Spørgsmål om alkohol byture og fester

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.518 visninger
29 svar
0 synes godt om
4. september 2011

Anonym trådstarter

Hej piger håber i kan hjælpe mig lidt her.

Sagen er den at min mand gennem mange år og 3 børn meget gerne vil ud hele tiden. Det er fair nok. Jeg er ingen festabe og vi skal noget i midten af september og det er fint for mig, har ikke fået børn for at lade dem passe hele tiden, så mor kan komme i byen.

Jeg har ikke altid kunne stole på min mand når han har drukket, han har tit skubbet mig væk og været ubehagelig, for ca 5 år siden blev det så voldsomt at han flækkede mit øjenbryn. Siden den dag har jeg bare haft svært ved at sige gå ud og drik igennem.

Endelig for 14 dage siden var jeg klar til at sige, gå ud og mor dig og jeg havde det helt fint med det denne gang, var super glad for at jeg endelig havde fået det fint med han skulle afsted, det var virkelig optur.

Vi har lige fået nyt fjernsyn og mens jeg sad og kiggede fjernsyn kl 22 tændte det for radioen med volumen så ungerne vågnede, vidste ikke hvad jeg skulle gøre, kunne godt slukke men det tændte efter 2 min igen. Jeg turde ikke hive stikket ud, da vi lige har instaleret det i hele huset så fjernsyn, computer, ipad og ipod hænger sammen, så jeg ringede til manden. Han blev rigtig sur over jeg ringede, han var rigtig rigtig fuld og svinede mig til, du er sådan en nar, jeg gider ikke ringes op når jeg er i byen, hold dig nu væk, det var bare noget af alt det han fyrede af. Jeg var helt chokeret, for tænkte hvad nu hvis en af ungerne skulle til lægevagten eller noget? Manden er 38 og jeg er simpelthen i chok over den måde jeg blev overfuset på, turde ikke bare hive stikket ud for var bange for vores instalationer blev slettet, og jeg tænker hvorfor blive så sur over at jeg ringede?

Dagen efter skulle vi holde fødselsdag for vores datters børnehave og jeg stod med alle unger selv, lavede mad, hentede kagemand, tog imod pigerne ammede osv. Manden var bare ikke til nogetn hjælp, for han var jo træt.

Vi fik først snakket et par dage efter om at jeg ikke vil finde mig i at blive svinet til og at jeg blev utryg over han bliver så ubehagelig når han drikker. Han skulle 2 dage til drenge aften her i næste weekend og vi aftalte at det skulle han ikke, da jeg igen har mistet tilliden til ham. Men ganske rigtig ( som jeg havde forestillet mig) Begyndte han igår og snakke om at han glædede sig til drenge weekend i næste weekend. Remindede ham lige om vores aftale om at han ikke skal afsted da jeg lige skal sluge hans tilsvineringer af mig, men nu vil han afsted. 

Hvad synes i piger, synes i jeg er for hård eller er det ok jeg bliver så utryg? Jeg synes nemlig slet ikke det er en opførelse der er rimelig heller ikke i fuldskab. Jeg vil have han står ved sin aftale om at blive hjemme for gider sgu ikke have han drikker når han bliver sådan, jeg kan jo ikke stole på ham.

Håber i kan hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2011

Ni-ko-li-ne

Jeg var sgu nok smuttet..... Han har jo ingen respekt for dig! Og han anerkender ikke dine følelser

Anmeld

4. september 2011

Rosa

Jeg synes faktisk desværre at din mand lyder rigtig ubehagelig, og jeg kan sagtens forstå dig. Jeg synes absolut han opfører sig ufatteligt dårligt, og jeg synes du skal sætte dig ned og tage en alvorlig snak med ham om hvad filan der sker i hans hoved når han drikker!!! Det er LANGT ud over grænsen at han bliver voldelig både fysisk og psykisk, og hvis man ikke kan opføre sig ordentligt når man drikker så er der kun EN ting at gøre og det er at lade være!!! Når man har børn må man aldrig drikke sig så fuld at man ikke kan styre sig, og jeg synes virkelig at du skal sige bestemt fra overfor ham. Sig at du bliver bange for ham, for hans måde at være på og at han bliver nødt til at finde ud af hvad der er vigtigst for ham. 

