Hej
Dejligt at i skal have hund.
Nu skriver jeg ikke det her for at ødelægge din drøm eller glæde, men chihuahua er ikke er den race der er mest glad for små børn. Selvfølgelig kan man opdrage en hund osv, men en chihuahua vil næsten altid blive behandlet som en skødhund og når der kommer en lille ny baby, vil den ofte blive jaloux og føle sig overset selvom du gør alt for at gøre som før i fik baby.
Vi har selv haft chihuahua, og hende havde vi 2 år før vi fik vores datter. I starten gik det rigtig godt og hun viste interesse for vores datter, og var ikke truende eller noget. Men da vores datter begyndte at kunne kravle følte hunden sig pludselig meget i fare-zonen i og med at de jo var i samme højde, og nu kunne vores datter kravle hen til hende. Vi forsøgte at "lære" vores datter at være sød ved hunden og omvendt. Men efter noget tid med knurren og gøen når hun kom for tæt på, endte det til sidst med at hunden bed vores datter i hovedet. Og så var der ikke så meget at gøre derfra.
Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre, men i skal virkelig bruge tid og kræfter på at opdrage hunden, for ingen har jo lyst til at aflive hunden. Det kan jo også ske med andre racer, men chihuahua er bare ikke glad for småbørn. Læs evt her :
http://www.hundeleksikon.dk/ der kan man vælge racen og gå ind og læse mere om social kontakt osv.
Du må ikke misforstå mig, chihuahua er en skøn hund, og jeg håber vi en dag kan få chihuahua igen. Men du skal virkelig sætte dig ind i hvad du har med at gøre. Håber ikke jeg har skræmt dig.
Knus
Anmeld