Vitaminer 1år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2011

FrkLarsen

MoarHvidovre skriver:

https://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Ernaering/D-vitamin/Forebyggende%20D-vitamintilskud.aspx

Det er hvad der står på sundhedsstyrelsens hjemmeside

10 µg er der i pakken af d-vitamin, så d-dråberne behøves ikke  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mor Til Julie<3 skriver:

Sjovt nok ...
For så tror jeg da nok af min sundhedsplejske ville have sagt det til mig ...
Og det har hun nemlig ikke gjordt ...

Det er hvad sundhedsstyrelsen anbefaler og hvad alle anbefaler siden det blev lavet om for ca. 1 år siden.

Anmeld

29. august 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
FrkLarsen skriver:

10 µg er der i pakken af d-vitamin, så d-dråberne behøves ikke  

Dejligt, så er det nemt, at huske

Anmeld

29. august 2011

FrkLarsen

MoarHvidovre skriver:

Dejligt, så er det nemt, at huske

Nemlig! .

Anmeld

29. august 2011

Brams

MoarHvidovre skriver:

De skal have d-dråber til de er 2 år

Ja det er den nye anbefaling, men de må IKKE få d-dråber og vitamindråber samtidig, så risikerer de forgiftning

Anmeld

29. august 2011

Brams

FrkLarsen skriver:

Jeg kvinder 

Hvad får jeres unger af vitaminer efter at de var fyldt et år?? 

Får de stadig jerndråber og d-dråber? 

Her får Emilie Multitabs, altså små tyggetabelletter, men er det mon nok?? 

Herhjemme har Lærke indtil nu (22 mdr.) fået d-dråber ved siden af hendes alm. kost.

Anbefalingen er jo indtil de er 2 år, men nu er vi lige blevet færdige med en flaske, så vi er nu gået over til vitaminpiller i stedet for. Hun får ikke jerndråber og har ikke fået det meget meget længe

Der er faktisk risiko for forgiftning, hvis man både giver d-dråber og vitaminpiller samtidig

Anmeld

29. august 2011

moars

Brams skriver:

Herhjemme har Lærke indtil nu (22 mdr.) fået d-dråber ved siden af hendes alm. kost.

Anbefalingen er jo indtil de er 2 år, men nu er vi lige blevet færdige med en flaske, så vi er nu gået over til vitaminpiller i stedet for. Hun får ikke jerndråber og har ikke fået det meget meget længe

Der er faktisk risiko for forgiftning, hvis man både giver d-dråber og vitaminpiller samtidig

Den øvre grænse for indtagelse af d-vitamin til børn er i danmark på 25 mikrogram og for voksne 50 mikrogram. Altså skulle der ikke ske noget ved at man kommer til at give både dråber og tablet i en periode....Det er den danske fastsættelse. Undersøgelser i udlandet (har læst det et eller andet sted) tyder på at vi sagtens kan tåle meget mere end det.

Der er selvfølgelig også d-vitamin i vores kost men det er så lidt vi tilsyneladende indtager. Derfor blev anbefalingerne lavet om sidste år. Det er også derfor man nu bl.a. kan købe d-vitamin beriget mælk osv.

Her er rapporten fra den gruppe der blev sat til at undersøge d-vitamins effekt og om danskerne manglede:

http://www.altomkost.dk/NR/rdonlyres/6A87881E-37D6-47EC-B991-C9CB6F0CE412/0/Dvitaminrapport.pdf

Der mangler desværre en masse forskning endnu der kan klarlægge om d-vitamin f.eks. kunne have en forebyggende effekt af visse kræftformer osv. Det er der noget der tyder på. Men er svært at undersøge p.g.a. andre faktorer omkring bl.a. livsstil osv. Derfor diskuteres effekten af d-vitamin stadig rigtig meget.

hilsen d-vitaminnørden ( har skullet undersøge det i forbindelse med noget på jobbet )

Anmeld

29. august 2011

SaNiNa

Nicklas får en vitaminpiller hver morgen efter vi har børstet tænder, d-dråber- j-dråber stoppede vi med da han var et år. Men kort tid efter vi var stoppede kom der en ny anbefaling til de var 2 år.

Vi begynde dog ikke på det igen.

Anmeld

29. august 2011

Mikkel's mor <3

FrkLarsen skriver:

Jeg kvinder 

Hvad får jeres unger af vitaminer efter at de var fyldt et år?? 

Får de stadig jerndråber og d-dråber? 

Her får Emilie Multitabs, altså små tyggetabelletter, men er det mon nok?? 

Jeg fik at vide af min sp at jeg ikke behøver at købe mere jern og d-dråber, men skal gå over til en vitaminpille istedet. min søn er lige knap 9 mdr..

Anmeld

30. august 2011

Brams

moars skriver:

Den øvre grænse for indtagelse af d-vitamin til børn er i danmark på 25 mikrogram og for voksne 50 mikrogram. Altså skulle der ikke ske noget ved at man kommer til at give både dråber og tablet i en periode....Det er den danske fastsættelse. Undersøgelser i udlandet (har læst det et eller andet sted) tyder på at vi sagtens kan tåle meget mere end det.

Der er selvfølgelig også d-vitamin i vores kost men det er så lidt vi tilsyneladende indtager. Derfor blev anbefalingerne lavet om sidste år. Det er også derfor man nu bl.a. kan købe d-vitamin beriget mælk osv.

Her er rapporten fra den gruppe der blev sat til at undersøge d-vitamins effekt og om danskerne manglede:

http://www.altomkost.dk/NR/rdonlyres/6A87881E-37D6-47EC-B991-C9CB6F0CE412/0/Dvitaminrapport.pdf

Der mangler desværre en masse forskning endnu der kan klarlægge om d-vitamin f.eks. kunne have en forebyggende effekt af visse kræftformer osv. Det er der noget der tyder på. Men er svært at undersøge p.g.a. andre faktorer omkring bl.a. livsstil osv. Derfor diskuteres effekten af d-vitamin stadig rigtig meget.

hilsen d-vitaminnørden ( har skullet undersøge det i forbindelse med noget på jobbet )

Hold da op, fantastisk at vide. Min info kommer bare fra apoteket hvor de fortalte det med forgiftningen og så turde jeg ikke gøre andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.