Selvfølgelig kan han tage til drengeaften - men så må det være uden alkohol for hans vedkommende! Hvis han ikke kan acceptere det, så må han blive hjemme. 

Sig at det IKKE handler om at du vil styre ham - men at du ikke vil udsættes for hans opførsel fordi HAN vil feste. At hans "morskab" går ud over dig på en måde som er helt forkert, og at det på ingen måde er fair at hans fuldemandshidsighed skal ramme dig!!! 

Knus herfra - du bliver nødt til at trække en grænse for det han laver er vold!!!

Anmeld

4. september 2011

SaNiNa

Her er en aftale altså en aftale om man er 25-30 eller 40 så skal man altså opføre sig voksen når der er familie.

Her var manden blevet sat for porten allerede først gang ville slet ikke kunne tilgive han hvade slået mig heller ikke fordi han var/er fuld.

Så ud med ham og det kan kun gå for langsomt accepter dig slet ikke.

Anmeld

4. september 2011

memuffin

kære Ano..

Sorry to say men han skal bare Ud.

det han gør er mishandlig..

du skrev du har en datter.

Ville du finde dig i at nogle behandlede din datter sådan?

hvorfor skulle du så finde dig i det?

børn har en tendens til at gentage sine forældres handlemønster så se at komme væk både for din egen og dine børns skyld.

Vold er aldrig ok hverken psykisk og fysisk.

>:<Jannie

Anmeld

4. september 2011

modesty

Undskyld, men jeg synes det er dybt ukonstruktivt at skrive at hun bare skal kyle sin mand ud.

Han har et problem. Det er der ingen tvivl om. Og han skal holde op med at drikke. Men derfra og så bare til at smide ham ud uden at give ham en chance, der er ret så langt.

Til TS: Er han godt selv klar over hvordan han opfører sig når han er fuld? Altså kan han huske de ting han har sagt og gjort dagen efter? Og hvordan reagerer han på sin opførsel? Er han ked af det og siger undskyld? Eller er han ligeglad?

Hvis ikke han kan forstå hvor stort et problem han har når han behandler sin kone på den måde når han er fuld, så synes jeg at du skal bede ham om at gå i en eller anden form for terapi. Ikke nødvendigvis afvænningsterapi som sådan, men at tage et forløb med en psykolog der evt. har erfaring med alkoholproblemer. Og hvis han ikke vil det... Tja, så kan du sætte ham stolen for døren.

Anmeld

4. september 2011

memuffin

i mine øjne fik han en alt for stor chance for 5 år siden da han flækkede henndes øjenbryn... han burde bruge resten af sine dage på at gøre hende lykkelig og IKKE ulykkelig!!

Anmeld

4. september 2011

chael

Anonym skriver:

Hej piger håber i kan hjælpe mig lidt her.

Sagen er den at min mand gennem mange år og 3 børn meget gerne vil ud hele tiden. Det er fair nok. Jeg er ingen festabe og vi skal noget i midten af september og det er fint for mig, har ikke fået børn for at lade dem passe hele tiden, så mor kan komme i byen.

Jeg har ikke altid kunne stole på min mand når han har drukket, han har tit skubbet mig væk og været ubehagelig, for ca 5 år siden blev det så voldsomt at han flækkede mit øjenbryn. Siden den dag har jeg bare haft svært ved at sige gå ud og drik igennem.

Endelig for 14 dage siden var jeg klar til at sige, gå ud og mor dig og jeg havde det helt fint med det denne gang, var super glad for at jeg endelig havde fået det fint med han skulle afsted, det var virkelig optur.

Vi har lige fået nyt fjernsyn og mens jeg sad og kiggede fjernsyn kl 22 tændte det for radioen med volumen så ungerne vågnede, vidste ikke hvad jeg skulle gøre, kunne godt slukke men det tændte efter 2 min igen. Jeg turde ikke hive stikket ud, da vi lige har instaleret det i hele huset så fjernsyn, computer, ipad og ipod hænger sammen, så jeg ringede til manden. Han blev rigtig sur over jeg ringede, han var rigtig rigtig fuld og svinede mig til, du er sådan en nar, jeg gider ikke ringes op når jeg er i byen, hold dig nu væk, det var bare noget af alt det han fyrede af. Jeg var helt chokeret, for tænkte hvad nu hvis en af ungerne skulle til lægevagten eller noget? Manden er 38 og jeg er simpelthen i chok over den måde jeg blev overfuset på, turde ikke bare hive stikket ud for var bange for vores instalationer blev slettet, og jeg tænker hvorfor blive så sur over at jeg ringede?

