? Overtræksbukser? Regnbukser?
Aner det simpelthen ikke...

Hilfe!  

Anmeld

12. september 2011

raca

vi har lavet en kombi.. i erkendelse af at flyverdragter bare ikke er tætte med mindre vi giver rigtig meget for dem..

og vi har det fint med at vores unger ikke skriger populært mærketøj.

så deres vinterbeklædning er

en flyverdragt fra colerkids-syntes de holder og koster ikke en bondegård

et sæt foret regntøj fra abeko

en uldvest(hjemmestrikket)

en uldtrøje(hjemmestrikket)

et par termo støvler.

et par alm støvler..

uldundertøj.

de bruger så og sige aldrig det ekstra tøj der ligger til dem i BH.. så de må forblive varme og tørre

Anmeld

12. september 2011

LC

Ranarupta skriver:

Jeg snakkede med dagplejeren, der ikke mener, at han kommer til at gå rundt til vinter, da han ikke vil kunne finde ud af det med vinterstøvler... Og dermed mener hun ikke, at vi skal købe en flyverdragt til ham.

Hilfe!  

Selvom han ikke kan gå ville jeg nok købe en flyverdragt alligevel... Hvis han er 16 måneder, så vil han da elske at få en tur på en bobslæde, hen af fortovet ned for at handle, hvis der ligger sne... Så skal han jo ikke sidde og blive kold...

Vores datter havde en flyverdragt sidste vinter hvor hun var 12 måneder, og brugte den alligevel en del, hun kunne gå, men havde ingen vinterstøvler, så var ikke fordi hun var ude og gå i sneen. (hun havde vandtætte futter på) Men hun havde da også flyverdragt på når vi gik tur med hende i klapvognen.

Min datter har også termotøj, det bruger hun kun til at sove til middag i i barnevognen... det er ikke vandtæt.

Regntøj er som udgangspunkt ikke varmt men holde vand/sne ude. Men hvad er ideen i at holde sneen ude af bukserne hvis man alligevel fryser fordi det ikke er isoleret.

Overtræksbukser, bliver som regel først lavet fra størrelse 110 i de fleste mærker, fordi de små børn ellers får sne op under jakken, hvis de sidder/ligger på jorden og leget i 2 minutter...

Så jeg ville klart anbefale dig en flyverdagt...

Anmeld

12. september 2011

Ranarupta

LC skriver:

Selvom han ikke kan gå ville jeg nok købe en flyverdragt alligevel... Hvis han er 16 måneder, så vil han da elske at få en tur på en bobslæde, hen af fortovet ned for at handle, hvis der ligger sne... Så skal han jo ikke sidde og blive kold...

Vores datter havde en flyverdragt sidste vinter hvor hun var 12 måneder, og brugte den alligevel en del, hun kunne gå, men havde ingen vinterstøvler, så var ikke fordi hun var ude og gå i sneen. (hun havde vandtætte futter på) Men hun havde da også flyverdragt på når vi gik tur med hende i klapvognen.

Min datter har også termotøj, det bruger hun kun til at sove til middag i i barnevognen... det er ikke vandtæt.

Regntøj er som udgangspunkt ikke varmt men holde vand/sne ude. Men hvad er ideen i at holde sneen ude af bukserne hvis man alligevel fryser fordi det ikke er isoleret.

Overtræksbukser, bliver som regel først lavet fra størrelse 110 i de fleste mærker, fordi de små børn ellers får sne op under jakken, hvis de sidder/ligger på jorden og leget i 2 minutter...

Så jeg ville klart anbefale dig en flyverdagt...

Mange tak!!

Jeg synes jo også, at han skal have mulighed for at vælte rundt i sne og sjap.
Så vi må ud og finde en flyverdragt  

Anmeld

12. september 2011

LinLin

Ranarupta skriver:

Hilfe!  

David gik først da han var knapt 16 mdr (= slut dec. 2007) men han havde da en flyverdragt alligevel! De synes jeg er lidt mærkeligt hun siger, for han skal vel ud alligevel...? eller har hun tænkt han skal sidde inde indtil han kan gå?

I øvrigt gik David "perfekt" efter to uger - det synes jeg ofte man ser når de først går omkring de der 15-16 mdr (eller senere) - så det gør Albert måske også  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.