Hvilken klinik går i forskellige på ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2011

Ønskebarnet

mea skriver:

Jeg er henvist af min læge til CFC i københavn,og det er en privat klinik.

Super søde mennesker på den klinik .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2011

Ønskebarnet

modesty skriver:

Det er stadig noget billigere i det offentlige end i det private. Jeg mener at det er 5.000 kr. pr. IVF forsøg i det offentlige, og derudover medicin - MEN der er et max. loft på 15.000 kr. pr. år til medicin, derefter er det gratis. Det vil sige at man på et år max. kan komme til at betale 30.000 kr. for 3 IVF behandlinger i det offentlige (plus 3.000 pr. oplægning med fryseæg). 

På den første side der popper op på google på privatklinikker, koster det 38.000 for en kontrakt på 3 IVF forsøg - PLUS medicin (som er ret dyrt). Altså cirka 13.000 pr. IVF forsøg PLUS medicin - og der er så ikke noget loft på medicinudgifter.

Nogle gynækologer har "aftaler" med private klinikker, som de henviser til. Det prøvede min gynækolog, hvorfor jeg så spurgte ham om der var nogen speciel grund til at vi skulle betale de ekstra penge. Han svarede at man kunne komme direkte til i det private, hvorimod man i det offentlige skulle vente i lang tid - op til et år var hans ord. Vi kom til på Riget, hvor der ganske rigtigt var en ventetid - på 3 måneder - men jeg ventede gerne, både fordi vi på det tidspunkt fik det helt gratis, men også fordi Riget er den ældste fertilitetsklinik i Danmark og derfor sidder inde med en kæmpe erfaring.

Derudover skal det lige nævnes at de 3 måneders ventetid på Riget er langt mere end på andre hospitaler, hvor man ofte kommer til med det samme.

Jeg synes det er dybt kritisabelt at nogle gynækologer undgår at informere deres patienter ordentligt fordi de selv kan få noget ud af at henvise til privatklinikker. Det er selvfølgelig ikke lige så grelt i dag som dengang det var gratis i det offentlige, men alligevel.

5040 pr forsøg og så kommer medicinen.....hvis du er medlem af danmark og er i gruppe 1 eller 2 får du det 100 % dækket (altså medicinen).

Anmeld

7. september 2011

Ønskebarnet

Brams skriver:

Vi startede hos en gynækolog i Køge (kan ikke huske hans navn nu, for det er mange mange år siden )

Vi endte på Hvidovre hospital, hvor vi endelig efter 12 års kamp fik vores lille mirakkel   Lærke

12 år!!!  det er f godt nok længe.

Anmeld

7. september 2011

DreamChild

Vi er på Skejby Fertilitetsklinik

Anmeld

7. september 2011

nielsen80

modesty skriver:

Det er stadig noget billigere i det offentlige end i det private. Jeg mener at det er 5.000 kr. pr. IVF forsøg i det offentlige, og derudover medicin - MEN der er et max. loft på 15.000 kr. pr. år til medicin, derefter er det gratis. Det vil sige at man på et år max. kan komme til at betale 30.000 kr. for 3 IVF behandlinger i det offentlige (plus 3.000 pr. oplægning med fryseæg). 

På den første side der popper op på google på privatklinikker, koster det 38.000 for en kontrakt på 3 IVF forsøg - PLUS medicin (som er ret dyrt). Altså cirka 13.000 pr. IVF forsøg PLUS medicin - og der er så ikke noget loft på medicinudgifter.

Nogle gynækologer har "aftaler" med private klinikker, som de henviser til. Det prøvede min gynækolog, hvorfor jeg så spurgte ham om der var nogen speciel grund til at vi skulle betale de ekstra penge. Han svarede at man kunne komme direkte til i det private, hvorimod man i det offentlige skulle vente i lang tid - op til et år var hans ord. Vi kom til på Riget, hvor der ganske rigtigt var en ventetid - på 3 måneder - men jeg ventede gerne, både fordi vi på det tidspunkt fik det helt gratis, men også fordi Riget er den ældste fertilitetsklinik i Danmark og derfor sidder inde med en kæmpe erfaring.

Derudover skal det lige nævnes at de 3 måneders ventetid på Riget er langt mere end på andre hospitaler, hvor man ofte kommer til med det samme.

Jeg synes det er dybt kritisabelt at nogle gynækologer undgår at informere deres patienter ordentligt fordi de selv kan få noget ud af at henvise til privatklinikker. Det er selvfølgelig ikke lige så grelt i dag som dengang det var gratis i det offentlige, men alligevel.

Bare lig til info, der er altså også loft på medicin selvom man bliver behandlet i det private.  Men som du skriver er det stadig ret dyrt hos det private set i forhold til det offentlig.

Som svar på TS, vi går på ivf-syd, som er en privatklinik. Årsagen til vi er gået privat, er en rigtig dårlig oplevelse i det offentlige(hos en gyn.), samt at det simpelthen er nemmere for os at få hverdagen til at hænge sammen, da transportstiden er halveret. Der er ingen offentlige klinikker tæt på vores bopæl.

Anmeld

7. september 2011

heaven

lasse er lavet på skejby fertilitetsklinik.....

derefter forsøg på Maigaard i århus, som er et FANTASTISK sted - også selvom det er ikke lykkedes endnu 

Jannie

Anmeld

7. september 2011

Brams

Ønskebarnet skriver:

12 år!!!  det er f godt nok længe.

Ja, vi var også ved at opgive rigtig mange gange undervejs og har holdt nogle lange pauser for ikke at ødelægge vores forhold, det har været SÅ utrolig hårdt.

Her snart 2 år efter at vi fik vores dejlige prinsesse, kan jeg stadig tage mig selv i og sidde og beundre hende og tænke at det er helt vildt, at det virkelig kunne lade sig gøre

Anmeld

8. september 2011

kvinde84

Jeg startede på øko.IVF/ICSI på CFC den 29.08. Jeg er meget fornøjet hidtil Super personale og behandling, ikke mindst, går det super hurtigt, og det kan jeg godt lide  

Anmeld

9. september 2011

Ønskebarnet

kvinde84 skriver:

Jeg startede på øko.IVF/ICSI på CFC den 29.08. Jeg er meget fornøjet hidtil Super personale og behandling, ikke mindst, går det super hurtigt, og det kan jeg godt lide  

Ja og selvom de er hurtige føler man sig stadig velkommen . Svend er helt fantastisk til æu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.