Hvilken klinik går i forskellige på ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.250 visninger
28 svar
0 synes godt om
7. september 2011

Ønskebarnet

Ja det kunne da være lidt sjovt at høre hvor i søde piger går i behandling og om det er privat eller offentlig.

Jeg:

* Startede på privatklinikken CFC (2 IVF forsøg).

* Går nu på Herlev sygehus (offentlig) (er igang med mit "1 forsøg").

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2011

nattergalen

Ønskebarnet skriver:

Ja det kunne da være lidt sjovt at høre hvor i søde piger går i behandling og om det er privat eller offentlig.

Jeg:

Har overvejet at oprette selv samme debat, så jeg følger bare med her

Hvad er forskellen på det offentlige og private? Går det ikke ud på et nu hvor der er brugerbetaling? 

På forhånd tak..

Anmeld

7. september 2011

Kay

je har egentlig ikke styr på om det er privat eller offentligt ??

men vi går hos en gynekolog inden i Kbh der hedder Lisbeth Eriksen

Anmeld

7. september 2011

ønskebørn74

Kay skriver:

je har egentlig ikke styr på om det er privat eller offentligt ??

men vi går hos en gynekolog inden i Kbh der hedder Lisbeth Eriksen

Hvis du er henvist af lægen er det Offenligt...

Anmeld

7. september 2011

ønskebørn74

Ønskebarnet skriver:

Jeg:

OUH...

Anmeld

7. september 2011

Miss BananaHammock

Vi er i det offentlige på brædstrup sygehus. (I nærheden af Horsens)

Anmeld

7. september 2011

Kay

ønskebarn74 skriver:

Hvis du er henvist af lægen er det Offenligt...

ok det er jeg så blev jeg det klogere i dag

Anmeld

7. september 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Jeg er henvist af min læge til CFC i københavn,og det er en privat klinik.

Anmeld

7. september 2011

modesty

Har overvejet at oprette selv samme debat, så jeg følger bare med her

Hvad er forskellen på det offentlige og private? Går det ikke ud på et nu hvor der er brugerbetaling? 

På forhånd tak..

Det er stadig noget billigere i det offentlige end i det private. Jeg mener at det er 5.000 kr. pr. IVF forsøg i det offentlige, og derudover medicin - MEN der er et max. loft på 15.000 kr. pr. år til medicin, derefter er det gratis. Det vil sige at man på et år max. kan komme til at betale 30.000 kr. for 3 IVF behandlinger i det offentlige (plus 3.000 pr. oplægning med fryseæg). 

På den første side der popper op på google på privatklinikker, koster det 38.000 for en kontrakt på 3 IVF forsøg - PLUS medicin (som er ret dyrt). Altså cirka 13.000 pr. IVF forsøg PLUS medicin - og der er så ikke noget loft på medicinudgifter.

Nogle gynækologer har "aftaler" med private klinikker, som de henviser til. Det prøvede min gynækolog, hvorfor jeg så spurgte ham om der var nogen speciel grund til at vi skulle betale de ekstra penge. Han svarede at man kunne komme direkte til i det private, hvorimod man i det offentlige skulle vente i lang tid - op til et år var hans ord. Vi kom til på Riget, hvor der ganske rigtigt var en ventetid - på 3 måneder - men jeg ventede gerne, både fordi vi på det tidspunkt fik det helt gratis, men også fordi Riget er den ældste fertilitetsklinik i Danmark og derfor sidder inde med en kæmpe erfaring.

Derudover skal det lige nævnes at de 3 måneders ventetid på Riget er langt mere end på andre hospitaler, hvor man ofte kommer til med det samme.

Jeg synes det er dybt kritisabelt at nogle gynækologer undgår at informere deres patienter ordentligt fordi de selv kan få noget ud af at henvise til privatklinikker. Det er selvfølgelig ikke lige så grelt i dag som dengang det var gratis i det offentlige, men alligevel.

Anmeld

7. september 2011

Lisbeth1985

Vi bliver behandlet på Skejby Fertilitetsklinik:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.