Samler du flasker??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Se beskrivelse

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.071 visninger
25 svar
8 synes godt om
31. august 2011

Anonym trådstarter

Vi kom til at snakke om det i mødregruppen - er ano. fordi min mødregruppe synes det var dybt godnat..

Når jeg går tur med min datter i barnevognen - enten bare en tur eller ned og handle, og ser en dåse eller flaske, samler jeg den op, og putter den under barnevognen..

Kunne du også finde på det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2011

lycly

Jeg har stemt nej, for jeg går ikke og samler flasker op på gaden , men jeg samler dem sammen herhjemme både med og uden pant og går ned og afleverer dem

Anmeld

31. august 2011

Zafir

Det gør jeg ikke, fordi jeg ved der er folk der har mere brug for det end jeg har.
Derimod der hjemme samler jeg flasker. Både pant og uden pant. Jeg sortere alt mit skrald. det er meget vigtigt.

Anmeld

31. august 2011

SjeBets

ja men det er mere fordi det irriteret mig at folk smider tingene sådan. Har i byen er det kun ungerne der får  glæde af de smidte flasker, vi har en lille by og alle kender alle. Men i storbyen ville jeg nok lade dem ligge til dem som kunne bruge dem mere. 

Men generelt bliver jeg irriteret på alle der ikke kan finde ud af at bruge en skraldespand og rygere, altså det taget MINIMUM 5 år for et filter at forsvinde i naturen .. tænk lige over det næste gang du skal til at smide det fra dig ... 

Anmeld

31. august 2011

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

ja men det er mere fordi det irriteret mig at folk smider tingene sådan. Har i byen er det kun ungerne der får  glæde af de smidte flasker, vi har en lille by og alle kender alle. Men i storbyen ville jeg nok lade dem ligge til dem som kunne bruge dem mere. 

Men generelt bliver jeg irriteret på alle der ikke kan finde ud af at bruge en skraldespand og rygere, altså det taget MINIMUM 5 år for et filter at forsvinde i naturen .. tænk lige over det næste gang du skal til at smide det fra dig ... 

Lige præcis.. De flasker jeg finder - der går pengene til min datters spargris..

Anmeld

31. august 2011

FrkDitte

Hej,

Jeg har stemt nej. Men samler flaskerne derhjemme.

Synes da det er fint du samler flaskerne og dåserne. De er jo penge værd..

Jeg kan dog ikke selv finde på det. Men ser ikke dårligt på andre der gør.

Knus Ditte

Anmeld

31. august 2011

Mor1012

Anonym skriver:

Lige præcis.. De flasker jeg finder - der går pengene til min datters spargris..

det kun fedt du gør det

måske der er til en tur i lalandia en gang

Anmeld

31. august 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Vi kom til at snakke om det i mødregruppen - er ano. fordi min mødregruppe synes det var dybt godnat..

Når jeg går tur med min datter i barnevognen - enten bare en tur eller ned og handle, og ser en dåse eller flaske, samler jeg den op, og putter den under barnevognen..

Kunne du også finde på det??

Nej, men som Zafir siger, så skal der nok dukke nogen op og tage dem til sig, som har mere brug for de penge, en flaske kan give.
Men jeg er alligevel lidt speciel, for jeg kan udmærket finde på at samle en flaske op og stille den et sted hvor den kan ses, og ikke står/ligger i vejen.
Jeg er lidt ligesådan med skrald..hvis jeg fx venter på en bus, så kan jeg udmærket finde på at rydde op på stedet.
Jeg HADER at folk smider om sig med affald

Herhjemme samles flaskerne naturligvis sammen og ryger i flaskeautomaten, samt at vi sorterer affald og kører på genbrugen med.
Pap og papir for sig, plast for sig, elektronik for sig og den slags.
Det er faktisk chokkerende, hvor meget papir og plast man kan få samlet på ingen tid. 

Kærligst
Sussie

Anmeld

31. august 2011

Ryberg

Jeg gør ikke... men det er mere fordi jeg ikke gider slæbe på det

Men min mor gør.. hun kan finde på at standse bilen hvis hun ser en flaske i grøften der er pant på..... Hun er også alene mor og førtidspensionist med 3 børn... så alle penge hjælper ved hende..

Min onkel gør det også, men det er for at passe på miljøet.. han hader at folk sviner .. så det er ligemeget om der er pant på eller ej...

Anmeld

31. august 2011

Mira0911

Nej det gør jeg ikke... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.