Hvad fanden er der galt med min datter?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.871 visninger
24 svar
0 synes godt om
26. august 2011

Anonym trådstarter

Min datter er snart 1 år. De første tre måneder var hun nem, sov og spiste godt.

Men især det sidste halve år, er det vendt fuldstændig! Jeg elsker hende men er SÅ frustreret over hende

Hun vil ikke spise ret meget, nærmest intet. Det er uanset hvad det er.
Hun kan slet ikke aktivere sig selv og hænger konstant på armen og kun hos mig, også selvom der er andre.

Hun sover nærmest ikke. Hvis hun tager en lille lur fx fra 9-9.30, så sover hun bare ikke mere resten af dagen. Hun er UMULIG at få til at sove. Jeg kan sidde hos hende i 2 timer og hun lukker bare ikke øjnene! Jeg må derfor, meget imod min vilje, lade hende skrige sig selv i søvn til hver lur. Jeg behøver ikke hug omkring dette, hun skriger ikke i flere timer, max 10 min og det er den ENESTE måde hun falder i søvn.
Hun vågner 2-3 gange hver nat og kan kun ammes i søvn!!

Åhh, det lille væsen frustrerer mig og gør mig så ulykkelig fordi jeg føler mig virkelig utilstrækkelig og som en kæmpe fiasko!

Hvad er der galt med hende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

dollygirl

Lyder præcis som min søn . Det er virkelig hårdt og han er endda meget aktiv

Anmeld

26. august 2011

Loa

Øv, ved desværre ikke hvad det kan være, men har du prøvet at snakke med læge eller sundhedsplejersken? Måske de kan komme med et godt bud?

Anmeld

26. august 2011

henh01

Jeg tror ikke der er noget galt med din datter. nogle bærns søvnbehov er bare mindre end andres.. Hvis hun puttes uden at være træt eller uden egentlig at have behov for luren, er det måske nærmere for at opfylde dine behov tænker jeg lidt?

Er hun startet i inst?-det kan måske gøre hende mere naturlig træt?

Hvad angår maden, så er der ikke noget at være nervøs for sålænge hun tager på og ellers er glad.

Anmeld

26. august 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Jeg tror ikke der er noget galt med din datter. nogle bærns søvnbehov er bare mindre end andres.. Hvis hun puttes uden at være træt eller uden egentlig at have behov for luren, er det måske nærmere for at opfylde dine behov tænker jeg lidt?

Er hun startet i inst?-det kan måske gøre hende mere naturlig træt?

Hvad angår maden, så er der ikke noget at være nervøs for sålænge hun tager på og ellers er glad.

Ej, det synes jeg ikke du kan være bekendt at sige! SELVFØLGELIG er det da ikke for MIN skyld at hun skal sove middagslur, det skal alle børn i den alder da! Det er jo ikke sådan at jeg hiver hende ud af en sjov leg 3 gange om dagen for at putte hende!

Hun sover en gang og bliver puttet når hun er dødtræt. Jeg har med vilje ikke et fast tidspunkt da HUN skal være træt til det og ikke sove når jeg synes. Om hun sover 1 eller 3 timer, er lige meget men hun skal da ikke gå en hel dag uden overhovedet at sove!

Jeg bliver sgu ked af det når jeg får den slags beskyldninger

Anmeld

26. august 2011

henh01

Anonym skriver:

Ej, det synes jeg ikke du kan være bekendt at sige! SELVFØLGELIG er det da ikke for MIN skyld at hun skal sove middagslur, det skal alle børn i den alder da! Det er jo ikke sådan at jeg hiver hende ud af en sjov leg 3 gange om dagen for at putte hende!

Hun sover en gang og bliver puttet når hun er dødtræt. Jeg har med vilje ikke et fast tidspunkt da HUN skal være træt til det og ikke sove når jeg synes. Om hun sover 1 eller 3 timer, er lige meget men hun skal da ikke gå en hel dag uden overhovedet at sove!

