Hvor "store" var/er jeres 4 mdr barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.567 visninger
73 svar
0 synes godt om
3. september 2011

marloutti

Ja, nu er jeg altså lidt nysgerrig....

Jeg synes selv vores søn er lidt lille af sin alder og sundhedsplejersken siger han er lidt til den slanke side, men hans proportioner højde/vægt passer fint sammen.

Så er der én i familien, der siger hun synes han er kæmpestor.! Det irriterer mig sindssygt, hun siger det; måske mest fordi hun bare vil have ret og synes alle vi andre er helt forkert på den..

Nå, men vil I dele ud af hvad jeres dejlige børn Vejer og måler ved 4 mdr alderen?

Magne måler 58 cm og vejer 5,9 kilo...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2011

Chris86

Uuhhh Nu har jeg ikke lige målt i fornylig, MEN kan se at hun som 2 mdr var ca 59 cm og vejede 5,5 kg....
Da hun var ca 4mdr vejede hun 7 kg ca.... :O) Og mon ik hun er blevet liiidt længere på de to mdr...

Anmeld

3. september 2011

ledermus

marloutti skriver:

Ja, nu er jeg altså lidt nysgerrig....

Jeg synes selv vores søn er lidt lille af sin alder og sundhedsplejersken siger han er lidt til den slanke side, men hans proportioner højde/vægt passer fint sammen.

Så er der én i familien, der siger hun synes han er kæmpestor.! Det irriterer mig sindssygt, hun siger det; måske mest fordi hun bare vil have ret og synes alle vi andre er helt forkert på den..

Nå, men vil I dele ud af hvad jeres dejlige børn Vejer og måler ved 4 mdr alderen?

Magne måler 58 cm og vejer 5,9 kilo...

Oliver som hele tiden har ligget som gennemsnittet vejede ca.6.5 kg og var 66 cm lang da han var 4 måneder

Så nej det er ikke en stor baby du har jeg vil også sige lidt under gennemsnittet

Anmeld

3. september 2011

marloutti

Chris86 skriver:

Uuhhh Nu har jeg ikke lige målt i fornylig, MEN kan se at hun som 2 mdr var ca 59 cm og vejede 5,5 kg....
Da hun var ca 4mdr vejede hun 7 kg ca.... :O) Og mon ik hun er blevet liiidt længere på de to mdr...

Okay, ja så kan jeg godt se, han ikke er blandt de største... Træls, når dén familie skal spille så kloge...

Anmeld

3. september 2011

Mortiltodrenge

Frederik vejede 10 kg og var 70 cm lang - 19 uger gammel, så i forhold til min dreng er jeres jo en lille fis

Anmeld

3. september 2011

marloutti

ledermus skriver:

Oliver som hele tiden har ligget som gennemsnittet vejede ca.6.5 kg og var 66 cm lang da han var 4 måneder

Så nej det er ikke en stor baby du har jeg vil også sige lidt under gennemsnittet

Ja, det er han vist... Ikke at det gør noget jo... Han trives og er glad... Og ingen af os er særlig høje, så det er nok bare det, der spiller ind...

Anmeld

3. september 2011

Chris86

marloutti skriver:

Okay, ja så kan jeg godt se, han ikke er blandt de største... Træls, når dén familie skal spille så kloge...

Hmm Kender følelsen! Lige fra vores datter er blevet født, har bl.a. svigerinden sagt hun ikke var en baby, men et barn!!! Og det gjorde mig sur/ked!
Hun er i okey stand (som jeg synes babyér skal være), runde kinder og et par elastikker.. MEN abosolut ikke tyk!
Dog er jeg enig i at hun muligvis ser lidt ældre ud end hun er..

Hmm og babyer må åbenbart heller ik ha en fin lille rund mavse, uden at være fed/tyk osv. i hendes øjne...

Anmeld

3. september 2011

marloutti

Chris86 skriver:

Hmm Kender følelsen! Lige fra vores datter er blevet født, har bl.a. svigerinden sagt hun ikke var en baby, men et barn!!! Og det gjorde mig sur/ked!
Hun er i okey stand (som jeg synes babyér skal være), runde kinder og et par elastikker.. MEN abosolut ikke tyk!
Dog er jeg enig i at hun muligvis ser lidt ældre ud end hun er..

Hmm og babyer må åbenbart heller ik ha en fin lille rund mavse, uden at være fed/tyk osv. i hendes øjne...

Årh, hvor er det dog skrækkeligt!!! Hvorfor kan folk dog ikke liiige tænke sig lidt om inden de lukker munden op? Jeg er bare så pissetræt(undskyld) af at folk ikke selv kan tænke og huske på at man er nybagt mor og har fået vendt sin verden på  hovedet og måske er en anelse sårbar? Men nej, deres behov i 1. række!!!

Anmeld

3. september 2011

Chris86

marloutti skriver:

Årh, hvor er det dog skrækkeligt!!! Hvorfor kan folk dog ikke liiige tænke sig lidt om inden de lukker munden op? Jeg er bare så pissetræt(undskyld) af at folk ikke selv kan tænke og huske på at man er nybagt mor og har fået vendt sin verden på  hovedet og måske er en anelse sårbar? Men nej, deres behov i 1. række!!!

Jep.. Men sådan er hun, hun siger tingene lidt for hurtigt nogle gange... :/ Og ja, hun er en smugle bedre selv, tror hun selv... Det får hun det i hvert fald tit til at lyde som...

Men ak ja, sådan er det... Plejer også bare at lukke ørene og når jeg ik reagere, så holder hun hurtigt mund igen

Anmeld

3. september 2011

Muhmi

Silas var 68 lang og vejede 7,9 kilo SP sagde at han var lige som han skulle være...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.