Spørgsmål om alkohol byture og fester

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2011

Frejasen

Anonym skriver:

Hej piger håber i kan hjælpe mig lidt her.

Sagen er den at min mand gennem mange år og 3 børn meget gerne vil ud hele tiden. Det er fair nok. Jeg er ingen festabe og vi skal noget i midten af september og det er fint for mig, har ikke fået børn for at lade dem passe hele tiden, så mor kan komme i byen.

Jeg har ikke altid kunne stole på min mand når han har drukket, han har tit skubbet mig væk og været ubehagelig, for ca 5 år siden blev det så voldsomt at han flækkede mit øjenbryn. Siden den dag har jeg bare haft svært ved at sige gå ud og drik igennem.

Endelig for 14 dage siden var jeg klar til at sige, gå ud og mor dig og jeg havde det helt fint med det denne gang, var super glad for at jeg endelig havde fået det fint med han skulle afsted, det var virkelig optur.

Vi har lige fået nyt fjernsyn og mens jeg sad og kiggede fjernsyn kl 22 tændte det for radioen med volumen så ungerne vågnede, vidste ikke hvad jeg skulle gøre, kunne godt slukke men det tændte efter 2 min igen. Jeg turde ikke hive stikket ud, da vi lige har instaleret det i hele huset så fjernsyn, computer, ipad og ipod hænger sammen, så jeg ringede til manden. Han blev rigtig sur over jeg ringede, han var rigtig rigtig fuld og svinede mig til, du er sådan en nar, jeg gider ikke ringes op når jeg er i byen, hold dig nu væk, det var bare noget af alt det han fyrede af. Jeg var helt chokeret, for tænkte hvad nu hvis en af ungerne skulle til lægevagten eller noget? Manden er 38 og jeg er simpelthen i chok over den måde jeg blev overfuset på, turde ikke bare hive stikket ud for var bange for vores instalationer blev slettet, og jeg tænker hvorfor blive så sur over at jeg ringede?

Dagen efter skulle vi holde fødselsdag for vores datters børnehave og jeg stod med alle unger selv, lavede mad, hentede kagemand, tog imod pigerne ammede osv. Manden var bare ikke til nogetn hjælp, for han var jo træt.

Vi fik først snakket et par dage efter om at jeg ikke vil finde mig i at blive svinet til og at jeg blev utryg over han bliver så ubehagelig når han drikker. Han skulle 2 dage til drenge aften her i næste weekend og vi aftalte at det skulle han ikke, da jeg igen har mistet tilliden til ham. Men ganske rigtig ( som jeg havde forestillet mig) Begyndte han igår og snakke om at han glædede sig til drenge weekend i næste weekend. Remindede ham lige om vores aftale om at han ikke skal afsted da jeg lige skal sluge hans tilsvineringer af mig, men nu vil han afsted. 

Hvad synes i piger, synes i jeg er for hård eller er det ok jeg bliver så utryg? Jeg synes nemlig slet ikke det er en opførelse der er rimelig heller ikke i fuldskab. Jeg vil have han står ved sin aftale om at blive hjemme for gider sgu ikke have han drikker når han bliver sådan, jeg kan jo ikke stole på ham.

Håber i kan hjælpe?

Kære du.

Uha hvor det lyder ubehageligt. Og det må være frygteligt at stå i den situation.

Jeg tror i bund og grund ikke du er i tvivl om at det er ham der har fejlen her.

Såfremt det kun  er når han drikker han bliver ondskabsfuld ville jeg simpelthen forbyde ham at drikke mere såfremt han ønsker at beholde dig i sit liv. 

Hvis ikke han kan overholde det og lade være, så må jeg indrømme at så tror jeg ikke i kan få en god fremtid sammen.

Hvis han ændre SÅ meget personlighed ved alkohol kan du ikke stole på ham og en dag gør han måske dig eller jeres børn alvorligt fortræd.

Jeg håber du finder en god løsning og stort til dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2011

B&J

Sådan er livet desværre engang i mellem inden skal du bare finde dig i det ellers skal i søge hjælp ellers skal du smutte fra ham, der er desværre ikke så meget at gøre..

i mine øjne er han en kæmpe idiot der bare skider på dig og børne, at han går ud og drikker når dagen efter i skal holde børne fødselsdag ja der bruger han vist ikke hovede... og han har givet dig en flænge om han er fuld eller ej jamen så burde han sku ikke drikke når han bliver voldig og sur af alkoholden...

og han burde også være glad for du ringer om det er dag eller nat jamen så burde han nyde du beder om han hjælp stedet for at holde kæft og tænk som du selv skriver hvis det var en af børne der skulle til skadestuen ville han så bare være lige glad..

du får en kæmpe knuser og føl dine mave fornemmelser

Anmeld

4. september 2011

june1987

her var den ikke gået, og det er fordi jeg vil ikke finde mig i den behandling, så han var røget ud

Anmeld

4. september 2011

SjeBets

jeg har en mand lignede, han bliver dog ikke voldig eller led. men han drikker så meget det kammer helt over for ham, og så har han ingen anelse om hvad han laver og laver ofte dumme ting. 

jeg satte mig ned over for ham en dag og fortalte ham hvad jeg følte når han gjorde det, og at jeg ikke forlange han stoppede med hans byture. Men at han minimeret hans indtag, fordi jeg kunne ikke holde det ud,. og jeg ville ende med at gå fra ham. 