Jeg bliver sgu ked af det når jeg får den slags beskyldninger

Ej slap af mand.. Jeg beskylder dig ikke for noget som helst. Tænker blot at hvis barnet skal græde sig selv i søvn hver gang hun puttes, så er hun måske ikke træt? Måske er hun et af de børn der bare ikke har behovet for så meget søvn! Ved jo ikke om hun går i inst, men det kan være svært for et barn der går hjemme at blive naturlig trætte i den alder!

man skal godt nok passe på hvad man siger her på baby, der er godt nok nogle med ømme punkter!

Anmeld

26. august 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Ej slap af mand.. Jeg beskylder dig ikke for noget som helst. Tænker blot at hvis barnet skal græde sig selv i søvn hver gang hun puttes, så er hun måske ikke træt? Måske er hun et af de børn der bare ikke har behovet for så meget søvn! Ved jo ikke om hun går i inst, men det kan være svært for et barn der går hjemme at blive naturlig trætte i den alder!

man skal godt nok passe på hvad man siger her på baby, der er godt nok nogle med ømme punkter!

Det handler ikke om ømme punkter.

Min datter skal sove når hun er træt men uanset hvor træt hun er, så falder hun kun i søvn hvis jeg ikke er i rummet og det udløser altså lidt gråd, ja.

Så det handler som sagt ikke om ømme punkter eller om at mit barn ikke har et søvnbehov, jeg putter hende KUN når hun er træt!

Og ja, det er sgu ikke pænt at skrive som du først gjorde. Det kan da aldrig blive MIT behov at mit barn skal sove 1-2 timer på en dag!

Anmeld

26. august 2011

henh01

Anonym skriver:

Det handler ikke om ømme punkter.

Min datter skal sove når hun er træt men uanset hvor træt hun er, så falder hun kun i søvn hvis jeg ikke er i rummet og det udløser altså lidt gråd, ja.

Så det handler som sagt ikke om ømme punkter eller om at mit barn ikke har et søvnbehov, jeg putter hende KUN når hun er træt!

Og ja, det er sgu ikke pænt at skrive som du først gjorde. Det kan da aldrig blive MIT behov at mit barn skal sove 1-2 timer på en dag!

Jo det kan det jo reelt godt hvis barnets behov ikke er 1-2 timers søvn? jeg kender et par stykker hvis børn ikke sover om middagen fordi behovet simpelthen ikke er der!

Men ja set med andre øjne ud fra hvad du skriver - din datter er drøntræt, men græder når du forlader rummet. Det kan være en ide at sidde med siden til hende ved hendes seng så hun kan se at du er der, da det vil gøre hende tryg. Det lyder som om hun er i seprationsangst - fasen, og der har hun bare brug for at hun ved du er der - så vil det nok gå over med tiden.

Anmeld

26. august 2011

pvejsen

Tør næsten ikke skrive noget, men viver alligevel. Kan det tænkes, at din datter er overtræt ? så kan det være svært at falde i søvn
Og nej, det er ikke alle børn, der har behov for at sove i løbet af dagen

Anmeld

26. august 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Jo det kan det jo reelt godt hvis barnets behov ikke er 1-2 timers søvn? jeg kender et par stykker hvis børn ikke sover om middagen fordi behovet simpelthen ikke er der!

Men ja set med andre øjne ud fra hvad du skriver - din datter er drøntræt, men græder når du forlader rummet. Det kan være en ide at sidde med siden til hende ved hendes seng så hun kan se at du er der, da det vil gøre hende tryg. Det lyder som om hun er i seprationsangst - fasen, og der har hun bare brug for at hun ved du er der - så vil det nok gå over med tiden.

Jeg har prøvet, virkelig!

Jeg har siddet derinde i tre timer en dag, uden hun så meget som lukkede øjnene. Det var fra 20-23!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.