Hvad fanden er der galt med min datter?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2011

henh01

Anonym skriver:

Jeg har prøvet, virkelig!

Jeg har siddet derinde i tre timer en dag, uden hun så meget som lukkede øjnene. Det var fra 20-23!

Er hun startet i vuggestue?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

Anonym trådstarter

pvejsen skriver:

Tør næsten ikke skrive noget, men viver alligevel. Kan det tænkes, at din datter er overtræt ? så kan det være svært at falde i søvn
Og nej, det er ikke alle børn, der har behov for at sove i løbet af dagen

Jeg synes bare det lyder vildt at et barn på knap 1 år slet ikke skal sove en hel dag. Hun er jo træt og pyldret omkring middagstid og falder jo også i søvn efter max 10 min, nogle gange 2, hvis jeg vel og mærke ikke er at se...

Anmeld

26. august 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Er hun startet i vuggestue?

Ja men har ikke været der så meget....

Anmeld

26. august 2011

henh01

Anonym skriver:

Ja men har ikke været der så meget....

er hun ikke mere træt når hun har været der? min søn på 9mdr er tydeligt begyndt at nyde godt af at se andre børn og lave nogle andre ting. Han går ikke i VS endnu så jeg er lidt desperat - vi går i legestue og til baby svømning og de dag evi har været afsted sover han tydeligt bedre.. Hmm..aner ikke hvad du kan gøre.. Kan du vugge hende eller gå hende i søvn?

Her har vi en samle cd vi sætter på når han er lidt urolig så bliver han helt salig.

Anmeld

26. august 2011

Lise

Har i helt faste rutiner? Og bliver hun puttet før hun bliver overtræt?

Vi har heldigvis aldrig haft problemer med at putte børn om dagen, men vi har taget en del kampe med vores store dreng om aftenen. Vi har været uenige om han skulle puttes tidligt mens han virker helt frisk, eller om han skulle være "træt" først. Jeg har holdt mig til det første, og tænk sig - det virker faneme!!!

I seng på samme tid (også til lur om dagen) hver dag, også selvom hun virker frisk. Og så skal hun lære at falde i søvn selv. Det kan være en hård kamp at lære nogle børn det (taler af bitter erfaring), men det er bare det bedste for alle, når de endelig lærer det.

Mht. maden; er hun glad, frisk, har våde bleer mv... så lad det ikke bekymre dig. Hvis hun taber sig, ikke vokser eller er fraværende, så skal man reagere. Men børn regulerer selv kosten, og spiser meget i perioder og lidt i andre. Tilbyd hende mad du ved hun kan lide på faste tidspukter - så spiser hun hvis hun er sulten

Anmeld

26. august 2011

Loa

Min datter på 13 måneder, behøver altså heller ikke meget søvn. Selvom hun er UTROLIG aktiv.......

Hun kan sove måske 1 time i løbet af dagen, og så kan hun altså holde den kørende indtil 20 tiden.... Så min datters søvn behovbehov er også meget lavt. Men så er hun tilgengæld også træt om aftenen, og det virker da lidt mærkeligt hvis dit barn ikke er det, efter så lidt søvn i løbet af dagen.

Anmeld

26. august 2011

Mille83

Hej

Det er en hård situation og stå i, mangel på søvn er hårdt både for mod og barn. 

Jeg er nød til og spørge da du ikke skriver om i har været ved læge, men har i fået målt ørerne? altså om der er væske i? Hun kan sagtens have væske uden og have mellemørsbetændelse, det har min Nicoline - dog er hun ikke så plaget af det at hun ikke kan sove. 

Har hun problemer med maven, mad el andet? 

Gir hun tegn til at hun er søvning? Og har du prøvet og putte hende ca 15 min før. 

Jeg vil mene at når hun er under 1 år har hun som du selv siger behov for søvnen, det er vigtig for udviklingen jo. Men snak med din SP og læge om det, hvis du ikke allerede har gjort det. 

Kæmpe kram herfra 

Anmeld

26. august 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

er hun ikke mere træt når hun har været der? min søn på 9mdr er tydeligt begyndt at nyde godt af at se andre børn og lave nogle andre ting. Han går ikke i VS endnu så jeg er lidt desperat - vi går i legestue og til baby svømning og de dag evi har været afsted sover han tydeligt bedre.. Hmm..aner ikke hvad du kan gøre.. Kan du vugge hende eller gå hende i søvn?

Her har vi en samle cd vi sætter på når han er lidt urolig så bliver han helt salig.

Hun sover derovre ja...

Tja, måske må jeg sande at hun så ikke skal sove herhjemme selvom jeg synes det lyder HELT vildt, især fordi hin jo er træt. Vugger eller går jeg med hende, ligger hun bare og kigger på mig. Går jeg fra barnevognen, brokker hun sig men falder til sidst i søvn.

Anmeld

26. august 2011

Anonym trådstarter

Lise skriver:

Har i helt faste rutiner? Og bliver hun puttet før hun bliver overtræt?

Vi har heldigvis aldrig haft problemer med at putte børn om dagen, men vi har taget en del kampe med vores store dreng om aftenen. Vi har været uenige om han skulle puttes tidligt mens han virker helt frisk, eller om han skulle være "træt" først. Jeg har holdt mig til det første, og tænk sig - det virker faneme!!!

I seng på samme tid (også til lur om dagen) hver dag, også selvom hun virker frisk. Og så skal hun lære at falde i søvn selv. Det kan være en hård kamp at lære nogle børn det (taler af bitter erfaring), men det er bare det bedste for alle, når de endelig lærer det.

Mht. maden; er hun glad, frisk, har våde bleer mv... så lad det ikke bekymre dig. Hvis hun taber sig, ikke vokser eller er fraværende, så skal man reagere. Men børn regulerer selv kosten, og spiser meget i perioder og lidt i andre. Tilbyd hende mad du ved hun kan lide på faste tidspukter - så spiser hun hvis hun er sulten

Ja og ja

Jeg synes selv at jeg er ret god til at læse hende og putter hende naturligvis kun hvis hun virker træt, uden at være overtræt.

Mht. maden. Uff, jeg har prøvet alt! Hun har ikke taget på i 3 måneder men er også meget aktiv, kravler og går næsten så hun forbrænder ret meget. Hun er ikke mager men tager bare ikke på.

Anmeld

26. august 2011

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Min datter på 13 måneder, behøver altså heller ikke meget søvn. Selvom hun er UTROLIG aktiv.......

Hun kan sove måske 1 time i løbet af dagen, og så kan hun altså holde den kørende indtil 20 tiden.... Så min datters søvn behovbehov er også meget lavt. Men så er hun tilgengæld også træt om aftenen, og det virker da lidt mærkeligt hvis dit barn ikke er det, efter så lidt søvn i løbet af dagen.

De lyder meget ens ja, bortset fra at min datter heller ikke vil sove om aftenen, overhovedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.