Hvilken klinik går i forskellige på ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2011

AnneP

Vi er på Fertilitets kliniken Skive!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2011

Brams

Vi startede hos en gynækolog i Køge (kan ikke huske hans navn nu, for det er mange mange år siden )

Vi endte på Hvidovre hospital, hvor vi endelig efter 12 års kamp fik vores lille mirakkel  Lærke

Anmeld

7. september 2011

nattergalen

modesty skriver:

Det er stadig noget billigere i det offentlige end i det private. Jeg mener at det er 5.000 kr. pr. IVF forsøg i det offentlige, og derudover medicin - MEN der er et max. loft på 15.000 kr. pr. år til medicin, derefter er det gratis. Det vil sige at man på et år max. kan komme til at betale 30.000 kr. for 3 IVF behandlinger i det offentlige (plus 3.000 pr. oplægning med fryseæg). 

På den første side der popper op på google på privatklinikker, koster det 38.000 for en kontrakt på 3 IVF forsøg - PLUS medicin (som er ret dyrt). Altså cirka 13.000 pr. IVF forsøg PLUS medicin - og der er så ikke noget loft på medicinudgifter.

Nogle gynækologer har "aftaler" med private klinikker, som de henviser til. Det prøvede min gynækolog, hvorfor jeg så spurgte ham om der var nogen speciel grund til at vi skulle betale de ekstra penge. Han svarede at man kunne komme direkte til i det private, hvorimod man i det offentlige skulle vente i lang tid - op til et år var hans ord. Vi kom til på Riget, hvor der ganske rigtigt var en ventetid - på 3 måneder - men jeg ventede gerne, både fordi vi på det tidspunkt fik det helt gratis, men også fordi Riget er den ældste fertilitetsklinik i Danmark og derfor sidder inde med en kæmpe erfaring.

Derudover skal det lige nævnes at de 3 måneders ventetid på Riget er langt mere end på andre hospitaler, hvor man ofte kommer til med det samme.

Jeg synes det er dybt kritisabelt at nogle gynækologer undgår at informere deres patienter ordentligt fordi de selv kan få noget ud af at henvise til privatklinikker. Det er selvfølgelig ikke lige så grelt i dag som dengang det var gratis i det offentlige, men alligevel.

Tusind tak for svar.. 

Det vil også passe os fint at vente, da der er nogle andre ting vi lige skal have styr på imellem tiden.. Og så må vi håbe på vi bliver videresendt til et hopspital med en masse erfaring.. 
Har du evt nogen ide om hvad en IUI vil koste gennem det offentlige?

Og hvor er det rart at vide at det ikke kommer til at koste mere gennem det offentlige for 3 forsøg i IVF, men hvor jeg håber vi kan "nøjes" med IUI..

Anmeld

7. september 2011

Putomanen

Jeg er i det offentlige på Riget....

Anmeld

7. september 2011

esiuol

Jeg går til gynækolog i Helsingør (IUI). Han samarbejder med CFC, så det vil formentlig være der, jeg rykker hen, hvis jeg skal videre til IVF.

Jeg vil dog lige være opmærksom på det, modesty skrev. Jeg vil bestemt overveje i stedet at rykke til det offentlige, hvis ventetiden ikke er for lang. Dog har jeg det sådan, at selvom 3 måneder er kort ventetid, er det stadig lang "fertilitetstid", så måske vil jeg være villig til at betale det mere for at spare tiden.

Men under alle omstændigheder håber jeg, det lykkes med IUI, og at jeg ikke skal videre til IVF.

Anmeld

7. september 2011

modesty

nattergalen skriver:

Tusind tak for svar.. 

Det vil også passe os fint at vente, da der er nogle andre ting vi lige skal have styr på imellem tiden.. Og så må vi håbe på vi bliver videresendt til et hopspital med en masse erfaring.. 
Har du evt nogen ide om hvad en IUI vil koste gennem det offentlige?

Og hvor er det rart at vide at det ikke kommer til at koste mere gennem det offentlige for 3 forsøg i IVF, men hvor jeg håber vi kan "nøjes" med IUI..

Jeg aner det ikke, men du kan finde ud af det via google. Mener at det står på f.eks Rigets hjemmeside, og helt sikkert også en masse andre steder.

Og pøj pøj med det. 

Anmeld

7. september 2011

nattergalen

modesty skriver:

Jeg aner det ikke, men du kan finde ud af det via google. Mener at det står på f.eks Rigets hjemmeside, og helt sikkert også en masse andre steder.

Og pøj pøj med det. 

Tak for svar modesty

Anmeld

7. september 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

IUI i det offentlige koster omkring 1100 kr.

Selv om man går i det private skal man stadig kun betale de første 15.000 kr til medicin selv,før man får 100% dækning.

Anmeld

7. september 2011

Lilotte87

Vi går hos Grønlund i helsingør. Vi skal igennem ICSI på CFC, som de samarbejder med. Vi har valgt det private og betaler selv.

Anmeld

7. september 2011

modesty

mea skriver:

IUI i det offentlige koster omkring 1100 kr.

Selv om man går i det private skal man stadig kun betale de første 15.000 kr til medicin selv,før man får 100% dækning.

OK :-)

Men der er stadig en pæn prisforskel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.