Som jeg ofte siger til ham, du må gøre hvad du vil, men der er konsekvenser ved alt hvad man gør, og kan du leve medde konsekvenser er det jo fint ... 

Snak med ham,. det kan ikke være rigtigt at du skal have det sådan bare fordi han skal have noget alkohol indenbords

Anmeld

4. september 2011

ano14316

Min kæreste kan også blive rigtig rigtig rigtig ubehagelig når han har fået for meget. 

Til hverdag er han bare den sødeste, dejligeste kæreste, og folk der har kendt ham i mange år, er fuldstændig målløse over hvordan han bliver.. 

Så her er aftalen at han simpelthen ikke må drikke sig så fuld. Han har det somregel også selv elendigt over det dagen efter, det sværre i det er bare at han ikke altid kan huske det, og så synes måske jeg er lige lovlig sur "han har jo ikke gjort noget", det hjælper så somregel at remse op bare hvad han ahr kaldt mig i dur med, møg luder, sæk osv. osv. Så bliver han flov.. 

Og vis han så bare skal kunne give den 100% gas i byen, så skal han ikke komme hjem og sove, så må han sove hos nogen venner.. 

sidst han skulle det var problemet så, at han tror der sker ting, som ikke sker i virkeligheden, så han gik 8 km, hjem fordi han havde en ide om at der stod nogen pædofile voldtægtsmænd herhjemme og ville have penge, så dem måtte han jo hjem og smide væk yep det er mega syret hvad han forstiller sig, og han tager ikke stoffer eller lign.. 

Anmeld

4. september 2011

Vivian87

Nej hvor er jeg bare ked af at høre at du skal stå i den situation jeg har selv stået i en lignende situation, og jeg vil ikke bare sige til dig at han skal ud, for hvis det var så simpelt for dig havde du allerede gjort det! Derimod vil jeg fortælle dig hvad vi gjorde dengang; jeg optog ham en dag hvor han var fuld og rigtig ubehagelig overfor mig, og dagen efter tog jeg en alvorlig snak med ham, spillede det optagede stykke for ham og sagde at det her skulle stoppe lige med det samme, for ellers var jeg den der var smuttet! Jeg forklarede ham at jeg elskede ham umådelig højt men at jeg simpelthen er mere værd en den behandling - vi havde ingen børn, men i dit tilfælde ville jeg også frygte at børnene en dag skulle opleve deres far sådan, og det kan bare ødelægge et hvert forhold mellem dem! Min daværende kæreste blev rigtig sur og gik sin vej og kom først igen efter et par dage. Han havde snakket med nole kammerater som havde givet mig ret i at han blev rigtig ubehagelig, og det viste sig at det faktisk ikke kun var mig det gik ud over. Han indvilligede i at søge professionel hjælp! Den dag idag er vi ikke sammen mere, men det skyldes ikke hans problem! Efter at han fik den hjælp han havde behov for blev han en helt anden og meget dejligere mand og en vidunderlig far! Og han siger tit til mig at var det ikke for mig dengang ville han nok ikke ha været lykkeligt gift med sin nuværende kone og vente barn nummer to til november. Om din mand og jeres forhold er værd at bruge den tid og energi på ved kun du, synes bare du skulle ha et råd der ikke bare lød på at sætte ham stolen for døren - hvis folk er villige til at gøre en insats så kan et menneske ændre sig! Men hvilken beslutning der skal tages er helt op til dig, da det er dig der er og har været offeret her så længe!

Anmeld

4. september 2011

MinNoah

Synes I skal lave en aftale om at han sagtens kan tage til drenge weekend, men ja det bliver UDEN alkohol...! For dte handler jo ikke om at han ikke må tage ud og se vennerne osv, men det handler om at han bliver ubehagelig når han drikker, og det er IKKE ok at han taler sådan til dig - eller for den sags skyld flækker dit øjenbryn!

Anmeld

4. september 2011

FogL

Altså i mit hovede lyder det som om at han gemmer sig. 

Og man skal jo huske, at man skal høre sandheden fra (børn og) fulde mennesker. Lyder som om han er i sit es når han har drukket og ikke er sig selv når han er ædru - ikke vil sige, at der er noget der trykker. I har jo trods alt været sammen længe. 

Anmeld

4. september 2011

Stjernestoev

FruRafn skriver:

Det er da bare virkelighed. INGEN skal da finde sig i en mand der kalder en grimme ting. Min kæreste har da aldrig kaldt mig nogle grimme ting, uanset hvor højt vi har skændtes.

Plus at vold ALDRIG skal accepteres, og jeg fatter ærlig talt ikke at hun udsætter sine børn for sådan en psykopat. Skynd dig at smid ham ud, og tal aldrig til ham igen. Kommunen vil nok heller ikke tvinge ungerne til at have samvær med en voldelig far.

Jeg har prøvet vold på egen krop, og kan afsløre at det ødelægger en på en måde man slet ikke fatter, og som aldrig rigtig heler. Man kan ikke se det når man er i det, men senere hen vil man slet ikke kunne forstå hvorfor man blev så længe...

Anmeld

4. september 2011

Georgia

Nøøøj han var blevet kastet ud for længst. Sikke en taber!!!

Det skal du da ikke finde dig i, kære du.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.