Hvilken klinik går i forskellige på ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2011

Ønskebarnet

mea skriver:

Jeg er henvist af min læge til CFC i københavn,og det er en privat klinik.

Super søde mennesker på den klinik .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2011

Ønskebarnet

modesty skriver:

Det er stadig noget billigere i det offentlige end i det private. Jeg mener at det er 5.000 kr. pr. IVF forsøg i det offentlige, og derudover medicin - MEN der er et max. loft på 15.000 kr. pr. år til medicin, derefter er det gratis. Det vil sige at man på et år max. kan komme til at betale 30.000 kr. for 3 IVF behandlinger i det offentlige (plus 3.000 pr. oplægning med fryseæg). 

På den første side der popper op på google på privatklinikker, koster det 38.000 for en kontrakt på 3 IVF forsøg - PLUS medicin (som er ret dyrt). Altså cirka 13.000 pr. IVF forsøg PLUS medicin - og der er så ikke noget loft på medicinudgifter.

Nogle gynækologer har "aftaler" med private klinikker, som de henviser til. Det prøvede min gynækolog, hvorfor jeg så spurgte ham om der var nogen speciel grund til at vi skulle betale de ekstra penge. Han svarede at man kunne komme direkte til i det private, hvorimod man i det offentlige skulle vente i lang tid - op til et år var hans ord. Vi kom til på Riget, hvor der ganske rigtigt var en ventetid - på 3 måneder - men jeg ventede gerne, både fordi vi på det tidspunkt fik det helt gratis, men også fordi Riget er den ældste fertilitetsklinik i Danmark og derfor sidder inde med en kæmpe erfaring.

Derudover skal det lige nævnes at de 3 måneders ventetid på Riget er langt mere end på andre hospitaler, hvor man ofte kommer til med det samme.