Dagen efter skulle vi holde fødselsdag for vores datters børnehave og jeg stod med alle unger selv, lavede mad, hentede kagemand, tog imod pigerne ammede osv. Manden var bare ikke til nogetn hjælp, for han var jo træt.

Vi fik først snakket et par dage efter om at jeg ikke vil finde mig i at blive svinet til og at jeg blev utryg over han bliver så ubehagelig når han drikker. Han skulle 2 dage til drenge aften her i næste weekend og vi aftalte at det skulle han ikke, da jeg igen har mistet tilliden til ham. Men ganske rigtig ( som jeg havde forestillet mig) Begyndte han igår og snakke om at han glædede sig til drenge weekend i næste weekend. Remindede ham lige om vores aftale om at han ikke skal afsted da jeg lige skal sluge hans tilsvineringer af mig, men nu vil han afsted. 

Hvad synes i piger, synes i jeg er for hård eller er det ok jeg bliver så utryg? Jeg synes nemlig slet ikke det er en opførelse der er rimelig heller ikke i fuldskab. Jeg vil have han står ved sin aftale om at blive hjemme for gider sgu ikke have han drikker når han bliver sådan, jeg kan jo ikke stole på ham.

Håber i kan hjælpe?

Læs lige dit eget indlæg igen.

Og så få ham dog smidt på porten.

Manden er jo respektløs over for dig.

Jeg ville ikke finde mig i det. Det ender jo med at ungerne behandler dig på sammen måde, for det har de lært af far.

Fandme om jeg gad lægge øre til sådan en gang bræk.

*Camilla

Anmeld

4. september 2011

MaleneJensen

Hejsa..

Syntes bestemt ikke du er for hård, Syntes virkelig du skulle smutte et stykke tid med børnene og så se om han giver lyd fra sig, om han savner jer og om han kan se de fejl han har gang i, for en mand i den alder burde sq være voksen til af forstå der ikke kan være bytur hele tiden..!

Håber alt ordner sig

Anmeld

4. september 2011

Meliora

modesty skriver:

Undskyld, men jeg synes det er dybt ukonstruktivt at skrive at hun bare skal kyle sin mand ud.

Han har et problem. Det er der ingen tvivl om. Og han skal holde op med at drikke. Men derfra og så bare til at smide ham ud uden at give ham en chance, der er ret så langt.

Til TS: Er han godt selv klar over hvordan han opfører sig når han er fuld? Altså kan han huske de ting han har sagt og gjort dagen efter? Og hvordan reagerer han på sin opførsel? Er han ked af det og siger undskyld? Eller er han ligeglad?

Hvis ikke han kan forstå hvor stort et problem han har når han behandler sin kone på den måde når han er fuld, så synes jeg at du skal bede ham om at gå i en eller anden form for terapi. Ikke nødvendigvis afvænningsterapi som sådan, men at tage et forløb med en psykolog der evt. har erfaring med alkoholproblemer. Og hvis han ikke vil det... Tja, så kan du sætte ham stolen for døren.

Det er da bare virkelighed. INGEN skal da finde sig i en mand der kalder en grimme ting. Min kæreste har da aldrig kaldt mig nogle grimme ting, uanset hvor højt vi har skændtes.

Plus at vold ALDRIG skal accepteres, og jeg fatter ærlig talt ikke at hun udsætter sine børn for sådan en psykopat. Skynd dig at smid ham ud, og tal aldrig til ham igen. Kommunen vil nok heller ikke tvinge ungerne til at have samvær med en voldelig far.

Jeg har prøvet vold på egen krop, og kan afsløre at det ødelægger en på en måde man slet ikke fatter, og som aldrig rigtig heler. Man kan ikke se det når man er i det, men senere hen vil man slet ikke kunne forstå hvorfor man blev så længe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.