Hund-

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2009

HeY

Mikkelmusen skriver:

Hej
Dejligt at i skal have hund.
Nu skriver jeg ikke det her for at ødelægge din drøm eller glæde, men chihuahua er ikke er den race der er mest glad for små børn. Selvfølgelig kan man opdrage en hund osv, men en chihuahua vil næsten altid blive behandlet som en skødhund og når der kommer en lille ny baby, vil den ofte blive jaloux og føle sig overset selvom du gør alt for at gøre som før i fik baby.

Vi har selv haft chihuahua, og hende havde vi 2 år før vi fik vores datter. I starten gik det rigtig godt og hun viste interesse for vores datter, og var ikke truende eller noget. Men da vores datter begyndte at kunne kravle følte hunden sig pludselig meget i fare-zonen i og med at de jo var i samme højde, og nu kunne vores datter kravle hen til hende. Vi forsøgte at "lære" vores datter at være sød ved hunden og omvendt. Men efter noget tid med knurren og gøen når hun kom for tæt på, endte det til sidst med at hunden bed vores datter i hovedet. Og så var der ikke så meget at gøre derfra.

Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre, men i skal virkelig bruge tid og kræfter på at opdrage hunden, for ingen har jo lyst til at aflive hunden. Det kan jo også ske med andre racer, men chihuahua er bare ikke glad for småbørn. Læs evt her :

http://www.hundeleksikon.dk/ der kan man vælge racen og gå ind og læse mere om social kontakt osv.

Du må ikke misforstå mig, chihuahua er en skøn hund, og jeg håber vi en dag kan få chihuahua igen. Men du skal virkelig sætte dig ind i hvad du har med at gøre. Håber ikke jeg har skræmt dig.

Knus

det er helt iorden du skriver din mening ..
jamen hende her sagde at hunden bliver som man opdrager den ..
så må jeg tag den derfra ..
men håber selvf IKK at du har ret heh ..

Hva gjorde i så `med hunden ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2009

Diana...

HeY skriver:

Kan godt forstå du griner lidt - det var os derfor jeg skrev mest mig heh ..
Ja, det hjælper nok en del, for så har jeg jo noget at gå op i for uden min skole.
det bliver rigtig dejligt

På Torsdag eller Fredag ..

Hi hi ja jeg er jo mest til stor hunde ha ha...
Sørg for at få den meldt til hvalpe træning osv det absolut det bedste for hunden og jer, især når i skal have en lille en den bliver nemmer til at være i nærheden af andre hunde og mennesker og i lære os en masse selv... og så ELSKER hunde det bare.
Nåå det jo meget snart...

Anmeld

13. januar 2009

HeY

Ja, det er jo det
tak for alle de gode råd ..
den skal nemlig sættes på plads for starten af

Anmeld

13. januar 2009

Nemesis

kan kun sige at en hund er dejlig. personlig ville jeg heller ikke vælge den race når jeg havde børn, men sådan er vi jo så forskellige :-)

Håber dog ikke i køber hos kennel chanel!

Tillykke med hunden.

Sisse

Anmeld

13. januar 2009

HeY

ladydan1 skriver:

kan kun sige at en hund er dejlig. personlig ville jeg heller ikke vælge den race når jeg havde børn, men sådan er vi jo så forskellige :-)

Håber dog ikke i køber hos kennel chanel!

Tillykke med hunden.

Sisse

Jamen hun sagde til mig at den bliver som man opdrager den, hun havde selv en søn, som ikk var så gammel.

jeg ved jo ikk hvornår det vil lykkes mig at få en baby, og hvis den til den tid ikk kan med et barn, jamen så må jeg tag den til den tid
mit barn bliver jo det vigtigste til den tid (hvis du forstår)
Men har hørt så forskelligt om de hunde, så ved ikk hva jeg skal tro¨, så nu vil jeg selv prøve

Anmeld

13. januar 2009

Mikkelmusen

HeY skriver:

det er helt iorden du skriver din mening ..
jamen hende her sagde at hunden bliver som man opdrager den ..
så må jeg tag den derfra ..
men håber selvf IKK at du har ret heh ..

Hva gjorde i så `med hunden ?

Nej det er heller ikke sikkert du kommer i samme situation, du skal bare vide hvilken type hund du har med at gøre. Derfor linkede jeg til den side. Det er slet ikke negativt og jeg håber i får en god oplevelse, som sagt ville jeg elske at få chihuahua igen engang.

Vi valgte at få aflivet hunden. For når den har bidt, så ser jeg ikke rigtig så mange andre muligheder.

Hvor har i kigget på hund?

Anmeld

13. januar 2009

HeY

Mikkelmusen skriver:

Nej det er heller ikke sikkert du kommer i samme situation, du skal bare vide hvilken type hund du har med at gøre. Derfor linkede jeg til den side. Det er slet ikke negativt og jeg håber i får en god oplevelse, som sagt ville jeg elske at få chihuahua igen engang.

Vi valgte at få aflivet hunden. For når den har bidt, så ser jeg ikke rigtig så mange andre muligheder.

Hvor har i kigget på hund?

på den blå avis
var derude idag
Tager det slet ikk som negativ ment, du giver mig rode råd, og det er jeg taknemlig for ..
Er det ik os an på hvilken chihuahua det er, man kan jo få forskellig slag .

Anmeld

13. januar 2009

Mikkelmusen

nej jeg tror altså chihuahua er chihuahua

Har hun kennel eller er hun privat?

Anmeld

13. januar 2009

Kloster

Hej hej...
Lyder da super med en hund. Har selv 2 hunde. Manden er hundetræner og går tillydighedskonkurrence med den unge hund.

Men hvorfor har I lige valgt den race her??
Håber bare sådan I har læst om racen og ar I har været flere end eet sted at se på hunde. For alle hvalpe (alle dyrebørn) er jo sååå søde...

Ikke en kritik,men ville bare lige nævne vores egne og de erfaringer, vi hører inden for dette område...

Kloster

Anmeld

13. januar 2009

Diana...

Ja det tænker jeg os på hvorfor lige den rase? og barnet vil da os få lidt mere glæde af en større hund som den kan vælde sig rund med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.